דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כחול לבן

ייצור מקומי / בכנסת הוקמה שדולה לעידוד תוצרת הארץ, רון תומר על גישת האוצר: "בעיניי זו בושה"

יו"ר התאחדות התעשיינים העיד על המסר שקיבל ממשרד האוצר: "הם יעשו הכל, רק כדי לא לתת העדפה לעסקים ישראלים" והוסיף "זו תהיה מתנה לארדואן ויריקה בפרצופם של 1.6 מיליון עובדים" | השר פרץ: "נפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו להעדפת רכש תוצרת מקומית- כחול לבן"

השקת שדולת תעשייה כחול לבן בכנסת (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים).
השקת שדולת תעשייה כחול לבן בכנסת (צילום: דוברות התאחדות התעשיינים).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״ממשרד האוצר העבירו לנו מסר חד משמעי- שלמרות משבר הקורונה, הם יעשו הכל, רק כדי לא לתת העדפה לעסקים ישראלים. בעיני זו בושה", כך אמר נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר בכנס ההשקה של השדולה לעידוד תוצרת הארץ בכנסת. שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ שהשתתף בכנס אמר: "התעשייה הישראלית נקראה לדגל והתייצבה לרשות מדינת ישראל במהלך גל הקורונה. עכשיו, אנו חייבים לעמוד לצידה ולעזור לתעשייה הישראלית".

עוד אמר תומר כי "אם הצעת המחליטים שאמורה להסדיר בחוק את הרחבת העדפת תוצרת הארץ תסוכל על ידי משרד האוצר, זו תהיה מתנה לארדואן ויריקה בפרצופם של 1.6 מיליון עובדים ישירים ועקיפים בתעשייה הישראלית״.

הקמת השדולה לעידוד תוצרת הארץ והצעת המחליטים להרחבת ההעדפה הניתנת למוצרים ישראלים במכרזים ממשלתיים נתקלת בימים האחרונים בהתנגדות קשה. אתמול פורסמה חוות דעתה של הממונה על התחרות, עו"ד מיכל הלפרין שטענה כי העדפת תוצרת הארץ תעלה את יוקר המחיה ותרתיע משקיעים זרים. עמדתה של הלפרין תואמת לעמדות שנשמעות מצד פקידים באוצר בחודשים האחרונים.

השר פרץ התייחס להחלטה ואמר "המשבר הכלכלי בעיצומו ועסקים מקומיים רבים, בעיקר קטנים ובינוניים נלחמים כיום על קיומם והישרדותם. במצב הנוכחי של אמצעים מגבילים מתמשכים על המשק, קיים סיכון מוגבר לפשיטות רגל. לכן חשוב עכשיו, לתמוך בעסקים ובתעשייה המקומית על מנת לאפשר להם לצלוח את התקופה המאתגרת. עידוד רכש מקומי הינו רלוונטי בכל עת, אולם, בעת הזו, ראוי להגבירו משמעותית על מנת להבטיח המשך קיומם של העסקים ושמירת מקומות העבודה".

לדבריו של תומר "כי דווקא בתקופה קשה זו הציבור הישראלי מצפה שהממשלה תהווה דוגמה ותעזור לעסקים מקומיים שמתקשים לשרוד, ובמקום זה משרד האוצר שלנו עושה הכל רק כדי לפגוע עוד יותר בעסקים ישראלים. במקום שבמשרד האוצר יעשו הכל כדי לייצר עוד מקומות עבודה ולהגדיל את הצמיחה, הם הורסים את התעשייה המקומית, מגדילים את מעגל האבטלה, ומעבירים את כל התעשייה לתורכיה".

מנגד הציג תומר כיצד מדינות אחרות נוהגות להעדיף תוצרת מקומית גם בשגרה ובעיקר בתקופות משבר: "כל הקמפיין של טראמפ ב-2016 התמקד בכך שצריך לחזק את התוצרת המקומית. ביידן יישר איתו קו. גם מרקל וג'ונסון בגרמניה ואנגליה הצטרפו והם היום עושים תעדוף ברור במדינות שלהם לתעשייה המקומית ועסקים מקומיים ומעדיפים לקנות מהם ולא ממדינות זרות".

בראש השדולה לעידוד תוצרת הארץ יעמדו חברי הכנסת: אסנת מארק (ליכוד), רם בן ברק (יש עתיד), עודד פורר (ישראל ביתנו) ויצחק פינדרוס (יהדות התורה). יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) השתתף באירוע ואמר: "כל שקל שמשמש לקניית מוצר ישראלי חוזר בסופו של דבר לכולנו. הוא מרחיב את מעגל העבודה, הוא מאפשר לכולנו להתקיים ומניע את כל גלגלי המשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!