דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

ביטוח / אנונימים שלחו לחברי דירקטוריון 'כלל ביטוח' מצגות עם נתונים ואיומים בתביעה

במה שנראה כמהלך יחצ"ני חריג לקראת אסיפת בעלי המניות בחברה זכו חברי הדירקטוריון לאיום מצד גורמים לא ידועים בגין טענות לכשלים בניהול החברה | בהמשך הפגינה קבוצה קטנה שהזדהתה כ'משקיעים בחברה' מול משרדי המטה

הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)
הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קמפיין אנונימי נפתח הבוקר (רביעי) נגד חברי דירקטוריון 'כלל ביטוח'. בשעות הבוקר קיבלו חברי הדירקטוריון לבתיהם באמצעות שליחים 'מצגות' עם נתוני חברה תחת הכותרת 'מי נכשל בכלל?' ובהן איום אנונימי בתביעה בגין טענות לכשלים בניהול החברה.

בשעות הבוקר המאוחרות הגיעה קבוצה קטנה של מי שהזדהו כ"משקיעים בחברה" למחות מול בנייני המטה בתל אביב, ולחלק לעובדים לוחות שנה ובהם ציטוטים מהתקשורת על מצבה העסקי של החברה. מאוחר יותר נשלחה הודעה אנונימית נוספת לכלי התקשורת בה נכתב: "מחר בשעה 10:00 תיחשף פרשת הצוללות של עולם הביטוח"

המהלך הלא שגרתי לווה בהודעות אנונימיות לעיתונות שנשלחו מכתובת שהוקמה במיוחד עבור הקמפיין ולא ברור מי העומדים מאחוריו ומה שיעור אחזקותיהם בחברה. על-פי הערכות, מאחורי המהלך עומד יחצ"ן מוכר מהעולם הפוליטי וככל הנראה מדובר ביריית פתיחה לקראת אסיפת בעלי המניות בעוד כחודש, בה עומדים לבחירה מרבית המושבים בדירקטוריון. סברה נוספת היא שמדובר במהלך נקמני של אדם שנפגע ממהלכי החברה בתקופה האחרונה.

כ-70 מתמודדים הגישו מועמדות לתפקיד דירקטורים בחברה, מה שמעיד אולי שלמרות הקשיים, החברה עדיין אטרקטיבית. גורמים בשוק ההון הביעו פליאה מהקמפיין היחצ"ני, שאיננו מאפיין כלל את ההתנהלות המקובלת לרוב בחברות מסוג זה ושאף עשוי לפגוע בתדמיתה של החברה.

הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)
הפגנת 'קבוצת משקיעים' מול משרדי 'כלל ביטוח' בת"א. 18 בנובמבר 2020 (ללא קרדיט)

הנתונים שנשלחו לחברי הדירקטוריון מתייחסים למגמת ירידה בערך המניה של כלל מאז ינואר 2018 ולירידה ברווח ובתשואות על הון מאז 2017. ברבעון הראשון של 2020 ספגה כלל ביטוח הפסד של 483 מיליון שקלים שנגרם בשל מפולת השווקים סביב נגיף הקורונה, אולם ברבעון השני הסתמנה התאוששות כשהחברה רשמה רווח כולל של כ-140 מיליון שקלים לעומת הפסד של 44 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בחודש מאי השנה דחף יו"ר הדירקטוריון לשעבר, דני נווה, להדחתו של המנכ"ל יורם נווה, אולם המהלך כשל והדירקטוריון החליט כי המנכ"ל יישאר לפחות עד סוף השנה. דני נווה מנגד, הודיע בחודש יוני כי החליט שלא להתמודד לקדנציה נוספת בראשות הדירקטוריון, לאחר שהבודק החיצוני מתח עליו ביקורת כי התנהל בלא סמכות בפרשה.

יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, הגיב לדברים ואמר כי צר לו שגורמים זרים ואינטרסנטים ובעלי מניות מיעוט, שבינם לבין טובתה של כלל ביטוח אין מהמשותף, בוחשים שוב בקלחת ובמינוי היו״ר וחברי הדירקטוריון. "הדבר מקומם עוד יותר לנוכח העובדה כי בשנתיים האחרונות הצלחנו לבנות בעמל רב מערכת יחסי אמון טובה והדדית עם הנהלת החברה. אפשר לראות זאת הן במסדרונות החברה והמוקדים והן במדדי השירות השונים. המערכת שנוצרה היא אחת הסיבות המרכזיות שגרמה לכלל ביטוח להתברג בצמרת של אותם מדדים. ועד עובדים לא ייתן לאף גורם לפגוע בחברה הנמצאת במגמת תנופה וצמיחה".

כלל ביטוח מקבוצת אי. די. בי. היא מחברות הביטוח הגדולות והותיקות בישראל המעסיקה כ 3,900 עובדים. שוויה מוערך ביותר משלושה מיליארד שקלים והכנסותיה עומדות על כ-20 מיליארד שקלים בשנה.

מדירקטוריון כלל החזקות עסקי ביטוח נמסר: ״כלל ביטוח היא חברה בעלת בסיס מצוין וצוות עובדים ומנהלים מקצועי, ואנחנו עושים ונמשיך לעשות את כל הדרוש כדי להצעיד את כלל ביטוח לתוצאות עסקיות טובות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!