דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בליגה של הגדולים: דני אבדיה נבחר במקום ה-9 בדראפט על ידי וושינגטון

אבדיה נבחר הלילה במקום הגבוה ביותר אליו הגיע כדורסלן ישראלי בדראפט, ויחל קריירה בליגה הטובה בעולם | ים מדר נבחר במקום ה-47 על ידי בוסטון | אבדיה: "זה דבר ענק בשבילי, ישראל מדינה קטנה"

דני אבדיה לאחר בחירתו בדראפט (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
דני אבדיה לאחר בחירתו בדראפט (צילום: AP Photo/Ariel Schalit)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דני אבדיה ישחק בעונה הקרובה בוושינגטון וויזארדס מליגת ה-NBA. באירוע הדראפט שנערך לפנות בוקר (חמישי) נבחר אבדיה במקום התשיעי ויהיה הישראלי השלישי בליגה הטובה בעולם והראשון שנבחר בעשירייה הראשונה.

על פי כמעט כל התחזיות, אבדיה בן ה-19 ממכבי תל אביב, אמור היה להיבחר בטופ 5, אבל בסופו של דבר מצטרף לקבוצה בה מככבים ג'ון וול ובראדלי ביל. בעקבות הבחירה יקבל אבדיה חוזה מובטח ב-NBA לשנתיים, עם אופציה לשנתיים נוספות.

"זה דבר ענק בשבילי. ישראל מדינה קטנה וזה כבוד ענק בשבילי להיות הישראלי שנבחר הכי גבוה. אני מתרגש", אמר אבדיה בתגובה ראשונה מיד אחרי בחירתו. לאוהדיו החדשים בבירת ארה"ב אמר: "אני סופר מתרגש, בתקווה שיהיה לנו מסע נהדר ביחד וכבר לא יכול לחכות. אראה אתכם בקרוב. שמרו על עצמכם, אוהב אתכם".

לקראת סיום הסיבוב השני נבחר ים מדר מהפועל תל אביב, במקום ה-47 על ידי בוסטון סלטיקס. למרות הבחירה, מדר לא בהכרח ישחק בסלטיקס בעונה הקרובה. מדר נמצא תחת חוזה בהפועל תל אביב ויוכל להישאר בה לעונה נוספת, אם כך יעדיפו בבוסטון.

מי שנבחר במקום הראשון הוא אנתוני אדוארדס, על ידי מינסוטה. במקום השני גולדן סטייט בחרה את ג'יימס וייסמןלאמלו בול נבחר שלישי על-ידי שארלוט. שיקאגו הפתיעה ובחרה את פטריק וויליאמס במקום הרביעי וקליבלנד בחרה באייזק אוקורו במקום החמישי.

במקום השישי אטלנטה בחרה את אונייקה אוקונגו, דטרויט פיסטונס בחרה בקיליאן הייס במקום השביעי. בבחירה השמינית ניו יורק בחרה באובי טופין ובמקום העשירי, אחרי דני אבדיה, נבחר ג’יילן סמית’ על ידי פיניקס.

דני אבדיה וים מדר עם הגביע באליפות אירופה לנבחרות עתודה 2019 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)
דני אבדיה וים מדר עם הגביע באליפות אירופה לנבחרות עתודה 2019 (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל)

עומרי כספי היה עד הערב הבחירה הגבוהה ביותר של כדורסלן ישראלי, כשבחר במקום ה-23 בדראפט 2009. אבדיה ומדר מצטרפים לרשימה מפוארת של שחקנים ישראלים שכבר נבחרו בדראפט, אחרי: דורון שפר (1996), ליאור אליהו (2006), יותם הלפרין (2006) וכספי (2009).

"דני, עשית את זה!", כתב עומרי כספי בפייסבוק והוסיף: "כל מי שמסביבך יודע כמה עבודה קשה, רצון ותעוזה נכנסו לתוך התהליך הזה. היה לעונג לשחק איתך, אתה עכשיו עובר לליגה של הגדולים. תישאר צנוע כמו שאתה – זה הבסיס להצלחה בחיים, תסמוך עליי. אני תמיד פה בשבילך מאחורי ולפני הקלעים".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר בירך את אבדיה ומדר: "דני וים יקרים, אני מאחל לכם הצלחה רבה, אתם הוכחה ניצחת כי התמדה וכישרון- מובילים למצויינות. גאים בכם! מקווה מאוד שתפגשו על פרקט הליגה הטובה בעולם כבר בעונה הקרובה״.

שר החוץ, גבי אשכנזי: "גאווה לכדורסל הישראלי. דני וים שלנו, כוכבי נבחרת העתודה שהביאה לנו את גביע אירופה בשנה שעברה, גאים בכם ובטוחים שתייצגו אותנו בכבוד".

מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורסל, עודד שעשוע: "יום מרגש למדינת ישראל ולשחקני ושחקניות הכדורסל הישראלי בפרט. מעבר להישג האישי והספורטיבי, יש פה השראה גדולה ומסר שמוקרן לדור הצעיר שלנו – תהיו אמיצים, חדורי מטרה והאמינו בעצמכם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!