דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / פרופ' חזי לוי: מיליון איש התחסנו לשפעת, עד כה לא זוהתה תחלואה

בתדריך לתקשורת אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי המשרד נערך לפתיחת בתי הספר: "החינוך הוא ערך עליון, לכן אנחנו נוטלים סיכונים" | על האפשרות לסגר שלישי: "במצב שבו תהיה תחלואה גורפת, גדולה, נצטרך לנקוט בצעדים רוחביים"

הפרופסור חזי לוי (צילום מסך מתוך שידור של משרד הבריאות)
הפרופסור חזי לוי (צילום מסך מתוך שידור של משרד הבריאות)
אסף צבי

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום כי כמיליון בני אדם התחסנו השנה נגד שפעת, מתוכם אחוז גבוה של מחוסנים בגילאי 60-65, ואחוז גבוה של מחוסנים בצוותי הרפואה בקהילה ובבתי החולים. הוא ציין כי כרגע יש בישראל 3 מיליון מנות חיסון, ועד סוף החודש יגיעו 4.3 מיליון מנות כמתוכנן. לדבריו, המשרד מיקם 42 מרפאות זקיף לניטור תחלואת שפעת, כולל בקרב אוכלוסיית הקשישים, ועד כה לא נצפתה תחלואת שפעת ותחלואת נשימה שאינה קורונה. עם זאת אמר לוי כי "אנחנו מתחילים לראות תחלואה בדרכי נשימה עליונות בגילאי הגן והמעון."

על העלייה בתחלואה והחשש מסגר נוסף אמר לוי: "אינני יודע אם יהיה סגר בחנוכה, אני יודע שעלייה בתחלואה יכולה להביא להחזרת ההגבלות או להגבלות חדשות ואנחנו רואים עלייה בתחלואה הדרך לצאת מהסגר יכולה בהחלט להיות דיפרנציאלית – יהיו יישובים שיוגדרו ככתומים או כאדומים, ובמקומות האלה יהיו הגבלות דיפרנציאליות. במצב שבו תהיה תחלואה גורפת, גדולה, כמו שהיה ערב ראש השנה, נצטרך לנקוט בצעדים רוחביים אבל זה בהחלט תרחיש שיכול להתרחש בקצב עליית התחלואה והמאומתים החדשים."

פיצוי למי שייפגע מקבלת חיסון

על ההיערכות לחיסון האוכלוסייה הישראלית לקורונה אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי על אף שההליכים לאישור חיסון קוצרו, "החיסונים שיגיעו לישראל אלה חיסונים שיגיעו בכל הדרישות. החיסונים שיגיעו לכדי חיסון אלו חיסונים שיירשמו על ידי רשויות הרגולציה, ה-FDA, ולכן אנחנו קוראים לאנשים לכשיגיעו החיסונים להתחסן. אנחנו נגן עליהם עי הבאת חיסונים שבדקנו את מקורם, את בטיחותם, את יעילותם ושתהליכי הייצור שלהם עומדים בכל הקריטריונים המחמירים לחיסון בטוח."

בנוסף ציין לוי כי שר הבריאות יולי אדלשטיין הורה לקבוע כי מי שייפגע עקב קבלת חיסון קורונה יקבל פיצויים מהמדינה במסגרת חוק פיצויים לנפגעי חיסונים.

"החינוך הוא ערך עליון"

בהתייחסות לפתיחה הצפויה של כיתות נוספות במערכת החינוך אמר לוי כי "החינוך הוא ערך עליון, הוא ערך בעל עדיפות, ולכן אנחנו נוטלים סיכונים כדי שילדי ישראל ילכו לבתי הספר באופן מדורג. בגילים המבוגרים יותר תהיה למידה היברידית, קרי למידה באמצעות זום ומחשב ומספר מפגשים במהלך השבוע בכיתות בקפסולות, כדי שהכיתות תחלנה מעט תלמידים ולא כיתת גדושות עם מעל 30 תלמידים."

לוי הדגיש: "אנחנו מתכוונים לקיים את החלטת הקבינט. כך יקרה אלא אם תהיה קטסטרופה במימדי התחלואה. אנחנו בשיח עם משרד החינוך במטרה להביא כמה שיותר תלמידים באופן ברור ומדורג לבתי הספר"

על מתווה פתיחת בתי הספר של עיריית תל אביב אמר לוי: "המתווה בת"א מביא תלמידים רבים מאשר הדרך שבה משרד החינוך ומשרד הבריאות נקטו לבתי הספר. אני חושב שאנחנו צריכים לדבוק במתווה שהוסכם עם משרד החינוך ולא לנקוט במתווה שמעורר או מעודד תחלואה".

"לא הזמן לפתיחת קניונים"

לוי אמר על פתיחת קניונים כי "אנחנו לא מעודדים כרגע פתיחת קניונים באופן גורף, זה עוד לא הזמן", וציין כי המשרד מתווה כרגע יחד עם המל"ל ובעלי רשתות הקניונים השונות ניסוי לפתיחת מספר קניונים. "המטרה היא לראות את היכולת לשלוט במספר הקונים במספר הנכנסים לחנויות והיכולת לאתר אותם במידה שהתגלה חולה".

לוי ציין כי המשרד מתכנן להעמיק את השימוש בכלים דיפרנציאליים למאבק בתחלואה: "במקום שבו יש תחלואה גבוהה נקטנו בסגר וכתר יש עוד עיר גדולה שעתידה להיכנס מחר וזה עקב מספר גדול של חולים וציון רמזור גבוה במשך מספר ימים. יהיו הגבלות במסחר בלימודים בתנועה והתקהלות ואולי גם עוצר לילה או סגירת חנויות החל מ7 בערב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!