דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

המלחמה בקורונה / משרד הבריאות: נרכוש 10 מיליון חיסונים נגד קורונה מחברת אסטרהזניקה

האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל כבר במחצית הראשונה של 2021 והם יספיקו לחיסון של 5 מיליון אזרחים | משרד הבריאות מבהיר: אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן

משרדי חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: AP Photo/Alastair Grant, file)
משרדי חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: AP Photo/Alastair Grant, file)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע הערב (שישי) כי הגיע להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה ובשעות אלו נסגרים הפרטים האחרונים לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד נגד קורונה.

על פי ההסכם תספק החברה לישראל כ-10 מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה שמיועדים ל-5 מיליון אזרחים. זהו ההסכם שכולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

שר הבריאות יולי אדלשטיין (קרדיט: משרד הבריאות)
שר הבריאות יולי אדלשטיין (קרדיט: משרד הבריאות)

"מדינת ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין, "באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות – מסכה, ריחוק והיגיינה".

האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל.

ניסוי חיסון הקורונה של חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: Siphiwe Sibeko/Pool via AP)
ניסוי חיסון הקורונה של חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: Siphiwe Sibeko/Pool via AP)

אסטרהזניקה היא מחברות התרופות המובילות בעולם ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות מניסויים בשלב השני של החיסון. בפרסום אתמול בכתב העת "לנסט", עלה כי החיסון גורם לתגובה חיסונית חיובית בקרב מבוגרים מעל גיל 70 והחיסון לא גרם לתופעות לוואי משמעותיות.

החברה אומרת שהיא מצפה לפרסם תוצאות נוספות עד סוף דצמבר מהשלב השני והאחרון של הניסויים שדרושים, לפני קבלת אישור מגופי ביקורת תרופות.

בשונה מהחיסונים של 'פייזר' ו'מודרנה', ובדומה לחיסון של המכון הביולוגי בנס ציונה, החיסון של 'אסטרהזניקה' מורכב ממידע גנטי (mRNA) של חלבון שנלקח מנגיף הקורונה (spike protein), שמולבש על נגיף אחר שלא תוקף או מזיק לתאי אדם.

"אסטרהזניקה תספק את החיסונים 'ללא רווח' בתקופת המגיפה", אומר מנכ"ל החברה בישראל אהוד גולדברג, "החברה בנתה מערך ייצור המוני חסר תקדים ברחבי העולם על מנת לעמוד ביכולות ייצור מהירות ורחבות היקף", והוסיף, "אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגיפה העולמית הזו".​

משרד הבריאות מבקש להבהיר: "בניגוד לפרסומים שגויים בתקשורת, אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן, אלא המדינה תדאג להעמיד לרשותם את האפשרות להתחסן במידה ויבחרו בכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!