דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנרגיה

צמצום צריכת חשמל / צריכת חשמל ברשויות המקומיות: כפר מנדא ורכסים הכי חסכוניות

עומר, בית אל וקדומים הן הרשויות שצריכת החשמל לתושב בהן הגבוהה ביותר | שר האנרגיה, יובל שטייניץ: "השוואת נתוני צריכת החשמל ברשויות המקומיות הכרחית להתייעלות משק האנרגיה"

כפר מנדא. צריכת החשמל הרשותית לתושב הנמוכה בארץ (צילום: Hanay/ויקיפדיה)
כפר מנדא. צריכת החשמל הרשותית לתושב הנמוכה בארץ (צילום: Hanay/ויקיפדיה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

הרשויות המקומיות כפר מנדא ורכסים צורכות הכי מעט חשמל לתושב, לעומת השיאניות בית אל, קדומים ועומר, שצורכות פי 11 ויותר חשמל. משרד האנרגיה הציג היום (שני) את מדד הצריכה יישובית, הכולל 75% מהרשויות המקומיות בישראל.

רשויות בהן צריכת החשמל הנמוכה ביותר (צילום: משרד האנרגיה)
רשויות בהן צריכת החשמל הנמוכה ביותר (צילום: משרד האנרגיה)

כפר מנדא צורכת רק 25 קוט"ש לתושב, על פי חשבונות החשמל של הרשות, כאשר ביישוב רכסים מדובר ב32 קוט"ש. לעומתן, בעומר הצריכה היא 435 קוט"ש לתושב, בבית אל ובקדומים 497.

רשויות בהן צריכת החשמל הגבוהה ביותר (צילום: משרד האנרגיה)
רשויות בהן צריכת החשמל הגבוהה ביותר (צילום: משרד האנרגיה)

אף שבין היישובים יש גם הבדלים אוביקטיביים, כמו קיומה או אי קיומה של גדר היקפית, הבדלי אקלים ופערים בשירותים שמציעה הרשות לתושבים, פער כה גדול עשוי לרמוז גם על צריכה לא יעילה של חשמל.  

משרד האנרגיה פרסם גם השנה מדד השוואתי של צריכת חשמל לתושב ברשויות המקומיות בישראל. השנה נרשמה עלייה במספר הרשויות שדיווחו על צריכת האנרגיה שלהן לעומת 2018 

 שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "השוואת נתוני צריכת החשמל ברשויות המקומיות הכרחית להתייעלות משק האנרגיה ולמציאת חלופות חסכוניות יותר ומזהמות פחות. את הכסף שייחסך, תוכלנה הרשויות המקומיות לנצל להשקעה בפרויקטים חיוניים לרווחת התושבים". 

 השנה דיווחו 75% מהרשויות והמועצות האזוריות בישראל על צריכת האנרגיה שלהן,  לעומת 65% בלבד בשנה שעברה. מהנתונים עולה כי בממוצע, 50% מצריכת האנרגיה של הרשות הינה בגין תאורת הרחובות; כ-30% מהצריכה מתבצעת במוסדות חינו, והשאר במבני ציבור. דיווחי הצריכה מאפשרים לרשויות למפות את צריכת האנרגיה בקרב הצרכנים השונים ברשות ולקבל החלטה מושכלת על צעדי חיסכון באנרגיה כגון: החלפת תאורת החוץ בתאורה יעילה וחסכונית באנרגיה והחלפת מזגנים ישנים ובזבזנים במזגנים יעילים בבנייני הרשות ובבתי הספר.  

 בעיריית אשקלון חסכו כ-30% בצריכת החשמל בסיוע מענקים שקיבלו ממשרד האנרגיה ומקרן המענקים של משרד האנרגיה בשותפות עם משרד הכלכלה ומשרד הגנת הסביבה. בעירייה החליפו את תאורת החוץ לתאורה חסכונית, וכן התקינו מערכות לניהול אנרגיה, שדרוג תאורה ומערכות אקלום במבני ציבור. 

פרסום הנתונים מתבצע במסגרת המחויבות הבינלאומית שקיבלה על עצמה מדינת ישראל לצמצום צריכת החשמל ב-17% עד שנת 2030.  

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!