דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יריב לוין

פריפריה ומרכז / נתניהו בוועדה לצמצום פערים בשירותי רפואה: "אני מאמין בביטול המושג פריפריה"

ראש הממשלה אמר את הדברים בישיבה הראשונה של ועדת המשנה לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז | שר הבריאות: "אלמלא הקורונה לא היינו מצליחים להביא את התקנים"

נתניהו בדיון ועדת המשנה לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
נתניהו בדיון ועדת המשנה לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בישיבה הראשונה של ועדת משנה בכנסת לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז. נתניהו אמר בישיבת הוועדה כי "אני אשמח לתמוך בתכניות שלכם. בפוריה אמרו לי שחסרים 100 מיליון ₪ להקמת בית חולים שיקומי, אשמח לתמוך בזה. תעשו תכנית עבודה לטווח ארוך. יהיה קל מאוד לשכנע כשאתם צודקים."

נתניהו ציין כי "צריך לקחת בחשבון שחלק מהדברים לא יהיה צריכים להתקיים בכל מקום. חלק יהיו מקוונים, ועבור חלק מהדברים יהיה קל מאוד לנסוע למרכז. צריך לתעדף את השירותים שרגישים לזמן, כמו צנתורי מוח". בנוסף אמר: "אני מאמין בביטול המושג פריפריה. אין הצדקה למדינה קטנה כמו שלנו שיהיה מושג כזה. זה בוער בי מגיל צעיר".

ועדת המשנה, שהוקמה כחלק מוועדת הכספים, הוקמה בהובלת ח"כ אופיר כץ (ליכוד), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שיעמוד בראשה. כץ אמר בדיון: "אביא כל שבוע מחדש לשולחן הוועדה את העוולות, המספרים ואת נציגי הממשלה בכדי להביא לשינוי. אנחנו מוכרחים לדאוג שתושב פריפריה יקבל אותן זכויות ואותם שירותים כמו תושבי ת"א".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "יש פער על פני שנים בין שירותי הרפואה בפריפריה לבין אלה הניתנים במרכז הארץ".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד): "צמצום פערים בסוגית הבריאות נמצא תדיר על שולחן הכנסת והוא מצריך תיקון בסוגיות כמו סיעוד ומחלקות, חשיבות נוספת יש להיקף פריסת הדברים. ככל שהמרחקים גדולים צפיפות הפריסה נמוכה כמותית והמציאות בה אנשים צריכים לנסוע מרחק רב לקבל שירותי רפואה בסיסיים מצריך מאמץ גדול. לב העניין הוא בסוגיית כח האדם".

דיון ועדת המשנה לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
דיון ועדת המשנה לצמצום פערים בתקצוב שירותי רפואה בין הפריפריה למרכז (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

שר הבריאות יולי אדלשטיין (הליכוד): "בהרבה מובנים קירבנו את הפריפריה למרכז. אחד המדדים הברורים ביותר הוא כמה זמן אדם מחכה בתור לרופא בהתאם למקום מגוריו. אנחנו משתדלים לצמצם את זה אבל פעם ב-100 שנה יש לנו קורונה. זו גם הזדמנות ואלמלא הקורונה לא היינו מצליחים להביא את התקנים של רופאים רופאות אחים ואחיות בוודאי בפריפריה. הכנו רשימה מסודרת של כל המכשור כמו MRI, CT ו-PET שבתי החולים מאוד זקוקים להם, ואני מקווה שבימים הקרובים נוכל לבוא לכאן עם בשורה בנושא".

שר האוצר, ישראל כ"ץ (הליכוד) ציין גם הוא כי יקדם את הקמת המרכז והוסיף כי משרד עמל על תקציב 2021. "אנחנו הולכים להביא תקציב, אנחנו עובדים עליו בשיא העוצמה והרצינות"

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!