דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירות לאומי-אזרחי

כלכלת הקורונה / אושר מענק של עד 13 אלף ש"ח לחרדים בשירות לאומי-אזרחי שפוטרו או הוצאו לחל"ת

המענק אושר לאחר מאבק של ועדת העבודה והרווחה מול האוצר, שכן מדובר בציבור עובדים צעירים שאינם זכאים לפי חוק לדמי אבטלה בשל הגדרתם כמתנדבים | ביקורת על כי המענק לא חל על מתנדבי שירות לאומי ערבים ועל חיילים עם אישורי עבודה

צעירים חרדים בשכונת סנהדריה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
צעירים חרדים בשכונת סנהדריה בירושלים (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אושר בכנסת מענק של עד 13,200 שקלים למשרתי שירות לאומי חרדים שפוטרו או שהוצאו לחל"ת. יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת העבודה וועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד) אמר כי ימשיך להיאבק גם עבור מענק לחיילים ומשרתי שירות לאומי-אזרחי ערבים בעלי אישורי עבודה, שפוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת.

המענק אושר בוועדה המשותפת לאחר מאבק שניהלה וועדת העבודה והרווחה מול האוצר, שכן מדובר בציבור עובדים צעירים שאינם זכאים לפי חוק לדמי אבטלה בשל הגדרתם כמתנדבי שירות לאומי אזרחי, זאת על אף שרבים מהם הם בעלי משפחות. "אנחנו דוחפים ועוקבים אחר הנושא הזה כבר תקופה ממושכת", אמר כץ. דרשנו מענקים למשרתים החרדים וגם לחיילים בעלי היתר עבודה שכבר חודשים מתנהלים ללא הכנסה וללא סיוע מהמדינה. אנחנו מחליטים היום לא לעכב את האחד עבור האחר, אבל נמשיך ללחוץ ולהילחם עבור פתרון גם לחיילים".

במהלך הדיון עלה כי משרתים אחרים בשירות הלאומי, בהם מעל ל-5,000 משרתים ערבים, לא יהיו זכאים למענק. על כך הוסיף כץ: "אנחנו רוצים לתת לכל מי שמשרת, לעודד, לתגמל ולחזק אותם, ולכן נילחם על פתרון גם עבורם". התנאים לקבלת המענק הם פגיעה של 25% לפחות בהכנסתו של המשרת כשכיר וכן שההכנסה החודשית לנפש משוקללת במשפחתו, כולל דמי הכלכלה המשולמים לו במסגרת השירות, אינה עולה על 4,681 שקלים. סכום המענק יקבע על-פי מספר חודשי העבודה של המשרת טרם או במהלך המשבר החל מדצמבר 2019 בצירוף מצבו המשפחתי.

משרת נשוי עם ילדים שעבד חודשיים-שלושה לפני שאיבד את עבודה יקבל מענק של 6,000 שקלים, משרת נשוי עם ילדים שעבד 4-5 חודשים יקבל 9,900 שקלים, ומשרת נשוי עם ילדים שעבד מעל 6 חודשים יקבל 13,200 שקלים.

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי, אמר כי המענק אמור לסייע למשרתים חרדים שנקלעו לקשיים בשל משבר הקורונה. "במסלול הזה המיועד לחרדים הנחת היסוד היא שבאופן אוטומטי מותר לעבוד כדי שהמשרת ידע שיוכל לפרנס את משפחתו בכבוד. אין לנו היום מנגנון של סיוע כלכלי לאותם משרתים במצב של מצוקה כלכלית". חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) שהעלה את הסוגיה על סדר יומה של הוועדה בירך את הוועדה ואת העומד בראשה על קידום הנושא ואישור הצו.

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) מחה על כך שהצו לא כולל גם חיילים בעלי היתר עבודה שכן לדבריו דווקא החיילים שלהם אישור עבודה הם חיילים שעברו בדיקה המעידה שמצבם הכלכלי אינו טוב, בעוד משרתי השירות הלאומי זכאים לעבוד באופן אוטומטי. "יש גם חיילים חרדים שיש להם היתר עבודה והם לא מקבלים את המענק. גם ככה להיות חייל חרדי זה לא פיקניק, עכשיו גם יצחקו עליהם שמי שמתגייס לצבא לא מקבל מענק ומי שכן מתגייס – לא מקבל. עיני לא צרה באלה שמקבלים, אבל חייבים לדאוג גם לחיילים, להם אין את הלחץ שמפעילות המפלגות החרדיות על הממשלה".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!