דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / תלמידי ה'-ו' יחזרו לבתי הספר ל-3 ימים בשבוע, חלק מהרשויות הרחיבו את המתווה

אחרי מעל חודשיים של למידה מהבית, התלמידים יחזרו ללימודים בקפסולות בנות 20 תלמידים | ברחובות, גבעתיים, רעננה, הוד השרון, עמק חפר ולב השרון ילמדו 4-5 ימים ממשאבי הרשות המקומית

תלמידים ביום הראשון ללימודים. 1 בספטמבר (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
תלמידים ביום הראשון ללימודים. 1 בספטמבר (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
דוד טברסקי

תלמידי כיתות ה' – ו' יחזרו ביום שלישי השבוע ללמידה בבתי הספר, לאחר מעל חודשיים של למידה מרחוק בלבד. לפי החלטת קבינט הקורונה, התלמידים יחזרו ללמוד במתכונת של 14 שעות לימוד בשבוע, לשלושה ימים לפחות, בכיתות של עד 20 תלמידים. העובדה שהממשלה קובעת דרישות מינימום, מאפשרת לרשויות מבוססות יותר להתארגן ליצירת מתווים חינוכיים שמרחיבים את הלמידה בבתי הספר בתחומן, ובכך יוצרות פערים מרשויות עניות יותר.

חלק מהרשויות המקומיות נערכות להרחבת מתווה הלמידה לכיתות ה'-ו', ויאפשרו לתלמידי כיתות אלו ללמוד בבית הספר יותר מ-3 ימים בשבוע כפי שקבע משרד החינוך. ברחובות, בגבעתיים, בהוד השרון וברעננה, וכן במועצות האזוריות לב השרון ועמק חפר הודיעו העיריות על לימודים של 4 ו-5 ימים בשבוע, על בסיס משאבים של הרשות המקומית. בתל אביב, ירושלים, חיפה, ראשון לציון ובאר שבע ילמדו 3 ימים בשבוע.

מצב דומה שבו רשויות מקומיות מרחיבות את מתווה החינוך שקבעה הממשלה אירע לקראת החזרה של כיתות א' עד ד' לפני כשלושה שבועות: בתחילה החליטה הממשלה על לימודים חלקיים בכיתות א' עד ד', ובמהרה הודיעו הרשויות המבוססות (המאוגדות כפורום ה-15) על מתווה למידה של 5 ימים בשבוע. בעקבותיהן הודיעו עשרות רשויות נוספות על מתווה של 5 ימים. לבסוף, לאחר לחצים של ארגוני ההורים ומרכז השלטון המקומי, שינתה הממשלה את החלטתה וכלל תלמידי א' עד ד' עברו ללמידה של 5 ימים בשבוע.

ברחובות הודיעה העירייה כי תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו ל-20 שעות לימוד בשבוע במשך חמישה ימים. לפי המתווה העירוני, כח האדם שנועד להפעלת מתווה הקפסולות של כיתות א'- ב', שיחזרו ללימודים במתכונת כיתות מלאות, יעברו לעבוד עם כיתות ה'-ו'. מאחר שמספר חדרי הלימוד גדל בשל למידה בקפסולות, חלק מהלימודים של תלמידי היסודיים יתקיימו במבנים של חטיבות הביניים, בתיכונים ובמתנ"סים הסמוכים לבתי הספר היסודיים. גם במועצות האזוריות לב השרון ועמק חפר ילמדו חמישה ימים בשבוע.

ברעננה הודיעה העירייה על לימודים של שלושה ימים בבית הספר ויום אחד במרחב הפתוח. הלמידה במרחבים הפתוחים תתקיים בפארק רעננה ובגינות הסמוכות לבתי הספר, בכפוף לתנאי מזג האוויר. בימים גשומים, בהם לא תתאפשר למידה באוויר הפתוח, תתקיים הלמידה במרחבים ייעודיים נוספים שהוכשרו בעיר כגון ספריות, המשכן למוסיקה ואומנויות, מתחמי תנועות הנוער, מרכז הספורט לב הפארק ועוד.

בהוד השרון תממן העירייה עוזרי הוראה כדי לאפשר 4 ימי למידה פרונטליים בכיתות ה-ו. בנוסף הודיעה העירייה על הוספת יום למידה בגני הילדים, שיפעלו במתכונת של 6 ימים בשבוע.

בגבעתיים הודיע ראש העיר, רן קוניק, כי בתי הספר בעיר יוכלו להיפתח על פי האופן המתאים להם שינוע בין ארבעה לחמישה ימים. "יש עדיין חשש לגידול בתחלואה, והכנסת גורמי חוץ ועוזרי הוראה לשטח בית הספר צריכה להיעשות בהדרגה" כתב ראש העיר רן קוניק בעמוד הפייסבוק שלו, "בידודים וכדומה משנים השכם והערב את מצבת כח האדם הקבועה של בתי הספר, שמתמודדים עם בעיית המחסור בחללים מתאימים לפיצול כיתות לקפסולות".

לפי החלטת קבינט הקורונה, תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו לבתי הספר ביום שלישי הקרוב, לשלושה ימים לפחות של למידה בבית הספר, במקום מינימום של שני ימי לימוד לפי המתווה שהוצע בספטמבר. ביתר השבוע ילמדו כיתות אלו בלמידה מרחוק. כיתות א' וב' יעברו החל משלישי מלמידה בקפסולות ללמידה בכיתות מלאות, במקביל לפיצול קבוצות בצהרונים כך שכל קבוצה תורכב מתלמידי אותה כיתה ללא ערבובים בין כיתות.

תלמידי כיתות י"א-י"ב צפויים לחזור ללימודים בשלישי בשבוע הבא ללמידה מכוונת בגרויות. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, קרא בתדרוך לתקשורת בחמישי האחרון למורי כיתות ה'-ו' לעבור בדיקת קורונה לפני החזרה ללימודים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!