דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עיריית חיפה

מזג אוויר / נערכים למזג אוויר סוער: "להמנע ממקומות מועדים להצפה"

הערב יתחילו גשמים שימשכו עד לסוף השבוע | העיריות וארגוני החירום נערכים להצפות במישור החוף ושיטפונות בנחלים

היערכות לסופה בחיפה (צילום ארכיון: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
היערכות לסופה בחיפה (צילום ארכיון: ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מזג האוויר הערב (רביעי) צפוי לחזור להיות סוער, עם סופות רעמים וברד בצפון הארץ ובמרכזה שיתחזקו בהדרגה, וחשש לשיטפונות ולהצפות בייחוד באזור החוף. העיריות, חברות התשתיות וגופי החילוץ נערכים לסערה, ופירסמו הוראות בטיחות לסופה.

התחזית: היום סוער, שבת גשומה

החל משעות הצהריים ירדו גשמים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות וקיים חשש משטיפונות בנחלי המזרח והדרום. לקראת ערב הגשמים יתחזקו וירדו מצפון הארץ ועד לנגב, מלווים בסופות רעמים וברד עם חשש מהצפות במישור החוף ובשפלה . בנהחל הלילה צפויים ממטרים לסרוגין בצפון ומרכז הארץ מלווים בסופות רעמים. בצפון הנגב יתכן גשם מקומי. חשש להצפות במישור החוף והשפלה ולשטפונות במדבר יהודה. הטמפרטורות ירדו.

מחר יוסיף להיות גשום וסוער בצפון ובמרכז, וגשם מקומי ירד בדרום. משעות אחה"צ יתמקדו הגשמים באזור החוף. בשישי ושבת ימשיכו הגשמים והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

בחברת החשמל מזהירים: סגרו חלונות ודאגו לסוללות

בחברת החשמל נערכים באופן מוגבר, בדומה לשבוע שעבר. מהחברה נמסר כי היא מבקשת מהציבור לחזק ולקבע או להרחיק מהגגות אביזרים אשר עשויים להתעופף ולפגוע ברשת החשמל, ולדווח לה על כל גילוי של חוטים קרועים או מפגעים ברשת באמצעות אתר האינטרנט שלה, בפייסבוק או במוקד השירות. "בחברת החשמל שבים ומדגישים כי במזג אוויר סוער אין מצב של אפס פגיעות ברשת החשמל וכי החברה ערוכה לטפל בכל מצב" אך מוסיפים כי הטיפול עלול לקחת זמן". 

עובדי חברת החשמל מתקנים עשרות מתקנים וחוטים קרועים אשר נפגעו כתוצאה מקריסת עצים וחפצים מעופפים (צילום: חברת החשמל)

לקראת הסופה המליצו לציבור: "הכינו סוללות גיבוי למכשירים מצילי חיים וסוללות טעונות לתאורת חירום ולטלפונים ניידים; בדקו שאמצעי החימום בבית תקינים וראויים לשימוש יעיל; הקפידו על חלונות ודלתות סגורים, כולל החריצים שבין החלון והדלת למשקוף ולסף, כדי למנוע כניסת קור הביתה; חממו רק את החלל שבו אתם שוהים, והימנעו מחימום הבית כולו אם אין בכך צורך".

להימנע משהייה במקומות מועדים להצפה

רשות הכבאות וההצלה קוראה לציבור להימנע משהיה במפלסים תת קרקעיים, והדגישה כי יש להימנע משימוש במעליות למפלסים תת קרקעיים, כאשר קיימת סכנת הצפה במבנה. כמו כן אין להיכנס לשלוליות שלמראית עין נראות עבירות, אך עלולות לסחוף את הרכב ולהפוך לסכנת חיים.

בעיריית חיפה הפעילו את מטה החירום העירוני, שיפעל במתכונת מורחבת עם כמות גדולה של מוקדנים ובליווי נציג חברת חשמל.  ראש מנהל התפעול בעיריית חיפה אוהד דורפמן: "ציוד כבד הוכן מבעוד מועד למקרים של הצפות ופינוי מכשולים כגון עצים, עמודי תאורה, רמזורים וקירות תומכים שעשויים לקרוס. מפקחי העירייה יסייעו בחסימת צירים ופינוי תושבים במקרה הצורך".

מפקחיי העירייה יסיירו לאורך החופים ובשכונות על מנת לזהות הצפות, עובדי אגף הרווחה יפעלו כדי לאתר דרי רחוב ולהעבירם לדירות מסתור של שירותי הרווחה בעיר. בנוסף נערכו להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ופינוי תושבים למרכזים קהילתיים במקרים של הצפות.

היערכות לסופה עיריית חיפה (צילום ארכיון : ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)
היערכות לסופה עיריית חיפה (צילום ארכיון : ראובן כהן / דוברות עיריית חיפה)

במהלך סוף השבוע האחרון ירדו בחיפה למעלה מ – 148 מ"מ גשם ביממה המהווים כ – 23% מכמות הגשמים השנתית הממוצעת בחיפה – ועל פי התחזיות כמויות הגשמים שירדו בשעות הלילה צפויות להיות כ-80 מ"מ, לצד משבי רוח של 65 קמ"ש שיחלשו במהלך סוף השבוע.

ברשות הטבע והגנים, התריעו מפני שטפונות בנחלים במדבר יהודה ובדרום הארץ. "חל איסור מוחלט להיכנס לאפיקי נחלים בזרימה ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים" חידדו, והדגישו כי מדובר בסכנת חיים. "אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה". למטיילים מומלץ להתעדכן טרם היציאה לטיול עם מוקד המידע של רט"ג בטלפון 3639* בנושא מזג אוויר ולעקוב אחר אתר האינטרנט של השירות המטאורולוגי ומשדרי החדשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!