דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אבל בעולם הספורט / שחקן הכדורגל האגדי דייגו ארמנדו מראדונה הלך לעולמו בגיל 60

מספר 10 והסמל של נבחרת ארגנטינה, נפטר לאחר שלקה בדום לב | כוכב העבר הוליך את ארגנטינה לזכייה במונדיאל 1986 והפך לגיבור של מיליונים ברחבי העולם

דייגו מראדונה לאחר הזכייה במונדיאל 86' (צילום: AP Photo/Carlo Fumagalli, file)
דייגו מראדונה לאחר הזכייה במונדיאל 86' (צילום: AP Photo/Carlo Fumagalli, file)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דייגו ארמנדו מראדונה, הלך הערב (רביעי) לעולמו לאחר שלקה בדום לב. כוכב נבחרת ארגנטינה, שנחשב בעיני רבים לכדורגלן הגדול בכל הזמנים, הובהל במצב קשה לבית החולים בעקבות אירוע לבבי, אך דקות לאחר מכן כבר נודע שהוא הלך לעולמו. בעקבות מותו של מראדונה, נשיא ארגנטינה, אלברטו פרננדס, הכריז על 3 ימי אבל לאומיים במדינה ומשחקי ליגת האלופות שנערכו הערב, נפתחו בדקת דומייה.

הכוכב הארגנטינאי שהוביל את נבחרתו לזכייה בגביע העולם היה הסמל הגדול ביותר בארגנטינה ונחשב לאחד הגדולים שידע המשחק. מספר 10 הוביל את ארגנטינה ב-1986 לזכייה במונדיאל השני שלה (והאחרון עד עצם היום הזה) בזכות הופעת יחיד מהגדולות שנראו אי פעם בטורניר.

דייגו ארמנדו מראדונה (צילום: AP Photo/Luca Bruno)
דייגו ארמנדו מראדונה (צילום: AP Photo/Luca Bruno)

מראדונה, שבחודש שעבר חגג את יום הולדתו ה-60, גדל בשכונת עוני בפרבריי בואנוס איירס, החל לשחק כדורגל בגיל צעיר ונכנס לתודעה כבר בהופעת הבכורה שלו בטרם מלאו לו 16, במדיה של ארגנטינוס ג'וניורס בליגה הבכירה בארגנטינה. אחרי שכבש למעלה מ-116 שערים עבר לבוקה ג'וניורס וב-1982 נמכר בסכום שיא לברצלונה.

ב-1984 עבר לדרום איטליה והפך לאליל הגדול ביותר של האוהדים כשהוביל את נאפולי לשתי אליפויות היסטוריות (1987 ו-1990) וזכייה אחת בגביע אופ"א (1989) כשהוא כובש 81 שערים ב-188 הופעות.

שעתו הגדולה של דייגו מראדונה הגיעה במונדיאל שנערך במקסיקו 1986. אחרי שכבש מול איטליה בתיקו 1:1 בשלב הבתים הוא כיכב באחד המשחקים הגדולים בתולדות הענף. בניצחון 1:2 על אנגליה ברבע הגמר הוא כבש שער עם היד מבלי שהשופט הבחין שהשער, שכונה על ידו "יד האלוהים", היה לא חוקי.

מראדונה, שנודע בעיקר בזכות יכולת כדרור נדירה, שיחק גם בסביליה בתחילת שנות התשעים אחרי שחזר מעונש הרחקה על שימוש בקוקאין, אבל מעולם לא חזר לשיאו. שנה לאחר מכן עבר לניואלס אולד בויס ופרש ב-1997 בבוקה ג'וניורס, לאחר עוד קאמבק פחות מוצלח.

דייגו מראדונה במדי בוקה ג'וניורס (צילום ארכיון: AP Photo/Eduardo Di Baia)
דייגו מראדונה במדי בוקה ג'וניורס (צילום ארכיון: AP Photo/Eduardo Di Baia)

קריירת האימון של מראדונה כללה מספר קבוצות בארגנטינה: דפורטיבו מנדיז'ו, ראסינג קלוב ולאחרונה חימנסיה לה פלאטה. הוא הדריך גם באיחוד האמירויות ובבלארוס, אבל הקדנציה הכי זכורה שלו היתה כמאמן נבחרת ארגנטינה, אותה הוביל למונדיאל 2010 ולאחר יכולת רעה הודחה נבחרתו ברבע הגמר 4:0 על-ידי גרמניה. הוא פוטר לאחר המונדיאל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!