דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

תעופה במשבר / אביגל שורק נבחר כמנכ"ל אל על, יחליף את גונן אוסישקין על רקע חילופי הבעלים

דירקטוריון אל על בחר הערב (ד') בשורק, טייס לשעבר ומנהל בחברות דלק יו.אס ואלון יו.אס | אלי רוזנברג, שרכש לפני כחודשיים את מניות השליטה בחברה פועל להחלפת השדרה הניהולית באל על

גונן אוסישקין, מנכ"ל חברת אל על (צילום: פלאש90)
גונן אוסישקין, מנכ"ל חברת אל על (צילום: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

דירקטוריון אל על בחר היום (רביעי) את אביגל שורק למנכ"ל החדש, שיחליף את גונן אוסישקין הצפוי לעזוב את החברה בינואר הקרוב, לאור חילופי הבעלות. שורק הוא טייס לשעבר, אשר התגורר בשנים האחרונות בנאשוויל שבטנסי, ארה"ב. הוא שימש כמנהל המסחרי של חברת דלק יו. אס ולפני כן כיהן בתפקיד בכיר בחברת אלון יו.אס שהמתמזגה לתוכה.

לפני כחודשיים נרכשו מניות השליטה של אל על על ידי בעל ההון אלי רוזנברג, במסגרת הנפקת החברה כחלק ממהלך החילוץ וגיוס ההון שלה. בתקופה האחרונה פועל רוזנברג להחלפת רבים מקרב השדרה הניהולית בחברה ובהם מנכ"ל החברה אוסישקין, שכיהן בתפקיד ב-3 השנים האחרונות וצפוי להמשיך ולקבל משכורת במשך חצי שנה במסגרת תקופת ההודעה המוקדמת המגיעה לו על פי החוזה.  לראשות דירקטוריון החברה מונה באוקטובר דוד ברודט, שכיהן קודם לכן כמנכ"ל משרד האוצר, וכיו"ר בנק מזרחי, בנק לאומי, ו-YES.

הבוקר פרסמה החברה גם את תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי, בו ספגה הפסדים של כ-147 מיליון דולרים על רקע משבר הקורונה. מאז תחילת המשבר הפסידה החברה 391 מיליון שקלים והכנסותיה ירדו מ-647 מיליון דולר בשנה שעברה עד רבעון זה, ל-39 מיליון דולר בלבד השנה.

המנכ"ל היוצא אוסישקין כתב באיגרת לעובדים כי “הדרך עד לחזרה לשגרת פעילות טרום הקורונה ארוכה. רק לשם המחשה, בתקופה דומה טרם משבר הקורונה הפעלנו למעלה מ-100 טיסות ביום".

לדבריו, לאחרונה חזרה החברה להפעיל טיסות נוסעים למספר מצומצם של יעדים, והוא מקווה כי בתקופה הקרובה יתאפשר להרחיב את היקפי הפעילות ולהחזיר את החברה בהדרגה לפעילות סדירה, ככל שניתן. נכון להיום, רוב עובדי אל על עדיין מצויים בחל"ת.

אוסישקין הדגיש כי ללא תמיכת המדינה, תתקשה אל על לגייס את החוב הנדרש לה על מנת לעמוד בהתחיובויותיה בהמשך, והיא תעמוד בסכנת קיום. זאת, על אף שהחברה השלימה רק לאחרונה מהלך של הנפקת הון בהיקף של למעלה מחצי מיליארד שקלים, בהתאם לחלק הראשון של מתווה הסיוע ועמדה בכל הדרישות שהעמידה המדינה.

יתרת התחייבויות החברה בגין מכירה מראש של כרטיסי טיסה ללקוחות מסתכמת על פי הדו"חות בכ-240 מיליון דולר, ש-39 מיליון מהם הם בגין שוברים שהונפקו כחלופת החזר כספי ללקוחות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!