דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה מאורגנת

עבודה מאורגנת / בעיצומו של משבר הקורונה: ההסתדרות בקמפיין חדש לעידוד התאגדות עובדים

תחת הכותרת 'התאגדות זה בטבע של כולנו' יציג סרטון הקמפיין בעלי חיים בסיטואציות המבטאות סולידריות ושותפות | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עובדים רבים הבינו בשנת הקורונה שעבודה מאורגנת זו רשת הביטחון שלהם"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות תשיק במוצאי שבת הקרובה קמפיין חברתי לעידוד התאגדויות עובדים, תחת המסר "להתאגד זה בטבע של כולנו". הקמפיין ידגיש הקמפיין כי דווקא היום, בעיצומו של משבר הקורונה, הסולידריות החברתית חשובה מתמיד ופעולה משותפת יכולה לסייע לעובדים להגן על זכויותיהם ולשמור על תנאי עבודתם.

סרטון הקמפיין, שהופק על ידי אגף ההסברה בהסתדרות ובאמצעות חברת הפרסום באומן בר ריבנאי, מציג במרכזו בעלי חיים בסיטואציות שונות המעידות על כוחה של הלכידות החברתית והשותפות, על מנת להמחיש את מה שהאנושות למדה בשנת 2020 החולפת מהמשבר הבריאותי והכלכלי שטלטל את העולם. צילומי הטבע מתחלפים בשיאו של סרטון הקמפיין בצילומים של עובדים במקומות עבודה מאוגדים.

"מאז פרוץ המשבר, ההסתדרות ממלאת תפקיד מוביל בשמירה על יציבות המשק ומהווה גורם מאזן במקומות העבודה" הדגיש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "תנופת ההתאגדות דווקא בשנת הקורונה נעוצה בכך שעובדים רבים הבינו שעבודה מאורגנת זו רשת הביטחון שלהם. כולי תקווה שעוד עובדים יממשו את זכותם להתארגן ויצטרפו להסתדרות. בכל מקום שבו קמה התאגדות עובדים חדשה, צומחת מנהיגות אחראית ומחברת – כזו שעוזרת להגן על העובדים, לצמצם את הפערים ביניהם, ולרתום את כולם להבטחת חוסנו של מקום העבודה".

"אף ענף תעסוקתי או סקטור בשוק העבודה איננו חסין מפני מגיפה עולמית"

באגף להתאגדות עובדים בהסתדרות סיפרו עם השקת הקמפיין כי "עולם יחסי העבודה השתנה מאוד בשנה האחרונה, וראינו שינוי גם במוטיבציות של העובדים להתאגד. לאחר שנים שבהן עיקר ההתאגדויות קרמו עור וגידים על רקע רצון העובדים לשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם, אנו עדים לחזרה לדבר הראשון והבסיסי ביותר שמעניקה ההסתדרות במקומות עבודה מאורגנים – יציבות וביטחון תעסוקתי".

"כפי שנוכחנו לדעת, אף ענף תעסוקתי או סקטור בשוק העבודה איננו חסין מפני מגיפה עולמית" הוסיפו. "מסחר, ביטוח, תעשייה, תיירות ולמעשה כל תחום אחר, נחשפו לנסיבות שמה שמאפיין אותן יותר מכל זה חוסר ודאות. עובדים רבים איבדו את מקום עבודתם או נשלחו לחל"ת ללא מועד חזרה. שוק העבודה השתנה וראינו איך דווקא בתקופה הקשה הזו, מקומות עבודה מאוגדים הצליחו לצמצם למינימום את הפגיעה בעובדים".

יו"ר אגף הסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, יניב לוי, הוסיף: "אני מאמין שהמהלך הנוכחי יסייע להגביר את המודעות ליתרונות ההתאגדות, ויחשוף את ההסתדרות בפני רבבות עובדים שרוצים להיות חלק. הם צריכים לדעת שהבית הזה פתוח עבורם ומשקף את הערכים שהופכים את ההסתדרות לחזקה ורלוונטית, גם מאה שנים אחרי הקמתה".

תנופת התאגדות העובדים שאפיינה את העשור החולף לא חדלה בתקופת הקורונה, ועובדים רבים בחרו להצטרף לכ-800 אלף העובדים המאורגנים בהסתדרות. בין היתר התאגדו ביוני האחרון כאלף רוקחי רשת בתי המרקחת סופר פארם. באוקטובר התאגדו כ-600 עובדי רשתות השיווק החרדיות בר כל טוב ונתיב החסד, וכן התאגדו גם מאות עובדי חברת פז גז. לפני כחודש הצטרפו להסתדרות גם כ-1,400 עובדי חברת השליחויות 'תן ביס' במטרה להסדיר את תנאי עבודתם בהסכם קיבוצי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!