דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

משפט / ח"כ משה ארבל (ש"ס): "הגשת כתב אישום בניגוד לכל היגיון ולעקרונות המשפט הפלילי"

ח"כ ארבל פנה לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, בשל משפט שמתנהל כנגד נהג מונית המואשם בגביית יתר בסכום של 3.80 שקלים | התביעה כוללת הטסת סנגורים ועדים לבית המשפט באילת והוצאות ציבוריות בעלות עשרות אלפי שקלים

ח"כ משה ארבל (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
ח"כ משה ארבל (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

נהג מונית גבה גביית ייתר בסכום של שלושה שקלים ושמונים אגורות. למרות שמדובר בחריגה ראשונה ובסכום נמוך במיוחד, הפרקליטות החליטה להגיש נגד הנהג כתב אישום ולדרוש עונש של שלוש שנות מאסר. המשפט מתנהל בבית משפט השלום באילת וכרוך בעלויות ניכרות למדינה. ח"כ משה ארבל (ש"ס): "קשה לטעון שלא מדובר בבזבוז משאבי ציבור משווע ושימוש לא ראוי בסמכות ההליך הפלילי על ידי יחידת התביעות הארצית של משרד התחבורה".

המקרה אירע בשנת 2017, ביום עבודתו הראשון של נהג המונית. באחת הנסיעות חייב הנהג את הנוסעים במונית בגין נוסע שלישי במקום בגין מזוודה נוספת, לדבריו בשל לחיצה מוטעית. הדבר גרר חיוב יתר בסכום של פחות מארבעה שקלים. לדבריו של ח"כ ארבל, "בעקבות שגגה זו פנה הנוסע למשרד התחבורה אשר החליט בפברואר 2018, כמעט שנה לאחר הנסיעה, להגיש כתב אישום נגד מר צ׳".

בפנייתו של חבר הכנסת אתמול (חמישי) לשופט רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, נכתב: "מאז הגשת כתב האישום חלפו למעלה משנתיים וחצי במהלכם התנהל "תיק הדגל" של יחידת התביעות של משרד התחבורה בבית המשפט השלום באילת. במהלך תקופה זו התקיימו מספר דיונים בהם ייצגו את מר צ׳ שלושה סנגורים שונים מטעם המדינה. כלומר, לאורך שנתיים וחצי עסקו בתיק מטעם המדינה תובעי משרד התחבורה, שלושה סנגורים במימון המדינה וכמובן השופט ועובדי המנהלה בבית המשפט. התובעים והסנגורים במשפט הוטסו לכל דיון ממרכז הארץ ובחזרה. כלל עלות המשפט עד כה, עוד טרם התחילו דיוני ההוכחות, עומד וודאי על עשרות אלפי שקלים רבים וייתכן שאף מעבר לכך.

"גם במנותק מהעלות העצומה למשלם המיסים מדובר בבירור במקרה שלא מגיע לרף החומרה שצריך להגיש בגינו כתב אישום ולבקש להכתים אזרח בכתם של הרשעה בהליך פלילי".

על פי גרסתו של נהג המונית, הוא הואשם בקבלת דבר במרמה. התובע הציע לו להגיע להסדר, לשלם קנס על סך 3,000 שקלים ועוד 1,000 שקלים פיצוי לעורך הדין. הנהג סירב, ובשל כך התובע הודיע לבית המשפט שהפרקליטות תתבע שלוש שנות מאסר או 75,000 שקלים קנס.

"שנת מאסר על כל שקל! התחלתי לצחוק שם", כך מתאר הנהג את תגובתו לאישום. "אמרתי לשופטת, אם הוא ככה מתעקש אני הולך למשפט עד הסוף, אבל תמנו לי עורך דין מהסנגוריה ציבורית, אני פנסיונר ואין לי כסף לממן לעצמי עורך דין. השופטת אישרה לי בגלל שהתביעה היא תביעה של שלוש שנות מאסר. 'מגיע לך', היא אמרה. ארבע שנים כבר מתנהל המשפט והוא עדיין בעיצומו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!