דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך בקורונה

חינוך בקורונה / 400 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב חוזרים לספסל הלימודים, "זה יותר טוב מכלום"

מתווה החזרה: קפסולות של עד 20 תלמידים, לפחות יומיים למידה בבית הספר והתמקדות בהכנה לבגרויות החורף | עוד שבוע אמורים לחזור יחזרו ללימודים גם תלמידי כיתות ז'-ט'

תלמידי תיכון ביהוד בבחינת הבגרות באנגלית. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
תלמידי תיכון ביהוד בבחינת הבגרות באנגלית. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)
דוד טברסקי

400 אלף תלמידי כיתות י'-י"ב חוזרים הבוקר (ראשון) לספסל הלימודים. התלמידים ישובו לבתי הספר ביישובים הירוקים והצהובים לחצי משבוע הלימודים בדגש על למידה לקראת הבגרויות. בשדרות, מטה בנימין ואילת ילמדו מעל לשלושה ימים בבית הספר. כיתות ז'-ט' עתידות לחזור במתווה דומה בעוד שבוע.

"חיכיתי לזה במיוחד", אומר ריף אפוטקר, תלמיד כיתה יא' ב'תיכון חדש' בתל אביב, "היה לי מאוד קשה בזום. אנחנו חוזרים רק ליומיים פרונטליים בשבוע. פעם שעברה זה לא היה אפקטיבי והיה מבולגן, אבל זה יותר טוב מכלום".

חוזרים ללימודים (צילום: הדס יום טוב)
חוזרים ללימודים (צילום: הדס יום טוב)

משרד החינוך יצר מתווה דינמי, הנותן יד רחבה לרשויות המקומיות ובתי הספר לעצב את לוח הזמנים שלהם בכפוף להנחיות משרד הבריאות וקבינט הקורונה. החל מהשבוע הקרוב, הלימודים יימשכו לפחות יומיים בשבוע בבתי הספר עצמם, בקפסולות של עד 20 תלמידים, עם היתר למעבר של תלמידים לעוד קבוצה אחת לכל היותר לטובת מגמות, הקבצות וכו', ועם לא יותר מארבע קבוצות לכל מורה.

מורים לספורט, חקלאות ושל"ח יוכלו ללמד מספר לא מוגבל של קבוצות כל עוד השיעורים יתקיימו במרחבים פתוחים. בנוסף, המשרד יאפשר את המשך המתווה לפעילות בשטחים פתוחים בתוך מתחמי בתי-הספר או ברחבי העיר ויאפשר טיולים חד-יומיים. בחלק מהיישובים קיבלו החלטה להרחיב את המשך הלימודים. באילת החליטו לשים דגש על חזרתם של תלמידי י' שילמדו מעל לשלושה ימים בשבוע ובשני המקיפים של שדרות הלימודים ימשכו יותר מיומיים בשבוע. בגבעתיים ובקצרין אגף החינוך הורה למנהלים לבנות מערכת חינוך שעתית המותאמת לצרכי התלמידים ובתי הספר ובחלק ממוסדות החינוך בנוף הגליל ובמועצה האזורית מטה בנימין הלימודים בבתי הספר ימשכו חמישה ימים, בהתאם להחלטת המנהלים.

תלמידים חוזרים ללימודים (צילום: הדס יום טוב)
תלמידים חוזרים ללימודים (צילום: הדס יום טוב)

הלמידה בבתי הספר עצמם תהיה ממוקדת בהכנה לבגרויות החורף ומקצועות הקשים ללמידה מרחוק והמפגשים הפיזיים ינוצלו גם לתהליכי הערכה, מתכונות, ומבחני אמצע שיתחילו כבר בעוד חודש. בתי-הספר יבנו מתווים קבועים לפתיחת ימי הלימודים ולסגירתם בדגש על מפגש חברתי-רגשי ויערכו מיפוי כדי לזהות פערים לימודיים ברמת כיתה וברמה פרטנית של תלמידים בשביל לתת מענה מותאם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!