דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל: ניצחון ענק לנבחרת ישראל על ספרד במוקדמות היורובאסקט

שחקניו של עודד קטש גברו על אלופת העולם בכדורסל, אצלה בבית | תמיר בלאט הצטיין עם 21 נקודות ותשעה אסיסטים | ישראל במאזן מושלם במוקדמות אליפות אירופה

נבחרת ישראל בכדורסל מול ספרד, מוקדמות יורבאסקט 2022 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורסל מול ספרד, מוקדמות יורבאסקט 2022 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון שלא רואים כל יום. נבחרת ישראל נשארה עם מאזן מושלם ובלתי מנוצחת בקמפיין מוקדמות יורובאסקט 2022 אחרי ניצחון גדול על נבחרת ספרד 87:95 בבועה בולנסיה.

ישראל חזרה מפיגור של 18 נקודות בזכות רבע שלישי יוצא מהכלל והבליטה את תמיר בלאט, גל מקל, תומר גינת וג'ייק כהן. הנבחרת תתמודד ביום שני בשעה 17:30 מול פולין, שניצחה היום את נבחרת רומניה 61:91.

מהלך המשחק

הנבחרת של עודד קשט פתחה בחמישייה עם תמיר בלאט, גל מקל, רפי מנקו, תומר גינת וג'ייק כהן. תומר גינת נתן רבע ראשון התקפי מצוין עם 6 נקודות ושמר את ישראל במשחק צמוד מול הספרדים, אבל קינום קולום שנכנס בספרד השתלט על המשחק ועוד 7 נקודות רצופות הריץ את ספרד ליתרון 21:27 בסיום הרבע הראשון.

קולום התחיל את הרבע השני כמו שסיים את הראשון וקבע 21:32 לספרד בתוך דקה, כשהספרדים מראים אחוזים גבוהים מאוד מחוץ לקשת. היתרון עלה ל-25:40 אחרי 5 דקות ברבע השני וההגנה הישראלית לא הצליחה לעצור את השטף במשחק הספרדי בדרך ליתרון שיא של 30:48. גל מקל בחדירה יפה קבע את תוצאת המחצית הראשונה, 36:52 לנבחרת ספרד.

נבחרת ישראל בכדורסל מול ספרד, מוקדמות יורבאסקט 2022 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל בכדורסל מול ספרד, מוקדמות יורבאסקט 2022 (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

ישראל פתחה טוב את הרבע השלישי עם שלשות של כהן ומנקו עד שסקאריולו לקח פסק זמן ביתרון ספרדי 42:52. תמיר בלאט המשיך את המגמה וקלע עוד שתי שלשות כדי להוריד את היתרון עד 5:56 בלבד, כשרק 3 דקות עברו ברבע השלישי. שלשה של פרנסיס אלונסו החזירה את היתרון לספרדים שירדו ביתרון 67:72.

ישראל פתחה את הרבע האחרון עם שלושה איבודים רצופים ואיבדה את הקצב והאפשרות להשוות, זאת למרות שגם הספרדים לא קלעו נקודה בשתי הדקות הראשונות של הרבע. גל מקל ותמיר בלאט, שני המצטיינים של הנבחרת הערב, שיתפו פעולה לשתי שלשות מהירות וסל של תומר גינת נתן לישראל את היתרון המיוחל, 79:82 כשנשארו 4 דקות לשחק.

תמיר בלאט, תומר גינת וג'ייק כהן שיחקו עם הרבה קור רוח והעלו את ישראל ליתרון 83:88 כשנשארה דקה וחצי לסיום ושלשה ענקית של רפי מנקו מאסיסט של גל מקל היתה הפינאלה למהפך וניצחון גדול של הנבחרת על ספרד 87:95.

קלעו לנבחרת ישראל: תמיר בלאט 21 (9 אסיסטים), גל מקל 18, תומר גינת וג’ייק כהן 17 כ"א, ים מדר 11, רפי מנקו 8, יפתח זיו 2, עידן זלמנסון 1.

“זה ניצחון גדול שלנו, לא רק בגלל מי שניצחנו, אלא בדרך שעשינו את זה”, אמר בסיום מאמן הנבחרת עודד קטש, "הקאמבק שעשינו במחצית השנייה היה מיוחד, אופי בלתי רגיל של השחקנים. אני חושב ששיחקנו יותר טוב ממה שהתוצאה הראתה במחצית הראשונה וזה מה שאמרתי לשחקנים, שאנחנו צריכים להאמין שאנחנו יכולים לנצח את המשחק הזה. זה ניצחון חשוב שנותן המון ביטחון לשחקנים הצעירים שלנו. אני מאוד גאה בדרך שעשינו את זה”.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!