משרד העבודה פותח יריד תעסוקה וירטואלי ענק שיימשך 48 שעות בלבד וצפוי להנגיש למעלה מ-12 אלף משרות למחפשי עבודה. מיזם 'פופ אפ תעסוקה' יתקיים מה-2 עד ה-3 בדצמבר, בהשתתפות למעלה מ-80 מעסיקים מהחברות הגדולות במשק, בהן חברת חשמל, פלאפון, ישראכרט, שיכון ובינוי, מיטב ד"ש, בנק הפועלים, דנאל, אלביט, ויקטורי ועוד.

לצד המשרות שיפורסמו באמצעות דף פייסוק יעודי, יקים המשרד גם מוקד טלפוני שיציע הכוון תעסוקתי וסיוע בטיוב קורות חיים והכנה לראיונות עבודה. המוקד יאויש על ידי מומחים מהחברות המובילות מכלל ענפי המשק, ואנשי מקצוע ממרכזי ההכוון התעסוקתי של מינהל תעסוקת אוכלוסיות.

יוליה איתן: "אנחנו מקווים שהרבה אנשים יבחרו לנצל את המיזם" (צילום: חורחה נובומינסקי)

"כ-300 המתנדבים במוקד שלנו, מגיעים בחלקם מחלקות משאבי האנוש של החברות עצמם, והם האנשים שיודעים לתת את הטיפים הכי עדכניים איך לעבור היום ראיון עבודה", אומרת יוליה איתן, ראש מינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה. "מלבדם יהיו במוקד גם עשרות יועצי קריירה מהשוק הפרטי, ששעת יעוץ שלהם עולה בשוטף מאות עד אלפי שקלים, וכן חברות השמה ומומחים שלנו ממרכזי ההכוון של משרד העבודה לאוכלוסיה הערבית, החרדית, לאנשים עם מוגבלויות וכו'".

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

כל מבקש עבודה שיתקשר למוקד במהלך יריד התעסוקה, יוכל לבחור את התחום בו הוא רוצה לקבל ייעוץ, בשיחת טלפון בת כ-20 דקות: הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים או ייעוץ תעסוקתי.

"המטרה היא לסייע לאנשים להתניע את תהליך החזרה לעבודה", אומרת איתן. לדבריה, על אף האבטלה הגבוהה, מעסיקים רבים מתקשים לגייס עובדים בתקופה הזו, והפרויקט מוצף בפניות, ואף דחה מספר חברות שלא עמדו בסטנדרטים שלו להעסקה הוגנת ובטוחה.

"הרבה אנשים חושבים שאם יתחילו לעבוד, יאבדו את הזכאות לדמי אבטלה, ואינם יודעים על הזכאות של חלקם למענקי חזרה לעבודה. יש אווירה של דכדוך, כאילו 'כלום לא קורה'. אנשים חושבים שאין הזדמנויות אז הם אפילו לא מנסים – למרות שהרבה חברות דווקא מחפשות לגייס עובדים. אנחנו מקווים שהרבה אנשים יבחרו לנצל את המיזם".

בימים כתיקונם, מתמקד מינהל תעסוקת האוכלוסיות בקבוצות ספציפיות שהממשלה החליטה שיש לקדם ולסייע להן להשתלב בשוק העבודה: חרדים, ערבים, הורים יחידניים, בני 45 ומעלה, יוצאי אתיופיה וצעירים בפריפריה. בימים אלו נוכח האבטלה החמורה במשק, החליט המשרד לרתום את הידע המקצועי שנצבר במינהל כחלק מהמאבק באבטלה הכללית הגבוהה, והפרויקט הנוכחי פתוח לקהל הרחב.

עם זאת הדגישו, כי גם כיום פועלות תוכניות וכלים נוספים לקידום התעסוקה של אוכלוסיות הייעד: "האוכלוסיות שלנו היו הראשונות להיפלט משוק העבודה ורואים את זה בכל המחקרים. מטבע הדברים כשיש תחרות קשה על כל משרה פנויה האוכלוסיות שלנו מוצאות את עצמן בקושי יותר גדול, אנחנו ממשיכים ללוות אותם במרכזי התעסוקה ברחבי הארץ בתוכניות השונות, וגם ביריד פופ אפ ישתתפו יועצי התעסוקה שלנו המומחים בתום השילוב התעסוקתי. החברות שמגיעות לעבוד איתנו הן חברות שמחפשות העסקה מגוונת ומכירות בחשיבותה".