דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / פרויקטור הקורונה: קצב קטיעת שרשרות ההדבקה אינו עומד ביעדים

הפרופ' אש התייחס גם לאפשרות של סגר נוסף: "הפגיעה בחינוך ובמשק תהיה יותר קטנה״ | מנכ"ל משרד הבריאות: "פתחנו את המשק מהר מדי, פתיחת מערכת החינוך היא החלטה ערכית"

נחמן אש. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נחמן אש. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הזמן הממוצע מאימות חולה קורונה עד לאיתור ובידוד המגעים שנדבקו ממנו עומד על 37.4 שעות, לעומת יעד של עד 24 שעות שהציב משרד הבריאות. רוב הזמן, 28.8 שעות, מוקדש לפענוח הבדיקות, הליך שאמור להסתיים בתוך 18 שעות לפי יעדי משרד הבריאות.

הפניית המגעים של חולה מאומת לבדיקה אורכת 8.6 שעות, לעומת יעד של 6 שעות בלבד.

אלו הנתונים נתונים שהציג אמש (ראשון) פרויקטור הקורונה, הפרופסור נחמן אש, בסמינר וירטואלי של איגוד רופאי בריאות הציבור.

עוד הציג אש נתוני תחלואה בקרב ילדים ובני נוער, שמעידים על עלייה הדרגתית בתחלואה ולא על קפיצה גדולה המיוחסת לפתיחת בתי הספר; ונתונים הנוגעים לחברה הערבית בישראל, שאחוז הבדיקות החיוביות בקרבה עומד על 6.4 אחוז.

דחייה משמעה צעדים חריפים יותר

פרופ' אש התייחס בדבריו לאפשרות שיוכרזו הגבלות חדשות בזמן הקרוב: "אני לא יכול להגיד מה נקודת הזמן לצעדים משמעותיים. אנו לא רוצים להגיע למספרים של הגל השני, גם אם מערכת הבריאות יכולה להתמודד אתם. הן מסיבה של חיי אדם, והן משום שככל שאתה דוחה את הצעדים, תצטרך לעשות צעדים יותר משמעותיים". יחד עם זאת, הוא צופה בנוגע להמשך המאבק בהתפשטות המגפה כי ״זה לא יהיה כמו הריסון הקודם. הפגיעה בחינוך ובמשק תהיה יותר קטנה״.

על פי דברי הפרופ' אש, משרד הבריאות מעריך כי מקדם ההדבקה (R) הגבוהה, המעיד על קצב השינוי בתחלואה ועומד על ערך של 1.16, מושפע מהעלייה במספר הבדיקות המתבצעות, וכי מקדם ההדבקה האמיתי נמצא בין ערך זה למקדם ההדבקה של המאושפזים החדשים, העומד על 0.96. מקדם הדבקה גדול מ-1 מעיד על עלייה בתחלואה, ומשרד הבריאות הציב בעבר יעד של 0.8 על מנת להתקדם בהסרת ההגבלות על המשק.

פתיחה מהירה מדי של המשק

הפרופסור חזי לוי (צילום מסך מתוך שידור של משרד הבריאות)
הפרופסור חזי לוי (צילום מסך מתוך שידור של משרד הבריאות)

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור חזי לוי, התייחס הבוקר בגלי צה"ל לאפשרות של הטלת סגר בחג החנוכה החל בשבוע הבא, ואמר: "אם נצא משליטה ומקדם ההדבקה ימשיך לעלות נצטרך לחזור אחורה, נתוני התחלואה מדאיגים. האם צריך לגרום כך לחנוכה ייחגג רק בחיק המשפחה ולא בחגיגות המוניות? הדברים האלו נמצאים בדיונים".

עוד ציין לוי כי "יש פתיחה מהירה מדי של המשק" וכי בנוגע לפתיחת מערכת החינוך "התקבלה החלטה ערכית בשל חשיבות הגעת התלמידים לבית הספר". בנוגע לפתיחת הקניונים והשווקים מתח הפרופסור לוי ביקורת גם על התנהגות הציבור ואמר: "הנהירה הבלתי נפסקת, ההתנהגות ללא מניעת התקהלות, ללא מסכות, ללא שמירת מרחק, וודאי שתביא עלינו סגר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!