דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל הפרישה לנשים

גיל הפרישה / שר האוצר לבג"צ: אקדם חקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים בשבועות הקרובים

בתגובה לעתירה הודיע ישראל כ"ץ שיקדם חקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64 לפחות | לדבריו, המהלך יכלול צעדים משלימים לתמיכה בנשים מבוגרות בעלות הכנסה נמוכה

שר האוצר, ישראל כ"ץ (צילום: פלאש 90).
שר האוצר, ישראל כ"ץ (צילום: פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר, ישראל כ"ץ, הודיע לבג"ץ שיקדם בשבועות הקרובים חקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים.

בתגובה לעתירה שהוגשה בדרישה להעלאת גיל הפרישה, אמר כ"ץ שבכוונתו לקדם את החקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 כיום ל-64 לפחות. כ"ץ ציין בתגובתו שיגבש במסגרת המהלך חבילת צעדים משלימים, במטרה להגן על נשים מבוגרות בעלות הכנסה נמוכה שעלולות להיפגע מהעלאת גיל הפרישה,. בנוסף הודיע שיקדם עריכת הכשרות שונות לנשים בגילאי העבודה.

את העתירה הגישו שני גמלאים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות, שהפנסיות שלהם ייפגעו בקיצוץ שאמור להתחיל בינואר הקרוב. הסיבה המוצהרת לקיצוץ בפנסיות הוותיקות היא חשש של משרד האוצר מגירעון עתידי בקופות הקרנות, עקב עיכוב בהעברת חוק להעלאת גיל הפרישה לנשים. העותרים דרשו מבג"צ לחייב את שר האוצר להביא לאישור ועדת הכספים של הכנסת את המלצותיו לעניין העלאת גיל הפרישה לנשים.

ברקע העתירה עומדת החלטת הממשלה לכרוך בין שני נושאים, שאינם בהכרח קשורים זה בזה: הגירעון בפנסיות בקרנות הוותיקות, והעלאת גיל הפרישה. הקיצוץ המתוכנן בקרנות הפנסיה הוותיקות, שאמור לתת מענה לגירעון שלהן, צפוי להפחית כ-1,000 שקלים בשנה מקצבותיהם של כ-270 אלף מבוטחים. קצבאות אלו נשחקו כבר בכ-27% בעשור האחרון, בשל הצמדתן למדד ולא לשכר הממוצע. קיצוץ זה מרחף מעל ראשי המבוטחים כבר למעלה משנתיים, ונדחה מספר פעמים, בין היתר עקב כניסתה של ישראל לשלוש מערכות בחירות.

במקביל, החקיקה להעלאת גיל הפרישה לנשים תקועה כבר כמעט שנתיים עקב המצב הפוליטי. ביולי שעבר, בעקבות אחת מהדחיות בקיצוץ בקרנות הפנסיה הוותיקות, פרסם משרד האוצר תזכיר חוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, אך הוא לא קודם. בימים אלה מקדמים ארגוני הנשים, בשיתוף השרה לשוויון חברתי מירב כהן וועדת הכספים, תכנית רחבה להעלאת גיל הפרישה תוך הגנה על נשים שעובדות במקצועות שוחקים שעלולות להיפגע מהמהלך.

עו"ד הדס ברוה, שייצגה את העותרים, אמרה בתגובה להודעת השר כ"ץ היא מקווה שהמשרד יקדם את התיקון בקרוב. "בעתירה הדגשנו שהסחבת הממושכת של משרד האוצר בהתייחס להעלאת גיל הפרישה לנשים פוגעת קשות הן בציבור הנשים (שקצבתן נמוכה יותר ותוחלת החיים שלהן גבוהה יותר), הן בציבור הגברים שמופלים לרעה בקבלת קצבת הזקנה מהביטוח הלאומי, והן בציבור מבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות שעומדים כעת בפני איזון אקטוארי שיקצץ בקצבאותיהם, אלא אם כן יועלה גיל הפרישה לנשים."

"לאור כך אנו שמחים על תגובת המשרד לבג"ץ היום, שבה סוף סוף, לאחר חידלון של אינספור ארכות ודחיות,  מודיע משרד האוצר בצורה רשמית כי יקדם את העלאת גיל הפרישה לנשים לגיל 64 לפחות. אנו מקווים שהמשרד לא ימשיך למרוח את המהלך החיוני שמתעכב כבר משנת 2011, וממתינים לראות במו עינינו את טיוטת תיקון החקיקה שבכוונת משרד האוצר לקדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!