דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חגית פאר

פרקליט מדינה חדש / יו"ר נעמת קוראת לשר המשפטים להשהות את מינוי עו"ד איסמן לפרקליט המדינה

פאר התייחסה בפנייתה לשר ניסנקורן לפרסומים אודות שלל התבטאויות סקסיסטיות ופוגעניות המיוחסות לאיסמן, התבטאויות שלטענתה לא נבדקו כראוי | "חשיבות יתירה למנות לתפקיד אדם המביא עמו תרבות ארגונית מכבדת נשים"

יו"ר נעמת, חגית פאר. (קרדיט: דוברות לשכת עורכי הדין)
יו"ר נעמת, חגית פאר. (קרדיט: דוברות לשכת עורכי הדין)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר נעמת, חגית פאר, קוראת לשר המשפטים, אבי ניסנקורן, להקפיא את הליך מינויו של עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. במכתב ששלחה היום (שלישי) פאר לניסנקורן ציינה כי בשמו של איסמן נקשרו אמירות שמגלות, לכאורה, התייחסות סקסיסטית, מקטינה ומשפילה כלפי נשים לאורך השנים.

פאר הוסיפה כי על-פי פרסומים בתקשורת, נציבות שירות המדינה אף מצאה כי איסמן התבטא בפני פרקליטות במחוז חיפה בהתבטאויות העולות לכאורה כדי התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

"למותר לציין כי מהפרסומים בעניין עלו טענות לכאורה כי התלונות לא נבדקו באופן יסודי דיו, דבר שהוא חמור בכלל וחמור שבעתיים כשמדובר במי שנושא תפקיד ברשויות אכיפת החוק. זאת ועוד, בימים אלה של משבר הקורונה והקשיים המיוחדים אותם חוות נשים, ובכלל זה עליה בשיעור עבירות אלימות ועבירות מין נגד נשים, יש חשיבות יתירה למנות לתפקיד כה חשוב וכה רגיש אדם המביא עמו תרבות ארגונית מכבדת נשים ולא מקטינה ומשפילה אותן".

פאר דורשת משר המשפטים להקפיא את הליך המינוי עד לבירור מקיף. "במדינת ישראל ישנם מספיק פרקליטים ופרקליטות מצוינים שלצד כישוריהם המשפטיים, מביאים גם תרבות ארגונית מכבדת נשים ותואמת למאה ה-21".

בנוסף לפניית יו"ר נעמת, גם בעמותת 'רוח נשית' התייחסו לבחירתו של איסמן. תמר שוורץ, מנכ"לית העמותה אמרה כי "הבחירה בעמית איסמן לפרקליט המדינה, ולא משנה עד כמה הצליח להרשים את ועדת האיתור, שגויה. האמירות שלו ביחס לנשים, בעבר, הן מספיק חמורות כדי למנוע את המינוי, גם אם התנצל וגם אם מדובר בפרקליט מעולה. העננה השחורה שמרחפת מעל ראשו היתה צריכה להילקח בחשבון".

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה הודיעה אתמול כי החליטה פה אחד להמליץ לשר המשפטים למנות את עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. ההחלטה על מינויו תעלה לאישור הממשלה. אם תחליט הממשלה לדחות את ההחלטה, יגיע העניין, ככל הנראה, להכרעת בג"ץ.

עו"ד עמית איסמן, המועמד לתפקיד פרקליט המדינה (צילום: דוברות משרד המשפטים)
עו"ד עמית איסמן, המועמד לתפקיד פרקליט המדינה (צילום: דוברות משרד המשפטים)

ההמלצה על איסמן מגיע אחרי קרוב לשנה שלא מכהן בישראל פרקליט מדינה קבוע. פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן, סיים את כהונתו בדצמבר 2019. בחודשים פברואר-אפריל 2020 כיהן דן אלדד כממלא מקומו, ומאז חודש מאי מחזיק בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ועדת האיתור ציינה בהחלטה כי איסמן, המכהן כיום כפרקליט מחוז חיפה, "בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד". עוד ציינה הוועדה את ניסיונו ארוך השנים בארגון ואת העובדה שזכה "להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים".

לדברי עו"ד אלה אלון, מנכ"לית עמותת איתך מעכי משפטניות למען צדק חברתי: "בעוד אנו רחוקים ממצב של שוויון לנשים במוקדי קבלת ההחלטות, מצער מאוד שוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה בחרה להמליץ על אדם שנקבע שהתנהג באופן בלתי הולם ויצר אווירה וולגרית ומבזה כלפי עובדות המשרד הכפופות לו בזמן דיונים מקצועיים"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!