דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר פוליטי

משבר פוליטי / הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה ברוב של 61 מול 54

כעת תעבור ההצעה לוועדת הכנסת, שם תוכן לאישור בשלוש קריאות | השר אמסלם מתח ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בדיון על הצעת החוק | ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "הממשלה הזאת לא יודעת מה היא עושה"

  • מליאת הכנסת בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    מליאת הכנסת בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
  • תוצאות ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית (ערוץ הכנסת)
    תוצאות ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית (ערוץ הכנסת)
  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
  • מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    מליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
  • ראש הממשלה החליפי המיועד, ח"כ יאיר לפיד. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
    ראש הממשלה החליפי המיועד, ח"כ יאיר לפיד. (צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי), בקריאה טרומית, את הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. על ההצעה של מרצ התקיימה הצבעה שמית והיא עברה ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. הצעת החוק השנייה עברה בהצבעה אלקטרונית ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה השלישית והרביעית נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 54 מתנגדים. ההצעה החמשית נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 54 מתנגדים.

מדובר בשש הצעות שונות – הראשונה של חברי הכנסת ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן, השנייה של חבר הכנסת יאיר לפיד וקבוצת חברי הכנסת, השלישית של חברי הכנסת היבה יזבק, סמי אבו שחאדה ואנטאנס שחאדה, הרביעית של חברי הכנסת אחמד טיבי, אוסאמה סעדי וסונדוס סאלח, החמישית של חברת הכנסת אילת שקד וקבוצת חברי הכנסת והשישית של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

לפיד: "החודשים האחרונים היו קשים בגלל המחדלים של הממשלה הזאת"

יו"ר האופוזיציה: "בגלל שאין לכם מושג מה אתם עושים, נסגרו השנה 80 אלף עסקים"

ח"כ ניצן הורוביץ: "שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביע בעד ממשלה ללא נתניהו"

יו"ר מרצ במליאה: "אם הייתם מקשיבים לנו בני גנץ היה ראש הממשלה ונתניהו היה עוזב מזמן את בלפור.

ח"כ ניצן הורוביץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
ח"כ ניצן הורוביץ בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

"שלוש פעמים רוב הציבור הישראלי הצביע בעד ממשלה ללא נתניהו וגם היום רוב הציבור חושב שנתניהו חייב ללכת הביתה. כמה מחברי המחנה ירקו בפרצוף הבוחרים בגדו בכל הבטחותיהם וזחלו לממשלת השפל והביזיון הזו. מי שראו עצמם מנהיגי המחנה נכנעו כשהתחיל הקרב. בבחירות הבאות הציבור לא יצביע למפלגות עם סוסים טרויאנים".

לפיד: "קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת"

ראש האופוזיציה בהצעת החוק לפיזור הכנסת: "הדבר היחיד שמאחד את כל אזרחי ישראל בימים אלה, הוא התחושה שהם איבדו שליטה על חייהם. על העבודה שלהם, על הילדים שלהם. איבדו את התחושה שמישהו מנהל את העסק הקרוי מדינת ישראל. הם איבדו שליטה על חייהם, כי הממשלה איבדה שליטה על המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המגיפה. היא לא מצליחה לנהל את המדינה. היא לא מצליחה לנהל את עצמה.

"הכל אינטרסים פוליטיים, ודיונים משפטיים והטבות מס לנתניהו וג'ובים למקורבים. עסוקים רק בעצמכם ובינתיים מדינת ישראל לא מנוהלת. אתם מסכנים את חיינו. אתם מסכנים את הכלכלה שלנו, מזניחים את ההורים שלנו, שורפים את העתיד של הילדים שלנו.

"הצעת החוק הזו לא מונחת פה היום בתור עוד סיבוב של 'רק לא ביבי'. היא מונחת פה כי הגיע הזמן להפסיק עם זה, וכל עוד הוא שם, זה לא יפסק. הכעס והשנאה והניהול הכושל והפוליטיקה שהורסת לנו את המדינה – כל עוד הוא שם זה לא ייפסק. הילדים שלנו גדלים בתוך ים של שנאה. זה צריך להיפסק. אני קורא לכנסת לקבל את הצעת החוק, להתפזר, ולתת לאזרחי ישראל לבחור ממשלה שאכפת לה מהם באמת".​

ח"כ איימן עודה: "רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא"

יו"ר הרשימה המשותפת במליאת הכנסת: "אנחנו עם הכוח שלנו, רק אנחנו הערבים, במדינת היהודים, מחליטים אם הכנסת תמשיך או לא. אני אומר לנתניהו, תפנים שאנחנו בני המקום הזה, אין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו מהמקום הכי יציב ודמוקרטי הזה, אומרים לך: זה אנחנו שמסיימים את הכהונה שלך. אתה בדרך לבית הסוהר. אני נהנה להסתכל בעיניו של נתניהו ולהגיד לו 'למה אין לך ממשלת ימין הומוגנית שיכולה לספח ולהעביר חוקים כמו חוק הלאום? בגלל שהרשימה המשותפת הגיעה ל15 מנדטים'".​

טיבי: "כחול לבן, בראשות בני גנץ, זחלה לממשלה בראשות נתניהו, עשתה מעשה שלא ייעשה"

ח"כ אחמד טיבי: "ההישג של הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות היה חסר תקדים וחלקו בא כי אמרנו לציבור שאנחנו מאיצים את המהלכים כדי להשפיע ומקבלים החלטות קשות שלא קיבלנו בעבר כמו ההמלצה על גנץ, והגוש החוסם. לאחר מכן כחול לבן זחלה לממשלת נתניהו, מעשה שלא יעשה.

ח"כ אחמד טיבי בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
ח"כ אחמד טיבי בדיון על הצעות החוק לפיזור הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

"לאחר מכן הרשימה המשותפת לא נחה דקה אחת בפעילות במליאה, בוועדות, מול משרדי הממשלה בנושאים שהם המצוקה האמיתית של הציבור הערבי. אף אחד לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, למרות הביקורת אנחנו סומכים על הציבור שלנו. אני ער הויכוחים, השעה מצווה עלינו אחדות"

שקד: "במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת?"

ח"כ איילת שקד: "עם ישראל בשעות משבר התגלה במלוא עוצמתו וחוסנו. הנביא עמוס היה שואל את עצמו במה חטא עם ישראל שבזמן משבר כזה קשה הוא זכה לממשלה כל כך כושלת. יש כמה פשעים עיקריים לממשלה הזו. הפשע הראשון של הממשלה הוא הפקרת מערכת החינוך, הפשע השני הוא האבטלה, הפשע השלישי הוא הסגר, הפשע הרביעי אגו. בגלל אגו לא נעשו דברים משמעותיים בזמן הנכון. אבל הפשע החמור ביותר הוא התקציב. אי אפשר להמשיך יותר בלי תקציב מדינה, אתם קולטים שהמדינה מתנהלת עם תקציב מלפני שלוש שנים בשעת משבר כל כך קשה? הממשלה המופקת הזו מחזיקה את התקציב כבן ערובה של סכסוכים פוליטיים."​

השר אמסלם לח"כ לפיד: "אתה חי מהפצת רעל, אתה פרופסור לפיזור רעל"

השר דוד אמסלם, שמשיב להצעות החוק בשם הממשלה: "יאיר לפיד, אתה דמגוג קטן, חי מהסתה והפצת רעל. מבוקר ועד לילה, מיזה אתה מתפרנס. אתה בן אדם שחי רק על שנאה. קודם זה היה חרדים, אחר כך השב"כ, עכשיו זה נתניהו"

השר אמסלם: "אתם שונאים את נתניהו כי הוא שומר על אזרחי ישראל, ושומר על צביונה היהודי של המדינה"

אמסלם: "מה שמעניין את בני גנץ זה לא התקציב, הוא לא מבין בזה, אלא הרוטציה"

השר דוד אמסלם השיב מטעם הממשלה להצעות החוק, ותקף בחריפות את שר הביטחון בני גנץ: "ראיתי את ההופעה הפתטית של גנץ אתמול בטלוויזיה, הוא התחיל את מערכת הבחירות שלו", אמר. "הוא סיפר 'שישראל לפני הכל', אבל כשאנחנו רואים מה שעשית מר גנץ – דאגת קודם לשני אאודי A8 ולאבטחה. למה אתה צריך את זה? בוא תספר לנו למה אתה צריך את כל השיירה הזו? בגלל שאתה חייב להרגיש איש חשוב. אחר כך הבאת את המינוי של הוד בצר למנכ"ל, למה בדיוק אתה צריך צוות כפול?".

השר אמסלם: "למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות"

"מבחינתכם, אם מחר אנחנו מוצאים מזור לקורונה אתם בבעיה. לא מעניין אתכם מדינת ישראל, המאבק היום יומי של האנשים. כשאנחנו סוגרים אתם שואלים למה אנחנו פוגעים בכלכלה, כשאנחנו פותחים אתם שואלים למה אתם פוגעים בבריאות. אם הייתם יכולים להאשים את ראש הממשלה שהוא פיתח את נגיף הקורונה, זה מה שהייתם עושים. האמת לא מעניינת אתכם, לא אכפת לכם מה יקרה פה אחר כך, העיקר שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. ולמה? רק בגלל שהוא עושה טוב.

"למרות שמצבנו בסקרים מצוין אנחנו בליכוד מתנגדים בעת הזו ללכת לבחירות, ראש הממשלה וחברי המחנה הלאומי עסוקים בלטפל בקורונה ובמשבר הכלכלי. אבל את גנץ שום דבר לא מעניין, הוא נגרר אחרי לפיד ובנט, ואחרי הפוליטיקה של ניסנקורן, אין לו עמוד שדרה. לא מעניין אותו התקציב, אלא הרוטציה. הוא הגיע למסקנה שהוא לא יקבל אותה אז החליט ללכת לבחירות.

"אתם רציתם להביא חקיקה הכי אנטי דמוקרטית שיש כדי שראש הממשלה לא יוכל להתמודד ולתת את האפשרות לציבור. קיבלתם 17 תיקים ולא היו לכם 17 איש, חשבתם בהתחלה להביא עובדים זרים. ואז נכנסנו לחוק הנורבגי והכנסת לכנסת עוד 7-8 ח"כים כדי שיהיה לך מישהו בוועדות. זה ישראל לפני הכל?

לגבי התקציב, כשיש אי ודאות לא מקבלים תקציב".​

בנט: "הממשלה הזאת לקחה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסגרים"

ח"כ נפתלי בנט בדיון על פיזור הכנסת: "מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם. הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה אומת המריבוות. לקחתה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?

יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו, שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים. גם מצי שגר ביצהר הוא בן אדם, גם אנשי שמאל אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת."​

החלה ההצבעה על שש הצעות החוק

הצבעה שמית על הצעת החוק של חברי הכנסת הורביץ, זנדברג וגולן

הצעת החוק של חברי הכנסת הורביץ, זנדברג וגולן עברה ברוב של 61 מול 54

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!