דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיל בר-טל

עובדים במאבק / מרכז השלטון המקומי מסרב לאשר תוספת שכר לסייעות, ובתי הספר עלולים לא להפתח בחופשת חנוכה

ההסתדרות הודיעה שאם לא ייחתם היום (חמישי) הסכם שכר לסייעות, הן יישארו בבית בזמן החופשה | יו"ר הסתדרות המעוף: "יש תגמול על זה שעובדים בחופשות"

בתי הספר של חופשת חנוכה מוטלים בספק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
בתי הספר של חופשת חנוכה מוטלים בספק (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דוד טברסקי

הסתדרות המעו״ף מאיימת להשבית את מערך הסייעות בבתי הספר של חופשת החנוכה, בשל סירוב  מרכז השלטון המקומי להגדיל את שכר הסייעות במסגרת גמול לעבודה בחופשה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)

במכתב שנשלח הערב למרכז לשלטון מקומי, הזהיר יו"ר הסתדרות המעו״ף, גיל בר-טל, שהסתדרות המעו״ף לא תשלח לעבודה את הסייעות לקייטנות חופשת החנוכה של משרד החינוך בטענה לפגיעה בתנאי העבודה.

על פי טענת ההסתדרות, המרכז לשלטון מקומי מסרב להתחייב להעסיק את כלל הסייעות בכל הרשוית בתנאים מטיבים, עליהם הסכימו הצדדים בשנים קודמות. ״יש תגמול על זה שעובדים בחופשות״ אמר בר-טל ל׳דבר׳. ״אין סיבה שסייעות יופלו כאשר משרד החינוך והאוצר הבטיחו לשפות את העיריות בהוצאות״.

במידה והשלטון המקומי לא ייכנס למשא ומתן מול ההסתדרות עוד היום (חמישי), הסתדרות המעו״ף צפויה להודיע לסייעות לא לצאת לעבודה ברשויות המקומיות.

השלטון המקומי כבר הסכים בעבר על תנאי השכר

על פי ההסכמות אליהם הגיעה הסתדרות המעו״ף עם השלטון המקומי בשנים קודמות, סייעות אשר יצאו לעבוד בבתי הספר של חופשת החנוכה, קיבלו תוספת שכר בגובה 37 שקלים לשעה, כך שתוספת התשלום על חמשת ימי בית הספר של חנוכה עמדה על 1,100 שקלים (השכר השעתי של סייעת בשגרה הוא 45-35 שקלים, תלוי בוותק). בנוסף לכך, לסייעות ותיקות שביקשו שלא לצאת לעבודה, התאפשר לא לעבוד.

תכנית קייטנת החנוכה ״בתי הספר של החגים״ אושרה על ידי שרי האוצר, החינוך ויו״ר השלטון המקומי בסוף השבוע הקודם. על פי התכנית, בתי הספר ייפתחו למשך 5 ימים במהלך חופשת החנוכה וחופשת החורף הקרובות. התכנית נועדה לספק רצף חינוכי וחברתי לתלמידים לנוכח הסגר הממושך, לצד תמיכה מיוחדת במשק לאור משבר הקורונה.

בהסתדרות המעו״ף טענו שלא התכוונו להביא את העניין לכדי סכסוך, אך לטענתם השלטון המקומי נממע מלחתום על הסכם, הדומה להסכמים של השנים הקודמות, ודרש לכלול סעיף אשר היה מאפשר לעיריות לא לשלם את מלוא התגמול הנקוב בהסכם. "ההסתדרות לא תתן יד לאפליה בין סייעות לסייעות, אין סיבה שסייעת תקבל תשלום מופחת על אותה העבודה רק בגלל שבעיר מסוימת יחליטו לא לשלם לה".

תגובת מרכז השלטון המקומי: "מדינת ישראל מקצה מעל ל- 1,000 ש״ח כתוספת לשכר סייעות ברשויות שהצטרפו לתכנית, בעבור עבודתן במהלך 5 הימים בחנוכה.

"זאת, בכדי לאפשר להורים ולמשק לתפקד ולילדים להמשיך את רצף המסגרות. מרכז השלטון המקומי מצר על כך שיש מי שמתעקש להכשיל את ההליך ולגרום לשיתוק המשק, אך ימשיך לקיים מו"מ במטרה להגיע להבנות במהרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!