דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסונים לקורונה

נאבקים בקורונה / ישראל חתמה עם מודרנה על הגדלה פי 3 של אספקת החיסונים לישראל ב-2021

החברה תספק 6 מיליון מנות חיסון בשנה הקרובה, שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים | אדלשטיין: "לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון"

אחות מכינה זריקה בניסוי החיסון לקורונה של חברת מודרנה (צילום: AP/Hans Pennink)
אחות מכינה זריקה בניסוי החיסון לקורונה של חברת מודרנה (צילום: AP/Hans Pennink)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על חתימת הסכם עם חברת מודרנה להכפלה פי שלושה של כמות החיסונים לקורונה שהחברה תספק לישראל בשנת 2021, מכמות של 2 מיליון חיסונים לכמות של 6 מיליון חיסונים, שיספיקו כדי לחסן 3 מיליון אזרחים. לצד חיסונים מחברות נוספות ומהמכון הביולוגי, המהלך יאפשר להגדיל את מספר הישראלים שיוכלו להתחסן מהמגפה במהלך 2021.

השבוע פנתה מודרנה למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) בבקשה לאישור חירום לשימוש בחיסון שפיתחה, לאחר שהציג הגנה של מעל 90% בתוצאות ביניים של הניסוי הקליני שלו. גם חברת פייזר הציגה בקשה דומה לחיסון שפיתחה, והאישור הסופי צפוי להינתן במהלך דצמבר. השבוע אישרו הרשויות בבריטניה את החיסון של פייזר ובכך הפכו את בריטניה למדינה המערבית הראשונה שהתחילה לחסן את אזרחיה.

אתמול (חמישי) דווח כי 2 מיליון מנות חיסון של חברת פייזר צפויות להגיע לישראל כבר בסוף דצמבר, מתוך 4 מיליון מנות חיסון שהחברה תספק לישראל על פי ההסכם איתה. מנות החיסון יאפשרו את התחלת מבצע החיסון, בתנאי שהחברה אכן תקבל את אישור ה-FDA. עם זאת, פייזר דווחה אתמול כי עקב מחסור באחד החומרים הנחוצים לייצור החיצון, היא תצמצם במחצית את מספר החיסונים שיסופקו ללקוחות. בשלב זה לא ברור האם הקיצוץ המדובר ישפיע גם על אספקת החיסונים לישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על ההסכם עם מודרנה: "אני שמח לבשר שחתמנו היום עם חברת מודרנה על אספקה של שישה מיליון חיסונים עבורכם, אזרחי ישראל. זה פי שלושה ממספר החיסונים בחוזה המקורי עם מודרנה. זה נותן לנו תקווה, אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים. המשימה שלנו היא להביא חיסונים, המשימה שלכם – לשמור על הכללים. אם נעשה את זה – אנחנו הולכים לנצח. יחד ננצח את הקורונה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל. לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן חלוקת החיסונים. אבל עד שכולנו נהיה מחוסנים ייקח עוד מספר חודשים, וחובה על כולנו להקפיד על ההנחיות ולא להיכנס לשאננות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!