דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דירוג אשראי

כלכלה / מודי'ס מנמקת את יציבות התחזית: בזכות ההי טק ועל אף משפט נתניהו

בחברת הדירוג מסבירים כי מנועי הצמיחה של המשק יציבים ומצב החוב הישראלי טוב לעומת מדינות אחרות. מנגד נכתב: "אנו צופים שהקיטוביות הגבוהה בפוליטיקה הישראלית תימשך ואף תקצין כתוצאה מהמשך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בשלושה סעיפי אישום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת במהלך הצבעה על הצעת חוק לפיזור הכנסת. (צילום: אלכס קולומויסקי פול, פלאש 90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת במהלך הצבעה על הצעת חוק לפיזור הכנסת. (צילום: אלכס קולומויסקי פול, פלאש 90)
יונתן קירשנבאום

מודי'ס מסבירה מדוע השאירה את תחזית הדירוג של ישראל ברמת A1: מנועי הצמיחה של המשק ובראשם ההי טק לא נפגעו מהמשבר ומדדי החוב הטובים של ישראל גברו על המצב הפוליטי הלא יציב של ישראל.

על פי הדו"ח שפרסמה חברת דירוג האשראי בסוף השבוע, על אף הסכנות שמציבה הקורונה יחד עם אי הודאות הפוליטית החליטה החברה לשמור על תחזית הדירוג בעיקר בזכות מנועי המשק, שלטענתם לא נפגעו מהמשבר. החברה מציינת במיוחד את ענף ההייטק, שהמשיך לצמוח גם בזמן משבר הקורונה. בנוסף, החברה מדגישה שמצבה של ישראל במדדי החוב טוב מזה של מרבית המדינות המפותחות.

“בעוד שהחוב הממשלתי יישאר גבוה בשנים הקרובות ויקטין את המרחב התקציבי, נטל החוב עדיין בינוני ביחס לכלכלות מתקדמות אחרות ועלויות גיוס החוב של ישראל קטנו בשנים האחרונות" כותבים בדו"ח.

מודי'ס מספקת בדו"ח אזהרה שנובעת מאי היציבות הפוליטית לאור התפרקותה המסתמנת של הממשלה. כלכלני החברה ציינו את ההאשמות נגד ראש הממשלה נתניהו כמקור פוטנציאלי לחוסר יציבות פוליטית גם בעתיד וכתבו:"אנו צופים שהקיטוביות הגבוהה בפוליטיקה הישראלית תימשך ואף תקצין כתוצאה מהמשך משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בשלושה סעיפי אישום".

שר האוצר ישראל כ"ץ שהגיב לפרסום הדו"ח, העדיף להתייחס לנקודות החוזקה של ישראל ולא לאזהרות על חוסר היציבות הפוליטית: "החברה מאמינה בעוצמת המשק הישראלי וביכולתו להתאושש במהירות מהמשבר. בנוסף, מציינים לחיוב את המדיניות המאקרו כלכלית של מדינת ישראל ואת הסיוע הניתן על ידי המדינה לאזרחים.

"אמשיך לסייע ולהעמיד פתרונות לבעלי העסקים, העצמאים והשכירים בתקופה זו, ובמקביל אקדם את אישור את תקציב לשנת 2021 לצד שורת חוקי הסדרים ורפורמות שיטיבו עם הכלכלה ועם אזרחי מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!