על רקע המשבר ברשת השיווק יינות ביתן, על הפרק מיזוג נוסף בין שתי רשתות שיווק גדולות. נחום ביתן, בעליה של רשת השיווק יינות ביתן, מנהל מגעים עם איתן יוחננוף, בעלי רשת יוחננוף, על מיזוג שתי הרשתות.
על פי הפרסומים, הסכים יוחננוף לתת לביתן עד כ-20% מהחברה המאוחדת, אך ביתן מקווה להשיג נתח גדול יותר. במקביל, פורסם כי קבוצה בראשות חברת הביטוח הפניקס הציעה לרכוש 45% ממניות יינות ביתן תמורת 400 מיליון שקלים וכי גם קרן אייפקס הביעה התעניינות ברשת.
בסוף השבוע שעבר שלח נחום ביתן מכתב ליו"ר החברה שלמה רודב, בו הודיע לו על פיטוריו, לאחר שבתחילת יולי העמידו הבנקים לחברה אשראי בגובה כ-150 מיליון שקלים, בתנאי שרודב יחזיק בסמכויות הניהול בחברה עד לפרעון החוב בסך כ-300 מיליון שקלים לבנקים ולהנפקתה.
בעשור האחרון התרחבה קבוצת ביתן לאחר שרכשה ב-2006 את היפר רמה, ב-2007 את יד יצחק, ב-2011 את כמעט חינם וב-2016 את רשת מגה. עם זאת, ב-4 השנים האחרונות הרשת הצטמקה ונאלצה למכור למעלה מ-30 סניפים, תוך שהיא נקלעת לקשיים תקציביים ולעיכובים בתשלום לספקים.
נכון להיום מחזיקה הרשת 86 סניפים של מגה בעיר, 44 סניפים של המותג יינות ביתן ו-16 סניפים לקהל החרדי תחת המותג "שוק מהדרין". מרבית הסניפים שסגרה החברה בשנים האחרונות היו דווקא של חנויות הדיסקאונט המבוססים על סניפים גדולים ומחירים נמוכים.
לאחרונה, מצבה של הרשת השתפר מעט כמו שאר רשתות השיווק, על רקע הצריכה המוגברת בתקופת מגפת הקורונה זאת במקביל לשורה של צעדי התייעלות כגון סגירת המרכז הלוגיסטי שלה. אבל על פי ההערכות, כל אלו לא מספיקים כדי לחלץ את החברה מהגרעונות העצומים שהיא נמצאת בהם וייתכן שבלחץ הבנקים, הבעלים, נחום ביתן ייאלץ להפרד בקרוב מגרעין השליטה ברשת.