דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / יו"ר ההסתדרות הרפואית ל'דבר': "נעביר לציבור את העובדות על החיסון כפי שהן, לא ננסה לייפות"

פרופ' ציון חגי מדגיש את הצורך בהכנת הצוותים הרפואיים למבצע ההתחסנות, ובשקיפות המידע על החיסונים | "כשמטופל מגיע לרופא משפחה ומתייעץ איתו האם לקחת חיסון, הרופא צריך להיות הסמכות עבורו"

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית (צילום: איציק בירן)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"אנחנו, הצוותים הרפואיים, נהווה דוגמה אישית בנושא של ההתחסנות, כי אנחנו נהיה הראשונים שנתחסן", כך אומר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, בשיחה עם 'דבר' לקראת אישור החיסונים הראשונים לקורונה ברשויות בארה"ב והגעתם לישראל. הוא מדגיש את חשיבות ההכנה וההיכרות של הרופאים ועובדי הרפואה עם המידע הקשור לחיסונים, כדי שיוכלו להנגיש למטופלים את העובדות "כפי שהן, בלי לייפות".

פרופ' חגי אומר את הדברים על רקע דיון ציבורי על בטיחות החיסונים, שנמצאים בהליך אישור מזורז וקצר בהרבה מהמקובל. הבוקר (שני) פורסם ב'ישראל היום' כי יו"ר המכון לאיכות בהסתדרות הרפואית ויו"ר הארגון בעבר, פרופ' ליאוניד אידלמן, מתנגד לכך שכלל הצוותים הרפואיים יחוסנו ראשונים, מבלי ראיות משמעותיות לבטיחות החיסון ויעילותו. בתגובה מדגיש חגי כי הצוותים הרפואיים יתחסנו רק לאחר קבלת אישור מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) והרשויות באירופה, ובחינת המידע על ידי ההסתדרות הרפואית.

מעבר להיותם הראשונים להתחסן, לצוותים הרפואיים תפקיד מפתח גם בהנגשת המידע על החיסונים לציבור. ההיערכות לכך החלה אתמול (ראשון) במפגש בהשתתפות פרופ' חגי, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ד"ר ורד עזרא, וראש הצוות לטיפול במגפות, ד"ר בועז לב.

"בשיחה דנו כיצד להעביר לרופאים את על הבטיחות של החיסונים, על היעילות שלהם, וכיצד להעביר את המסרים לציבור", אומר פרופ' חגי, "כאשר מטופל מגיע לרופא משפחה ומתייעץ איתו האם לקחת חיסון או לא לקחת חיסון, הוא צריך להיות הסמכות שמסבירה למטופל. מעבר לזה גם רופאים אחרים, לא רק רופאי משפחה, הם חשובים, כמו רופאים גריאטריים ורופאים פנימיים."

חגי מדגיש כי "זה לא רק רופאים, אלא גם אחיות, צריך להכין את כל הצוותים הרפואיים. אנחנו צריכים ללמוד את כל הנושא של החיסונים, את הבטיחות שלהם, לראות שהם מקבלים את ההסמכה מצד הרשויות כחיסונים בטוחים, ואז נוכל להעביר את המסרים האלה גם לציבור הרחב."

לדברי פרופ' חגי, ההתמודדות של הרופאים עם התנגדות לחיסונים צריכה להתמקד בהצגת העובדות למטופל. "אנחנו יודעים שיש מכחישי קורונה, ויש מכחישי חיסונים או מתנגדי חיסונים. זה בכל מקום בעולם, בעיקר ברשתות חברתיות. אנחנו מכירים את הסוגיות האלה, ואנחנו מתמקדים בציבור הרחב, ומעבירים את המידע כרופאים. מידע אמין, מידע של עובדות, ולא מנסים לייפות את העובדות. להעביר את העובדות כפי שהן."

הוא מתנגד נחרצות לכפייה על אנשים להתחסן. "אנחנו לא חושבים שצריך חוק חיסון חובה. אנשים צריכים לבחור ולהחליט שהם רוצים להתחסן, כי צריך בסופו של דבר לשקול את הסיכון כתוצאה ממחלה שיכולה להתפתח בגלל הקורונה, לעומת הסיכון שיש בחיסון. ולפי הנתונים שיש היום לפחות, שאנחנו שמענו אותם, הסיכון כתוצאה מהחיסון לטווח הקצר הוא קטן מאוד. יש לו תופעות לוואי דומות לאלו של חיסוני שפעת".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!