דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר פוליטי

משבר פוליטי / ועדת הכנסת אישרה כי היא זו שתקדם את הצעת חוק פיזור הכנסת ה-23

הוועדה, ברשות ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), תקדם לדבריו את הגשת הצעת החוק לפיזור הכנסת במהירות האפשרית | מוקדם יותר החליפו חברי הכנסת האשמות לגבי זהות האחראים למשבר הפוליטי והפיזור האפשרי של כנסת נוספת טרם זמנה

שר התקשורת איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
שר התקשורת איתן גינזבורג (צילום: דוברות הכנסת, שני שם טוב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בתום דיון רווי חילופי האשמות וברוב של 10 תומכים ונמנע אחד אישרה הבוקר (שני) ועדת הכנסת, בראשות חבר הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), כי היא תהיה הוועדה שתדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 שהוגשו על-ידי חברי הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) וניצן הורוביץ (מרצ). גינצבורג התחייב כי הוועדה תקדם את הבאת החוק להצבעה כמה שיותר מהר, כולל הגבלת תקציבי בחירות. "ייתכן שעוד היום אחרי המליאה כבר נכנס את הדיון הבא לקידום הצעות החוק".

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) פנה בתחילת הדיון לגינזבורג ואמר: "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך". גינזבורג השיב לו: "את זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה".

"מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסי של כחול לבן", אמר זוהר. "זה נראה כמו 'תמות נפשי עם פלישתים', להחריב את הבית על כל יושביו", והוסיף, "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו". גינזבורג השיב לו כי 'כחול לבן' לא צריכה להוכיח כלום. "פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד-תלם): "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי-כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. 'אז מה אם חתמנו'. 'מילה זאת לא מילה'. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג".

חברת הכנסת אסנת הילה מארק (הליכוד) אמרה כי היא מבינה שכחול לבן נכנסה לקואליציה הזאת רק כדי לקיים את סעיף הרוטציה. "ברחתם מהצבעות, שלחתם לנו הודעות שהליכוד יסתדר לבד. מלכתחילה רק רציתם לסלק את נתניהו. נכנסתם להסכם הזה מחוסר ניקיון כפים. אתם מפילים את המדינה לתהום. אנחנו אלה שמרגישים אחריות ואומרים בפה מלא: אין לנו כרגע גחמות פוליטיות. גם כשבנימין נתניהו נכנס להסכם הזה, לא הבנו כמה אתם נחושים רק בדבר אחד: רק הרוטציה. יש פה מפלגה שהולכת להתפצל פעם שנייה כדי להעלות מהאוב את מפלגת העבודה. אם לא תתעשתו ולא תהיו אחראים כלפי הציבור ששלח אתכם לפה, וקיבלתם הכל, ובסוף אתם לא שותפים אמיתיים. שר המשפטים הוא השר הכי דורסני שהכרנו. אתם מפלגה אנטי דמוקרטית". חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) הגיב לדבריה ואמר: "אין כאן אף משפט אחד של אמת".

חבר הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) אמר כי היתה לכחול לבן אפשרות לממשלה חלופית ובחרו ללכת עם הליכוד. גינזבורג וחברתו למפלגה, חברת הכנסת הילה שי-וזאן הגיבו לדברי סעדי ואמרו: "לא היתה. תציג לי עכשיו אפשרות כזאת. עם מי? אורלי לוי? האוזר והנדל?".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!