דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

מאבק העצמאים / הצעת החוק שתעניק רשת ביטחון לעצמאים בחירום הוגשה לכנסת: דמי קיום ופיצוי ב-3 מסלולים

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יוזם הצעת החוק: ״יום היסטורי, בישראל אין ילדים חורגים״ |  יו״ר הקואליציה מיקי זוהר, מגיש ההצעה: ״נמנע כאוס בזכות שותפות אמיצה עם ההסתדרות״

מימין לשמאל: ח"כ מיקי זוהר, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ורמי בז'ה. (צילום: דוברות ההסתדרות)
מימין לשמאל: ח"כ מיקי זוהר, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ורמי בז'ה. (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ביוזמת יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הניח היום (ב') יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר את הצעת החוק שתעניק רשת ביטחון לעצמאים בזמן אירוע חירום. ההצעה גובשה בחודשים האחרונים בשיתוף פעולה מלא בין בר-דוד, ח"כ זוהר ופורום העצמאים בהסתדרות, בראשות רמי בז'ה.

הצעת החוק נועדה להעניק רשת ביטחון שתאפשר לעצמאים קיום בכבוד בזמני חירום, ולמנוע את סגירתו הקבועה של העסק. על פי ההצעה, הגדרתו של אירוע חירום כוללת: מלחמה, אסון טבע, שיטפון, מגפה או רעידת אדמה, שמשבשים את שגרת החיים או את הפעילות הכלכלית. רשת הביטחון תכלול: שכיר בעל שליטה, עוסק פטור, עוסק מורשה, בעל עניין ופרילנסרים.

עצמאי שניזוק יוכל לבחור פיצוי מבין שלושה מסלולים: מסלול שכר עבודה, מסלול מחזורים ומסלול הוצאות; בדומה למסלולים שנקבעו בפיצוי שניתן לעסקים עקב הפסד או מניעת רווח במבצע "צוק איתן" ב-2014. תקופת הפיצוי תוגדר כתקופת אירוע החירום או התקופה שבה הופעלו סמכויות חירום.

את ההכרזה על אירוע החירום תבצע הממשלה עד ה-5 בחודש העוקב. אם הממשלה לא תעשה כן, ועדת הכלכלה בכנסת תהיה רשאית להכריע בעניין. הפיצוי על החודש הראשון ישולם בתוך 15 יום ממועד הכרזת אירוע החירום.

עד למועד תשלום הפיצוי, העצמאי יהיה זכאי לדמי קיום מינימליים בגובה הכנסתו הממוצעת, כפי שדווחה למוסד לביטוח לאומי בשלושת החודשים שקדמו לאירוע החירום, אך לא פחות משכר המינימום.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "זה יום היסטורי, ואני רוצה להודות לח"כ מיקי זוהר ולפורום העצמאים על שיתוף הפעולה בהכנת הצעת החוק החשובה הזו. ציבור העצמאים אינו שונה מציבור השכירים וגם לו מגיע ביטחון סוציאלי. בתקופת החירום הזו והמשבר העמוק שבו אנחנו נמצאים, העצמאים שנפגעו כלכלית לא צריכים לצאת להפגין או להקים אוהלים כדי לקבל את מה שמגיע להם. חובתנו המוסרית והאזרחית לדאוג לאוכלוסיית העצמאים. במדינת ישראל אין ילדים חורגים, ואזרחים צריכים להיות שווי זכויות".

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר: "לאחר שבשבוע שעבר הגשתי את הצעת החוק לדמי אבטלה לעצמאים, הצעת חוק זו היא סגירת מעגל והשלמת המשימה של כולנו למנוע את המשבר הבא. הצעת חוק 'רשת ביטחון לעצמאים' תמנע כאוס מיותר כפי שחווינו במשבר הקורונה. בעקבות השותפות האמיצה שנוצרה ביני ליו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ועבודתנו המשותפת ביחד עם פורום העצמאים בהסתדרות, הצלחנו לקדם את הצעות החוק הכה חשובות לציבור העצמאים והעסקים הקטנים במדינת ישראל".

יו"ר פורום העצמאים בבית ההסתדרות, רמי בז'ה: "אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות על החלטתו לקדם תפיסת עולם ערכית ומהלך מתקן כדי להניע את המשק. נוכח עשרות אלפי העסקים שנסגרו ועוד עצמאים רבים שצפויים להצטרף למעגל, הצעת החוק ההיסטורית היא ציונות נטו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!