דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
26.9°תל אביב
  • 26.7°ירושלים
  • 26.9°תל אביב
  • 20.6°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 31.5°אילת
  • 24.3°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 26.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סין

קורונה בעולם / חיסוני קורונה תוצרת סין טרם אושרו, אבל למעלה ממיליון כבר התחסנו

לפחות חמישה חיסונים שונים מתוצרת חברות תרופות סיניות נמצאים בשלבי האישור האחרונים אולם עובדי מערכת בריאות ואנשים בקבוצת סיכון כבר החלו לקבלם | סין מנסה למכור חיסונים למדינות מתפתחות במחיר זול משל החיסונים המערביים

עובד בודק מזרקים לחיסון נגד הנגיף קורונה בבייג'ינג, סין (צילום:AP/Ng Han Guan)
עובד בודק מזרקים לחיסון נגד הנגיף קורונה בבייג'ינג, סין (צילום:AP/Ng Han Guan)
אוריאל לוי

ממשלות מקומיות בסין החלו להזמין חיסונים מתוצרת מקומית אף על פי שאפילו גורמים רשמיים במערכת הבריאות הסינית טרם התייחסו לרמת יעילותם ולא אמרו כיצד יגיעו לכל אוכלוסיית המדינה המונה 1.4 מיליארד בני אדם.

לפי לוחות הזמנים נראה כי הסינים ממהרים לעמוד בקצב שהוכתב להם על-ידי המערב. בכנס של האו"ם שנערך בשבוע שעבר, בשעה שבריטניה אישרה את החיסון של חברת פייזר לשימוש המוני, אמר שר החוץ הסיני כי מפתחי החיסון הסיני יבצעו במהרה את הבדיקות האחרונות.

למעלה ממיליון סינים, עובדי מערכת הבריאות ואנשים המצויים בקבוצות סיכון, כבר קיבלו את החיסון הסיני הניסיוני טרם אישורו הסופי ובאמצעות חוקי החירום, אולם המפתחים טרם מסרו מידע בנוגע ליעילותו ולתופעות הלוואי שלו.

בתעשיית הבריאות המתפתחת של סין פותחו לפחות חמישה חיסונים על-ידי יצרנים שונים. חיסונים אלה פותחו מלכתחילה עבור מדינות מתפתחות והם נבדקו ביותר מתריסר מדינות ביניהן רוסיה, מצרים ומקסיקו. מומחי בריאות אומרים שגם אם החיסונים יעילים, תהליך האישור שיזדקקו לו על מנת להיכנס לארצות הברית, אירופה, יפן ומדינות מפותחות אחרות יהיה מורכב וממושך. ממשלת סין הבטיחה כי החיסונים מתוצרתה יהיו זולים ומחירם יתאים ליכולות התשלום של מדינות מתפתחות והיא תפעל להבטיח את מכירת החיסונים ברחבי העולם.

אתמול (ראשון) הגיעו לאינדונזיה 1.2 מיליון מנות של חיסון נגד קורונה מתוצרת סינוואק. נשיא אינדונזיה, ג'וקו ווידודו, הודה לממשלת סין ואמר כי "באמצעות החיסון יוכלו להתחיל מיד במיגור מגפת הקורונה". החיסון של סינוואק הוא היחיד מבין החיסונים הסינים שהגיע לשלב המועמדות לאישור סופי לשימוש ברחבי סין. יתר החיסונים אושרו לשימוש רק לאוכלוסייה בסיכון ולצוותים רפואיים תחת חוקי החירום, וטרם הגישו בקשה סופית לאישור.

בכירים בממשלה הסינית הופיעו בשבוע האחרון ברשתות התקשורת המקומיות והבטיחו כי תהליך האישור הסופי של החיסונים נמצא בסופו וכי הציבור הסיני יחוסן בקרוב נגד הקורונה, אולם לא נמסרו פרטים נוספים. לא ברור אם, מתי וכיצד יערך מבצע החיסון של 1.4 מיליארד בני אדם החיים על פני קרוב ל-10 מיליון קמ"ר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!