דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מירי רגב

מחיר הרכב / לוי יצחק דורש משרת התחבורה מירי רגב לגנוז את היוזמה למחירון רכב ממשלתי

רגב יזמה הקמה של מחירון שיתופי שיתבסס על נתוני עסקאות רכב שימסרו בצורה אנונימית במעמד העברת הבעלות בדואר | לוי יצחק טוען שמדובר בהתערבות לא מידתית בשוק ופגיעה בחופש העיסוק שלו, אלא שכיום אין לו מתחרים בתחום

שרת התחבורה, מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שרת התחבורה, מירי רגב. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

השמאי המפורסם לוי יצחק המפרסם את ״מחירון הרכב לוי יצחק״, שיגר מכתב בהול לשרת התחבורה מירי רגב בדרישה שתגנוז את תכניתה למחירון רכב ממשלתי שיתבסס על איסוף מידע מהציבור.

לוי יצחק טוען שהיוזמה של רגב ליצור מחיר עממי, מהווה התערבות בשוק שאין בו שום כשל, כשהמדינה מבקשת להפוך למתחרה ולהשתמש לטובת כך במשאבים ציבוריים. יש לציין כי בשוק מחירוני הרכב אין ללוי יצחק מתחרים, כך שלמעשה גורם פרטי אחד מחזיק בעמדת כח לקביעת מחירי הרכבים מיד שניה.

פרסומת ליוזמה החדשה של משרד התחבורה (צילום: משרד התחבורה)
פרסומת ליוזמה החדשה של משרד התחבורה (צילום: משרד התחבורה)

לוי טוען באמצעות עורכי דינו שהקמפיין שהשיק משרד התחבורה לאחרונה כולל "השמצה פרועה, פסולה וחסרת יסוד של מחירון לוי יצחק". בקמפיין בכיכובה של מגי אזרזר, מבקש משרד התחבורה מהציבור לשתף אותו במחירי עסקאות רכישת רכב מיד שניה בצורה אנונימית כדי להקים "מחירון שיתופי שיתבסס על חוכמת ההמונים" ויקרא 'מחירון העם'. יש לציין כי בקמפיין לא מוזכר שמו של לוי יצחק או של המחירון אותו הוא מוציא לאור.

לטענת לוי יצחק, מחירי המחירון אותם הוא מפרסם לא מבוססים רק על איסוף סטטיסטי של עסקאות אלא עם על ניתוח מגמות בשוק "חקר שוק דורש הבנה של השוק, של אופי וסוגי העסקאות שמבוצעות במסגרתו והצגת מחירים – אשר משקללים פרמטרים רבים של המכירה".

במכתבו קובל יצחק על כך שהיוזמה של שרת התחבורה מהווה למעשה פגיעה בחופש העיסוק שלו. כשהוא טוען שבשוק הרכב אין כל כשל וכי "מחירון לוי יצחק אינו פוגע בציבור ואינו יכול לפגוע בציבור, שכן העסקאות עצמן בשוק המשני נעשות לפי המחיר המוסכם בין מוכר מרצון לקונה מרצון".

מי שדווקא מרוצים מהיוזמה של שרת התחבורה הם אנשי איגוד השמאים. במכתב שיצא מטעמם נכתב כי "איגוד השמאים מברך על יוזמת שרת התחבורה מירי רגב להקמת מחירון רכב עממי. מחירון זה הוא חלק ממהלך כולל להגברת השקיפות וחשיפת מידע בפני הציבור כמו גם התוכנית שפורסמה לפני כחודש להקמת מאגר והיסטוריית טיפולים לרכב יד שנייה ה-carfax הישראלי.

"שני אלה יהוו השלמה חשובה בכל הקשור לקביעת שווי הרכב ולקידומה של התחרות בענף הרכב בכלל וענף תיקוני הרכב בפרט. ענף הרכב באיגוד השמאים מחזק את ידי השרה במאמציה להקמת כל מנגון לשקיפות ושוק תחרותי".

במכתב שנשלח גם לשרה רגב הביע ארגון השמאים את תמיכתו במהלך. באיגוד ביקשו משר האוצר, ישראל כ"ץ לסייע למהלך ולהנחות את אגף שוק ההון לאמץ את מסקנות משרד התחבורה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!