דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרצח בעראבה

אלימות נגד נשים / לאחר 3 שבועות של מרדף: נלכד רביע כנעאנה החשוד ברצח פרודתו

כנענה נעצר באזור היישובים עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב, וניסה לדקור את אחד השוטרים | פרודתו, וופא עבאהרה, אם ל-5 ילדים מהיישוב עראבה, נרצחה לאחר שעל פי החשד כנעאנה פגע בה עם רכבו ודקר אותה בפלג גופה העליון

וופא עבאהרה ז"ל ובן-זוגה לשעבר, שרביע כנעאנה, החשוד ברצח שלה (צילומים: אלבום פרטי)
וופא עבאהרה ז"ל ובן-זוגה לשעבר, שרביע כנעאנה, החשוד ברצח שלה (צילומים: אלבום פרטי)
יהל פרג'

משטרת ישראל דיווחה הערב (שני) על מעצרו של רביע כנעאנה שחשוד ברצח פרודתו וופא עבאהרה, אמא לחמישה ילדים. המעצר התבצע בתום 3 שבועות של חיפושים נרחבים שכללו אמצעים מיוחדים וסריקות בבתי הקרובים ומכריו של החשוד. כנעאנה נמצא לבסוף באזור היישובים עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב, ונעצר.

החשוד ברצח פרודתו היה חמוש בסכין וניסה לדקור את אחד השוטרים אך הוכנע על ידי המשטרה. מחר (שלישי) הוא יובא לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

וופא עבאהרה ז"ל. חששה לחייה וביקשה הגנה מהמשטרה (צילום: אלבום פרטי)
וופא עבאהרה ז"ל. חששה לחייה וביקשה הגנה מהמשטרה (צילום: אלבום פרטי)

על פי החשד, כנעאנה התנגש עם רכבו ברכבה של פרודתו, וואפה עבאהרה, בכיכר הכניסה המערבית לעראבה לאחר שחזרו מדיון בבית הדין השרעי בנוגע להסדרי הראיה של 5 ילדיהם. הוא יצא מרכבו, דקר אותה בפלג גופה העליון, ולמרות נסיונותיהם של עדי ראייה לעצור אותו, נמלט מהמקום. עבאהרה פונתה למרכז הרפואי פדה-פוריה ומותה נקבע זמן קצר לאחר מכן. מאז ועד הערב הסתובב כנעאנה חופשי.

בין בני הזוג לשעבר התגלע סכסוך כבר לפני מספר שנים. עדויות שונות תיארו מסכת התעללויות של רביע בוופא ובילדיהם. רביע ריצה עונש מאסר של חצי שנה בגין אלימות במשפחה. לאחר שהפר את תנאי שחרורו, נשפט לעוד חצי שנת מאסר על תנאי. באוקטובר האחרון הוגשה תלונה נוספת בנושא.

בשבועות האחרונים, כשהתנהל המצוד אחר כנעאנה, החשש ברחובות עראבה היה רב. "יש תחושה של בושה, של אכזבה גדולה, של אי-אמון במערכות – המשטרה, בתי המשפט", אמרה עו"ד מונאס אלעי, שמאית מקרקעין, הממונה על מניעת הטרדות מיניות בעיריית עראבה, אם לשלושה ותושבת העיר, ל'דבר'. "מאז הרצח מדברים על זה בכל מקום. בעבודה, במשפחה. כולם מאשימים את כולם. יש טענות נגד המשטרה, נגד הרווחה, נגד המשפחה של הרוצח".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), אמרה בתגובה למעצר: ״רק עכשיו, אחרי שלושה שבועות, נעצר הרוצח של וופאא עבאהרה. רצח שכל פרטיו היו ידועים והכתובת היתה על הקיר. טוב שהמשטרה תפסה את הרוצח, אבל לא הייתה סיבה שזה ייקח כל כך הרבה זמן בו משפחתה חיה בפחד. הרצח של וופא צריך להדליק נורות אזהרה בכל הרשויות – שמפקירות מאות אלפי נשים שמצויות בסכנה יומיומית. יש לקוות שמעצר זה יהיה צעד ראשון בפיענוח 60% ממקרי הרצח בחברה הערבית שלא פוענחו. עכשיו תורה של המערכת המשפטית אשר הפקירה את וופא בחייה לעשות צדק איתה".

יו"ר נעמת, חגית פאר, מברכת על לכידתו של החשוד ברצח פרודתו בגליל. ״טרור הוא טרור – יידע כל טרוריסט שהאכיפה והצדק יגיעו אליו. יש לברך את משטרת ישראל על הנחישות ולקוות שכך יקרה גם במקרים דומים. במקביל, הגיע הזמן שבתי המשפט ישיתו עונשים כבדים בהרבה כחלק מהשלמת ההרתעה אל מול מי שחושב להרים יד על אישה. זהו מסר חשוב שכל אישה ששוקלת להתלונן צריכה לדעת. מסר לפיו הצדק ייעשה. חבל שהרשויות לא גילו את אותה הנחישות לפני האירוע הנורא כאשר הנרצחת התחננה לסיוע ולעזרה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!