דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדים מוגנים / עיריית רהט תעביר להסתדרות את נתוני השכר של העובדים בשנה האחרונה

כך קבע בין הדין לעבודה בבאר שבע | דרישת ההסתדרות באה על רקע תלונות שעובדים לא מקבלים את כל רכיבי השכר | השופט צבי פרנקל: ״על מעסיק חובה למסור מידע לארגון העובדים על מנת שיוכל לבצע את תפקידו״

מתנ"ס ברהט (צילום: ויקיפדיה)
מתנ"ס ברהט (צילום: ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע אתמול (שני) שההסתדרות רשאית לדרוש ולקבל נתוני שכר של השנה האחרונה מעיריית רהט, על מנת לבצע בדיקות פרטניות ורוחביות ולוודא שהעירייה משלמת לעובדים את מלוא התשלומים שהיא מחוייבת בהן.

"על מעסיק חובה למסור מידע לארגון העובדים על מנת שהוא יוכל לבצע את תפקידו לפקח על שמירת הוראות חוקת העבודה" כתב סגן נשיא בית הדין, השופט צבי פרנקל, בפסק הדין.

דרישת ההסתדרות לקבל לידיה את נתוני השכר, באה על רקע תלונות של עובדים מסויימים שטענו כי אינם מקבלים לכאורה רכיבי שכר מסויימים. בית הדין הבהיר כי במסגרת האיזון שבין עקרון ההגנה על הפרטיות לבין עקרון חופש ההתאגדות, חלה על הצדדים להסכם קיבוצי החובה לגלות זה לזה מידע במסגרת הפיקוח על ביצועו.

עוד אמר השופט פרנקל: "עד כה, לא נתקלנו במקרים בהם ארגון עובדים פגע בפרטיות של עובדים, במסגרת המידע שהמעסיק מסר אודות נתוני שכר של עובדים".

בהתאם להודעת ההסתדרות, שקיבלה תוקף של פסק דין, המידע המבוקש יועבר לאגף הכלכלה בהסתדרות באמצעות קבצים נעולים בסיסמה, יקבל אותו עובד אחד בלבד של האגף, אשר יידרש גם לחתום על התחייבות לשמירת סודיות.

"כאמור, הגנת הפרטיות אינה מוחלטת והאיזון הראוי הוא במסגרת המנגנון של החתימה על שמירת הסודיות" הבהיר השופט פרנקל. את ההסתדרות וועד העובדים ייצג בהליך עו"ד אהוד שילוני.

תגובת עיריית רהט: "בראש ובראשונה יובהר, כי בדיון לא נדונה כלל טענה של עובדים כלשהם לאי תשלום רכיבי שכר. בכל מקרה שעלתה טענה כאמור בעבר, הדבר טופל באופן נקודתי לגבי אותם עובדים, ובמידת הצורך, הדברים אף תוקנו. לטענה זו אף אין ביטוי בהחלטת בית הדין.

"המחלוקת בין הצדדים הייתה לגבי השאלה העקרונית האם העירייה כמעביד חייבת להעביר בצורה גורפת את נתוני השכר של העובדים להסתדרות (ומדובר בעשרות נתונים לגבי כל עובד), מבלי לקבל לפני כן את הסכמת העובדים. העירייה טענה כי בנתוני השכר יש מידע אישי רב על העובדים, והעברת המידע בצורה גורפת להסתדרות, מהווה פגיעה בפרטיותם של העובדים וחושפת את העירייה להליכים מצד עובדים שעלולים לסרב למסירת הנתונים שלהם, גם הללו יהיו מאובטחים בידי ההסתדרות.

"העירייה הדגישה כי מדובר במסירת מידע השייך לצד שלישי (העובד) ולא למידע השייך לה (העירייה), ולכן טרם מסירת המידע, יש לקבל את הסכמת העובדים מראש. בית הדין לא קיבל את עמדתה של העירייה, והיא תגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה.

"בית הדין לא דן עדיין בטענתה הנגדית של העירייה לקבל את הנתונים הכספיים הנוגעים לשימוש שעושה ההסתדרות בכספי העובדים המנוכים משכרם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!