דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הליכוד

משבר פוליטי / ח"כ גדעון סער מקים מפלגה חדשה: "צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו"

סער, שחזר לפוליטיקה ב-2017 כינס אתמול (ג') מסיבת עיתונאים בה הודיע על עזיבת מפלגת הליכוד והקמת תנועה פוליטית חדשה | לדבריו, מחר יפרוש מהכנסת | הליכוד: "החליט לנטוש את הימין"

גדעון סער (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
גדעון סער (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ גדעון סער כינס אמש (שלישי) מסיבת עיתונאים בה מתח ביקורת על התנהלות הממשלה וראש הממשלה נתניהו. סער הודיע על פרישה מהליכוד ומהכנסת והקמת מפלגה חדשה.

"הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הציבורי שניתן לה", אמר סער, " יש ישראל טובה יותר והיא מחכה לנו", "כל מה שקרה בשנה האחרונה חיזק את הכרתי כי שינוי בהנהגת המדינה הכרחי".

"הליכוד היה ביתי הפוליטי, הליכוד שינה את פניו באופן דרמטי ומואץ, התנועה הפכה לכלי שרת לעומד בראשה. התייסרתי תקופה ארוכה עם ההחלטה שהיה עלי לקבל. אבל הליכוד התרחק מאד מדרכו הממלכתית ואפילו מהמהות של שמו – הליכוד".

סער הפנה אצבע מאשימה כלפי נתניהו, "התנועה הפכה לכלי שרת לאינטרסים של העומד בראשה, כולל כאלה הנוגעים למשפטו הפלילי. תרבות פסולה של ביזוי והכפשת יריבים פוליטיים. איני יכול להיות חבר מפלגה של נתניהו ובממשלה שלו. ישראל זקוקה לאחדות ויציבות, נתניהו לא יוכל להעניק לה לא את זה ולא את זו".

סער אמר כי נבחר לכנסת מתוקף מפלגת הליכוד ולכן בכוונתו להתפטר מהכנסת כבר מחר.

לגבי הבחירות הקרבות אמר, "בבחירות הקרובות אתמודד על ראשות הממשלה מול נתניהו כדי להחליפו. אני לוקח בחשבון אפשרות שהבחירות לא יקרו, אבל מרגע שקיבלתי החלטה עלי לצאת לדרך חדשה. אני חש בשל לתפקיד ובטוח ביכולתי להצעיד את המדינה לעבר העתיד.

לא ידועים שמות חברי כנסת נוספים שיצטרפו למהלך של סער אך ישנן השערות לגבי הצטרפותה של ח"כ שאשא-ביטון וחברי הכנסת האוזר והנדל מסיעת 'דרך ארץ'.

בליכוד הגיבו להודעת סער: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער שנשבע פעם אחר פעם ש״הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות״ -הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים.

"סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם יגרר לבחירות – ינצח."

ראש האופזיציה יאיר לפיד: "מברך את גדעון סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".

אשתו של סער, העיתונאית גאולה אבן-סער, הודיע הבוקר כי תצא לחופשה מהגשת תוכנית הטלוויזיה שלה ב'כאן 11'.

את סער צפוי להחליף בכנסת ניסים ואטורי, נציג רמת הגולן ובעבר יועץ של אורן חזן .

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!