דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

מצוקת בתי האבות / קורונה בבתי האבות: ב-14 מוסדות התגלו חולים בתוך יומיים

25 דיירים ב'בית באייר' בירושלים נמצאו חיוביים לנגיף | בבית החולים הגריאטרי הרצוג בעיר מאושפזים 66 קשישים חולי קורונה - המספר הגבוה בארץ | עמותת משפחות הדיירים דורשת להציב מאבטחים לווידוא אכיפת נהלי המיגון

איש צוות מד"א לוקח בדיקות קורונה בבית אבות. לבית האבות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
איש צוות מד"א לוקח בדיקות קורונה בבית אבות. לבית האבות אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הגל השלישי – גם בבתי האבות: התפרצויות קורונה ב-14 בתי אבות ברחבי הארץ, ובייחוד באזור ירושלים בימים האחרונים. בבית החולים הסיעודי הרצוג בעיר עלה מספר חולי הקורונה המאושפזים ל-66 נכון להבוקר (רביעי), המספר הגבוה ביותר מתוך 226 מאושפזים בכל הארץ. מספר המאושפזים הארצי עלה ב-39 בתוך יממה – מ-187 אתמול ל-226 היום.

הדוח היומי של מטה 'מגן אבות ואמהות' במשרד הבריאות, שפרסומו התעכב עד לשעות הערב, מגלה כי ביום שני השבוע אובחנו חולי קורונה ב-9 מוסדות דיור מוגן, ובשלישי ב-5 מוסדות נוספים. בסך הכל, נכון לשלישי בבוקר היו 20 מסגרות דיור מוגן עם דיירים חולים בקורונה. בנוסף היו 11 מסגרות רווחה לאזרחים ותיקים עם דיירים חולים.

בעמותת משפחות הקשישים דורשים להחמיר את אכיפת נהלי הקורונה בבתי האבות, ולהציב מאבטחים חיצוניים שיוודאו התמגנות של הצוותים, בדומה לבתי החולים.

ההתפרצות האחרונה דווחה אמש בבית האבות 'בית באייר' בעיר. 25 מהדיירים נמצאו חיוביים לנגיף. הם הועברו לבית החולים הסיעודי הרצוג יחד עם דיירים מערים אחרות.

משרד הבריאות לא פרסם היום את הדוח היומי של מטה מגן אבות ואמהות העוקב אחר התחלואה בבתי האבות. הנתונים האחרונים פורסמו אתמול ומעודכנים ליום שני השבוע, לפני ההתפרצות בבית באייר. הם מצביעים על 28 מוסדות לקשישים שבהם חולי קורונה פעילים – 11 בתי אבות ו-17 בתי דיור מוגן.

עמותת משפחות הקשישים בבתי האבות התריעה אתמול (שלישי) מהתפרצויות בבתי האבות, ודרשה להציב בבתי האבות מאבטחים ומפקחים שיוודאו את קיום כללי ההתמגנות בבתי האבות.

"במשך חודשים אנחנו מתריעים בפני רשויות המדינה על שחיקה גבוהה אצל הצוותים בבתי האבות ובכל הקשור לשמירה על כללי ההתמגנות, אך דברינו נופלים על אוזניים ערלות", אמר מנכ"ל העמותה, אלירן גולוד, "התוצאה היא פגיעה קשה בחיי אדם; ההורים של כולנו ובמיוחד בדיירי המחלקות הסיעודיות. זהו צו השעה להכניס באופן מיידי מאבטחים ומפקחים בלתי תלויים לבתי האבות במתכונת 24/7 כפי שמתקיים בבתי החולים כדי להגביר אכיפת כללי ההתמגנות על אנשי הצוות והמבקרים בבתי האבות."

גולוד קרא לקבינט הקורונה "להקים מחדש ובאופן מיידי את מטה מגן אבות ואמהות, ולהעמיד בראשו מנהל עם סמכויות ותקציבים ויכולות ניהוליות גבוהות כדי להשתלט על המתרחש במוסדות הגריאטריים". הוא הדגיש כי "אנו דורשים תגובה אחראית ומיידית עכשיו. חיי דיירי בתי האבות אינם הפקר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!