דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קרית הממשלה

עבודה / בעקבות התעקשות העובדים: עיריית ת"א תבטל דוחות לעובדי קריית הממשלה

מדובר בדו"חות שניתנו עד ה-20 בפברואר בגין נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית חדש שסומן ברחוב קפלן, מטרים ספורים מהיציאה מחניות קריית הממשלה | עו"ד שרון רגב, עובדת ברשות המיסים: "מדובר בהקלה כלכלית משמעותית"

רחוב קפלן בתל אביב, במרכז: קריית הממשלה (צילום: Alexey Bogoslavsky - אלכסיי בוגוסלבסקי / ויקימדיה).
רחוב קפלן בתל אביב, במרכז: קריית הממשלה (צילום: Alexey Bogoslavsky - אלכסיי בוגוסלבסקי / ויקימדיה).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות דו"חות שניתנו לעובדי קריית הממשלה בתל אביב בוטלו, בעקבות פניית ההסתדרות והתעקשות העובדים מול העירייה. מדובר בדו"חות שניתנו עד ה-20 בפברואר, בגין נסיעה בנתיב שהוסב לתחבורה ציבורית החל בינואר השנה, ביציאה מחניון הקריה על רחוב קפלן לכיוון מזרח.

הסדרי הנסיעה במקום השתנו בינואר השנה, וזאת בלא כל התראה לעובדים שהחלו לקבל דו"חות לתיבת הדואר שלהם. "אני עצמי קיבלתי שני דו"חות בסך 500 ש"ח" סיפרה ל'דבר' עו"ד שרון רגב, עובדת רשות המיסים בקריית הממשלה בתל אביב, אשר לקחה על עצמה להוביל את הניסיון לבטל את הדו"חות.

"כשהתחלתי לברר הבנתי שעשרות עובדים נפגעו, חלקם קיבלו 8 ואף 10 דוחות ברצף, יום לאחר יום, משום שלא ידעו שנקנסו  ולכן המשיכו לנסוע כהרגלם. מדובר באנשים שרגילים לנסוע במקום מדי יום, והשינוי בוצע מבלי שיידעו את הנהלת הקריה או העובדים".

העובדים פנו אל עדי בן עמי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה במרחב תל אביב. למרות שהנושא אינו בתחום פעילות הליבה של ארגון העובדים, החלו בן עמי ומזכיר האיגוד המקצועי עו"ד יפתח דבוש לרכז את הדו"חות ולהוציא מכתבים לגורמים שונים בעירייה.

בניין קריית הממשלה בתל אביב (צילום: S1001 / Shutterstock.com)
בניין קריית הממשלה בתל אביב (צילום: S1001 / Shutterstock.com)

בן עמי ודבוש הדגישו במכתביהם כי הסדרי התנועה שהשתנו הופכים את הנתיב היוצא מהחניון לנתיב תחבורה ציבורית, מטרים ספורים בלבד מהיציאה עצמה, ומחייבים את העובדים לעבור שני נתיבים בשעות העומס, על מנת להשתלב בתנועה. השינוי, לדבריהם, הקשה למעשה על העובדים לעשות זאת כחוק. בהמשך אף קיימו השניים פגישה בנושא עם סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, מיטל להבי.

"אישית, חשתי שנעשה עוול והתוצאה הקשה מדברת בעד עצמה" הוסיפה רגב, אשר יזמה קבוצת וואטסאפ שבה נאספו למעלה ממאה דו"חות. "לאחר שפניות ההסתדרות נתקלו בסירוב, פניתי פעם נוספת לעירייה, בין היתר לראש העיר, ליועץ המשפטי, לאגף פניות הציבור ולאגף התנועה, ולאחר פניות ושיחות רבות קיבלנו את ההחלטה הנוכחית".

במכתב התשובה שקיבלה רגב מלשכת היועץ המשפטי לעירייה, נכתב כי על אף שלשיטת העירייה לא נפל כל פגם בקביעת נתיב התחבורה הציבורית ואכיפתו, העירייה מוכנה לקצוב 'תקופת הסתגלות' קצרה נוספת, לפנים משורת הדין, ולבטל את הדו"חות שניתנו במקום עד ל-20 בפברואר – יום שליחת המכתב מטעם ההסתדרות אשר הציף את הבעיה – יבוטלו על ידי העירייה באופן יזום.

"מנגד, לא ראינו לנכון לקבל החלטה זהה ביחס לדו"חות שניתנו לאחר המועד האמור, ושאלת ביטולם, ככל שהוגשה בקשה לביטול ביחס אליהם, תיבחן ותוכרע על ידי תובע מוסמך, בהתאם למקובל – כנעשה ביחס לכל דוח נת"צ אחר״.

"עבור עובדים רבים מדובר בהקלה כלכלית משמעותית, בפרט בתקופת הקורונה ואני מודה לעירייה שבחנה את הנושא בנפש חפצה וקיבלה החלטה הוגנת וראויה" אמרה רגב אך הוסיפה: "לצערי, יש לא מעט אנשים שקיבלו דו"חות גם אחרי פברואר ואני תקווה שהעיריה תבחן את בקשותיהם תוך התחשבות בנסיבות".

יש לציין כי פרשת הדו"חות אינה הבעיה התעבורתית היחידה של קריית הממשלה. מזה כשלוש שנים שהעובדים נתקעים בפקקי ענק, המתחילים עוד בתוך חניון הקריה, שלו רק יציאה אחת בלבד המשמשת את כ-2,000 עובדי הבניין. העובדים מדווחים כי לעיתים משך הזמן עד היציאה מהחניון בלבד, עשוי להתארך חצי שעה ולעיתים אף למעלה משעה. לאורך השנים נאבקו העובדים וההסתדרות מספר פעמים וקיבלו פיצוי של חצי שעת עבודה מדי יום בגין אובדן הזמן.

מעיריית תל אביב טרם התקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!