דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
100 שנים להסתדרות

בת 100 / טריוויאלי: לרגל 100 שנה להיווסדה, ההסתדרות הפיקה 3 סרטונים עם איתי הרמן

הסרטונים, המשלבים בתוכם קטעי ארכיון מציגים פרקים נבחרים בהיסטוריה של ההסתדרות והרמן משתלב בתוכם עם שלל עובדות על העשייה של ארגון העובדים הגדול בישראל אז והיום | ארנון בר-דוד: "הפרויקט עוזר להנגיש ידע היסטורי חשוב"

תמונה מסרטון "מאה שנה בסיפור של כולנו" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
תמונה מסרטון "מאה שנה בסיפור של כולנו" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בהסתדרות ישיקו בשבוע הבא, לרגל 100 שנים להיווסדה, סדרת סרטוני רשת, בהשתתפות מומחה הטריוויה איתי הרמן, המספרים את סיפורה ההיסטורי. הסרטונים מספרים כיצד הוקמה ההסתדרות ומה היה תפקידה בבניין הארץ, כמו גם תפקידה כיום כגורם המעודד את הצמיחה ומגן על ציבור העובדים בישראל אליו הצטרפו בשנים האחרונות מאות אלפי עובדים שהקימו התאגדויות חדשות בענפים שלא היו מאורגנים בעבר.

שלושת הסרטונים הקצרים הופקו על-ידי אגף ההסברה בהסתדרות, באמצעות חברת הפרסום BBR Saatchi & Saatchi. המיזם יצא לפועל על רקע ביטול מרבית אירועי שנת המאה שתוכננו השנה בשל משבר הקורונה.

הסרטונים בוימו על ידי היוצרים והבמאים יואב ודורון פז ומשלבים בתוכם קטעים ארכיוניים אמיתיים באדיבות מכון לבון. כל סרטון מוקדש לנושא אחר כאשר הרמן מדלג במיומנות בין עובדות על ההסתדרות לבין אמירות משעשעות שנוגעות לנושא. כך לדוגמה: בסרטון הראשון שעוסק בהיסטוריה של הארגון, דמותו של הרמן משולבת בתיעוד רגעים מכוננים בתולדות המדינה כדי לספר על מקומה של ההסתדרות באירועים אלו.

"כשמספרים את סיפורה של ההסתדרות, מספרים את סיפורה של כל החברה הישראלית. הארגון שהוקם על-ידי עובדים וממשיך לפעול למענם גם היום, מילא במאה השנים האחרונות תפקיד מרכזי בכל התחנות המשמעותיות שלנו כעם", אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, לרגל פרסום הסרטונים. "מהקמת המדינה, עבור דרך ניהול מערכת הביטחון בתחילת דרכה, הקמת יישובים, קליטת עלייה, ועד לימינו אנו שההסתדרות היא תנועה חברתית פורצת דרך שעומדת בחזית ההגנה על העובדים, העצמאים והגמלאים. הפרויקט הזה, כמו מהלכי הסברה נוספים, עוזר להנגיש ידע היסטורי חשוב ולבסס את מעמדה של ההסתדרות כביתם של כלל העובדים בישראל".

תמונה מסרטון "מאה שנה בסיפור של כולנו" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
תמונה מסרטון "מאה שנה בסיפור של כולנו" (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר אגף דוברות, הסברה ופרסום בהסתדרות, יניב לוי: "ההסתדרות ממשיכה להתחדש ולצעוד קדימה ביחד עם המדינה ועובדיה. ברוח העשייה שלנו, החלטנו לצאת במהלך שמסביר בעזרת עובדות פשוטות את הפיכתה של ההסתדרות לאחד הגופים המשפיעים ביותר במשק. ההומור השנון של איתי הרמן עוזר לחשוף את מורשת ההסתדרות לקהלים חדשים וצעירים יותר. אלה מאה שנים בסיפור של כולנו, וזאת רק ההתחלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!