דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דובאי

שלום במזרח התיכון / 7,000 ישראלים יצאו היום לדובאי: "יפה שיש שלום ואפשר לראות עוד מקומות בעולם"

הישראלים יוצאים בהמוניהם אל היעד התיירותי החדש ובמהלך החנוכה צפויות 7 טיסות בכל יום | על הפרק: לשכור פרארי ב-2,000 דולר לשבוע, צלילה עם דולפינים, סקי עם פינגווינים, חוויה במדבר עם ג'יפים ועוד

תור לטיסה (צילום: הדס יום טוב)
תור לטיסה (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

כבכל שנה, בנר הראשון של חנוכה, ניתן לראות כמות גדולה של ישראלים שמנצלים את חופשת החנוכה להבלחה קצרה לחו"ל, בדרך כלל ליעדים קרובים יחסית כמו טורקיה או יוון. השנה, כשחשש מסגר שלישי עומד באוויר וכשישנו גם יעד חדש, נוצץ, קרוב וגם זול יחסית, עוד ועוד ישראלים ממהרים לנמל התעופה.

מחצות ובמהלך היום (שישי) עברו כ-7,000 נוסעים בטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון, ואתמול עברו בו עוד כ-12 אלף. במהלך חג החנוכה, מתוכננות מדי יום לצאת שבע טיסות מלאות ליעד החדש המועדף על הישראלים – דובאי.

לכבוד יום הולדתה של אמא ויוי, משפחת שמיע המורחבת הכוללת את ויוי, ארבעת ילדיה וכלתה יוצאת לדגום את היעד המדובר, ולא מתכוונת לבחול באמצעים. "הולכים לעשות הכל! אטרקציות, שופינג, אוכל", אומרת ויוי. "רציתי משהו מיוחד ליום ההולדת ואנחנו מאוד מתרגשים". הבת דנה מספרת שיש לאחיה, דין, תכניות אחרות. "הוא מתכוון לשכור רכב ולשבת בו", אומרת דנה. "יש שם פרארי שאפשר לשכור ב-2,000 דולר לשבוע", דין מסביר. "שהוא ישב בפרארי, אנחנו בקניון", משיבה דנה בחיוך.

בני משפחת שמיע בטרמינל (צילום: הדס יום טוב)
בני משפחת שמיע בטרמינל (צילום: הדס יום טוב)

דין גם מספר שאחת הסיבות שהחליטה המשפחה לנסוע לדובאי היא שהוא ואשתו נפשו לאחרונה בארץ ולא יצאו מרוצים. "זה היה פשוט סיוט. המחיר היה מופקע, השירות היה על הפנים, היה ממש לא נקי ביחס לקורונה. נראה לי שבאיחוד האמירויות הסטנדרט אחר".

גם משפחת אחמד מנוף הגליל, הכוללת את אבא מוחמד והילדים יוסף (15) ויעקב (13), מתרגשים מאוד לנסוע בפעם הראשונה לנפוש במדינה דוברת ערבית. "מאוד מרגש ללכת לחופשה במדינה שאתה מדבר את השפה בה. זה מעניין, משהו חדש". אומר יעקב, אבל אחיו יוסף לא בהכרח מסכים. "אולי הייתי מעדיף לנסוע למקום אחר, אבל זה האופציה הכי טובה שיש עכשיו", הוא אומר, אבל מסתייג. "למרות זאת בא לי לנפוש בים, לראות את האטרקציות, לטייל, לראות את המגדל הגבוה בעולם. אותי זה מרגש מאוד".

משפחת אחמד בטרמינל 1 (צילום: הדס יום טוב)
משפחת אחמד בטרמינל 1 (צילום: הדס יום טוב)

"זו פעם ראשונה שלנו שם", אומר מוחמד. "חברים שלנו היו וחזרו מאוד מרוצים, אמרו שמאוד יפה שם. יש לנו חברים שנמצאים שם עכשיו ואנחנו נצטרף אליהם. רוצים לנצל את ההזדמנות לפני הסגר שבטח יהיה".

שרונה אלמקייס (47) ובתה קורל (20) בחרו לחגוג את החג בזמן איכות עם בנות המשפחה בדובאי. "אנחנו יוצאות לחופשת בנות, אנחנו, שתי האחיות שלי ועוד בת של אחת מהן" מספרת שרונה. "סגרנו את כל האטרקציות האפשריות. בורג' חליפה, צלילה עם דולפינים, סקי עם פינגווינים, חוויה במדבר עם ג'יפים ועוד המון דברים", מוסיפה קורל בהתרגשות.

שרונה וקורל אלמקייס בטרמינל 1 (צילום: הדס יום טוב)
שרונה וקורל אלמקייס בטרמינל 1 (צילום: הדס יום טוב)

"תכננו לנסוע מאוחר יותר, והקדמנו כי חשבנו שנספיק לחזור לפני שנכנסת חובת הבידוד. אבל אכלנו אותה בכמה ימים, ונצטרך לחזור לבידוד בארץ בסוף", אומרת שרונה. "טוב, לפחות אולי ברחנו מסגר בחנוכה", היא מתנחמת.

"אני ממש מתרגשת לראות את דובאי", היא מוסיפה. "זה היה נראה כל כך רחוק פעם לנסוע למקומות האלה במפרץ הפרסי, ועכשיו אפשר, זה מדהים. חשבתי שאף פעם לא נגיע לשם", היא אומרת בהתרגשות. "למרות שזה קרוב זה היה נראה רחוק במחשבה", מוסיפה קורל לדברי אמה. "זה יפה שיש שלום ואפשר לטייל ולראות עוד מקומות בעולם".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!