דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות עובדים

עובדים במאבק / בית הדין לעבודה אסר על ״תן ביס״ להתערב בהתאגדות עובדיה בהסתדרות

צו מניעה שנתנה נשיאת האזורי בת"א הדס יהלום אוסר על הנהלת החברה להפעיל לחץ על שליחים באמצעות מנהלים בכירים | בנוסף נקבע כי ההנהלה תחדול מהפעלת 'פורום עובדים פנימי' המוצג כחלופה להתאגדות בהסתדרות

שליחי תן ביס בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
שליחי תן ביס בזמן הסגר. (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב נתן היום (ראשון) צו למניעת התערבות אסורה של הנהלת תן ביס בהתאגדות עובדיה בהסתדרות.

בית הדין נתן צו מניעה נגד חברת המשלוחים בגין התערבות אסורה בהתארגנות שליחיה, והורה לתן ביס לחדול מלהפעיל "פורום עובדים פנימי" שמוצג בפני העובדים כחלופה להתאגדות. בנוסף נתן בית הדין צו מניעה גם נגד התערבות פסולה של מנהלים בכירים בחברה, אשר נתפסו מפקחים על החתמה של עובדי החברה על טופסי ביטול חברות.

בית הדין האזורי לעבודה תל-אביב קבע לבקשת ההסתדרות כי על הנהלת חברת המשלוחים תן ביס להימנע מלהתערב בהתאגדות עובדיה באמצעות הנהלתה הבכירה, לאחר שהוכח כי מנהלים בחברה פיקחו מקרוב על החתמת עובדים על טופסי ביטול ההצטרפות להסתדרות. ההחלטה קובעת כי הנהלת תן-ביס נדרשת לחדד את הנחיותיה לדרג המנהלים בחברה על מנת לוודא כי לא מתבצעת השפעה בלתי הוגנת על העובדים בנוגע להתארגנות, באופן ישיר או עקיף.

בהחלטה, שניתנה על ידי נשיאת בית הדין, השופטת הדס יהלום, ניתן צו נגד הנהלת תן-ביס המורה לה שלא לכנס את ה"פורום הפנימי" שכונה "פורום סקובר", עד למתן פסק דין בהליך העיקרי בתיק. ההנהלה יזמה את הקמת הפורום בסמוך לתחילת ההתאגדות, כביכול לצורך "קידום ערוץ הידברות בינה לבין העובדים", אולם בפני בית הדין הוכח שהפורום אינו אלא ניסיון של ההנהלה להציג בפני העובדים אלטרנטיבה להתאגדות, שנועדה "לייתר את ההתארגנות" ולהחליפה.

הדיון בעתירה התקיים לדרישת ההסתדרות, שהגישה בקשה דחופה לעצור את ההתערבות של תן-ביס בהתארגנות עובדיה בהסתדרות, שהוכרזה בתחילת חודש אוקטובר. הבקשה הוגשה על ידי עורכות הדין ענת גוטמן ועדי גולן מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, וכן על ידי עו"ד אלעד מורג.

מטעם חברת תן ביס נמסר: "בית הדין לא קיבל את ההאשמות של ההסתדרות נגד החברה ולא נעתר לבקשתה להוציא שלל צווים שיאסרו על עובדים לנהל שיח חופשי עם דעות בעד וכנגד ההתארגנות. בית הדין בסך הכל הורה להנהלה לרענן נהלים שהיא ממילא כבר הוציאה. בית הדין אומנם הורה שלא לכנס לעת עתה את פורום "מדברים סקובר" אולם מדובר בהחלטה זמנית עד להכרעה ביציגות. יש לציין כי מדובר בפורום של נציגי עובדים שנבחרו ע"י העובדים עצמם ושפעילותו החלה עוד לפני ההתארגנות. מטרתו של הפורום הוא לפתור בעיות שהעובדים מעלים לסייע להם. לכן תמוה בעיננו שדווקא ההסתדרות שמבקשת לקדם את זכויות העובדים מתנגדת לפורום אותנטי ונבחר של נציגי עובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!