דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / יו״ר הסתדרות המעו״ף: ״החניכים לא יוכלו לחזור לכפרי הנוער אחרי חופשת חנוכה״

גיל בר-טל מתריע בפני שרי האוצר והחינוך שבמידה ולא תינתן תוספת שכר לעובדי כפרי הנוער, לא ניתן יהיה לקלוט את החניכים בתום חופשת החג

כפר הנוער בן שמן (צילום ארכיון: דרור אבי, ויקימדיה)
כפר הנוער בן שמן (צילום ארכיון: דרור אבי, ויקימדיה)
דוד טברסקי

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל שלח היום (ראשון) מכתב מכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ ולשר החינוך יואב גלנט, והתריע כי לאור הקיפוח המתמשך בשכרם ובתנאיהם של 2,200 עובדי כפרי הנוער והמדריכים, לא ניתן יהיה לקלוט בחזרה את החניכים בתום חופשת החג.

המשא ומתן על עדכון תנאי השכר של עובדי כפרי הנוער, מתקיים מעל לשלוש שנים בין הסתדרות המעו"ף, המינהל לחינוך התיישבותי, משרד החינוך ומשרד האוצר. כפרי הנוער דורשים תוספת של 2,000 שקלים לחודש לבסיס השכר על מנת לבטל את ההשלמה לשכר המינימום.

"מדובר בתוספות הנהוגות בשלטון המקומי", אמר ל'דבר' יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, "כיום הם מופלים לרעה ונאלצים לחיות עם השלמה לשכר המינימום".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל (צילום באדיבות ההסתדרות)

ב-40 כפרי הנוער ברחבי הארץ, עובדים היום כ-2,200 עובדים המטפלים בכ-12 אלף ילדים ובני נוער. בחודשים האחרונים, בעקבות המשבר התקציבי המתמשך, עובדים רבים דיווחו שנאלצו להוציא מכספם האישי על מנת שהחניכים יוכלו לקבל את כל צורכיהם, "הבעיה הוחרפה בתקופת הקורונה, כשהחניכים מיעטו לחזור לבתיהם ונשארו במשפחות האומנה ובכפרי הנוער זמן ממושך", נמסר מהסתדרות המעו"ף.

רוב העובדים חיים ועובדים בתוך כפרי הנוער, ונמצאים עם החניכים לאורך כל היום והלילה ועובדים עם בני נוער המוגדרים כנוער שוליים או נוער במצוקה אך בכל זאת לא מוגדרים כאנשי חינוך רשמיים.

באוגוסט 2018 נחתם הסכם ביניים בין ההסתדרות לבין המדינה וכפרי הנוער, שהסדיר מתן מענק בגובה 9,500 שקלים לעובדים. עם חתימת הסכם הביניים, התחייבו הצדדים למו"מ על הסכם קיבוצי שיסדיר וישפר את תנאי ההעסקה של עובדי כפרי הנוער אך התנאים עדיין לא הגיעו לידי הסדר.

בסוף אוגוסט האחרון, ההסתדרות התריעה בפני משרד החינוך כי במידה ולא ישופרו תנאי ההעסקה של 2,500 עובדי כפרי הנוער, יופעלו צעדים ארגוניים ושנת הלימודים בהם לא תיפתח.

טרם הקבלה תגובה של משרד החינוך והאוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!