דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיסון לקורונה

חיסון לקורונה / 3 מיליון חיסונים ל-626 מרכזי חלוקה: מבצע החיסונים הגדול בתולדות ארה"ב יצא לדרך

המשלוחים הראשונים של החיסונים של 'פייזר' יצאו היום (א') מהמפעל במישיגן במיכלים עם קרח יבש ו-GPS ויחולקו קודם כל לעובדי מערכת הבריאות ודיירי בתי אבות | בארה"ב, בה נפטרו קרוב ל-300 אלף בני אדם במגיפה, מקווים שזה תחילת הסוף

עובדים מתכוננים למשלוח החיסונים נגד קורונה בפורטג', מישיגן. (צילום: AP/Morry Gash, Pool)
עובדים מתכוננים למשלוח החיסונים נגד קורונה בפורטג', מישיגן. (צילום: AP/Morry Gash, Pool)

המשלוחים הראשונים של החיסון של חברת 'פייזר' נגד נגיף הקורונה המיועדים להפצה אזרחי ארה"ב נשלחו היום (ראשון) מהמפעל במישיגן למרכזי הפצה ברחבי המדינה כשהחיסונים הראשונים צפויים להינתן כבר בשבוע הקרוב לעובדי בריאות ודיירי בתי אבות.

המשלוחים הראשונים יהוו את האות לתחילתו של מבצע החיסונים הגדול בהיסטוריה של ארה"ב בצומת קריטי של המגיפה שהרגה כבר 1.6 מיליון בני-אדם ברחבי העולם ו-71 מיליון נדבקו בה.

בתכנון המקדים, שלוש מיליון מנות חיסון היו אמורות להישלח כשהעדיפות היא כאמור לחסן את עובדי מערכת הבריאות ואת דיירי בתי האבות שעה שההדבקות, האשפוזים ומקרי המוות נמצאים בזינוק ברחבי ארה"ב עם מספרים שצפויים עוד להחמיר בעקבות החגים הקרבים. החיסון מספק קרן אור בהירה במאבק נגד המגיפה שקטלה כבר קרוב ל-300 אלף בני-אדם בארה"ב לבדה.

גורמים בממשל הפדרלי אומרים כי החיסון של פייזר שנשלח היום יגיע מחר ל-145 מרכזי חלוקה כש-425 מרכזים נוספים יקבלו משלוחים ביום שלישי ול-66 המרכזים הנותרים החיסון יגיע ביום רביעי כשהמפתח לחלוקת החיסון שפותח יחד עם חברת BioNTech הגרמנית הוא שיעור האוכלוסייה המבוגרת בכל מדינה ומדינה בארה"ב.

החיסון יישלח לבתי חולים ומתקנים נוספים שיוכלו לאחסן אותו בתנאים להם הוא זקוק, לרבות טמפרטורה של 70 מעלות צלזיוס מתחת לאפס והחברה משתמשת במיכלים עם קרח יבש וחיישנים עם מתקני GPS כדי לוודא שהמשלוח יישאר קר יותר ממזג האוויר השורר באנטארקטיקה.

מכינים חיסונים נגד קורונה של חברת 'פייזר' להפצה במחסן בקלמאזו, מישיגן. (צילום: AP/Morry Gash, Pool)
מכינים חיסונים נגד קורונה של חברת 'פייזר' להפצה במחסן בקלמאזו, מישיגן. (צילום: AP/Morry Gash, Pool)

בתוך שלושה שבועות אמורים כלל המתקנים המוסמכים לאחסן ולחלק את החיסונים לקבל אותם, כך לפי גורמים רשמיים במערכת הבריאות האמריקנית. והחלוקה ההדרגתית תאפשר לוודא מתן שתי מנות של חיסון הנדרשות לצורך הגנה מלאה מפני הנגיף. הממשל האמריקני ישמור על עתודות של 3 מיליון מנות חיסון כדי לתת אותן בעוד מספר שבועות למי שיחוסנו בימים הקרובים.

מנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) אישר ביום שישי שימוש חירום בחיסון של פייזר באומרו כי הוא יעיל ביותר ולא מהווה סיכונים משמעותיים. בעוד אנשי ה-FDA ניסו לשדר בחודשים האחרונים מסר לפיו הם אינם מונעים משיקולים כלכליים או פוליטיים, לחצי שכאלה ללא ספק הופעלו עליהם בימים האחרונים על מנת לזרז את אישור התרופה במהירות חסרת תקדים.

ראש ה-FDA התעקש שוב ושוב כי החלטת הסוכנות בראשה הוא עומד התקבלה אך ורק בעקבות ממצאים מדעיים ולא כתוצאה מלחץ פוליטי, זאת למרות איומים מכיוון הבית הלבן לפטרו אם לא היה מאשר את החיסון עד שבת.

בעוד שנקבע כי החיסון בטוח לחלוטין, הרשויות בבריטניה בודקות שורה של מקרים של תגובות אלרגיות קשות לחיסון והנחיות ה-FDA אכן אומרות להימנע מלתת את החיסון לבעלי היסטוריה של תגובות אלרגיות למי מהרכיבים.

חיסון נוסף של חברת 'מודרנה' ייבדק בשבוע הבא על-ידי פאנל המומחים של ה-FDA וייתכן כי יאושר אף הוא בקרוב

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!