דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קנדה

זכויות עובדים / פסיקה בקנדה: מעסיקים צריכים להגן על עובדיהם ברשתות החברתיות

פסק הדין התקדימי אישר חלק מטענות עובדי רשות התחבורה הציבורית בטורונטו כי החברה לא פעלה כראוי כדי להגן עליהם מפני הטרדה בחשבון פניות הציבור שלה.

צילום אילוסטרציה: דבר ראשון
צילום אילוסטרציה: דבר ראשון

פסיקה שניתנה לאחרונה על ידי בורר באונטריו, קנדה, הציבה תקדים בהסדרת האופן בו מעניקות חברות שירות ללקוחותיהן באמצעות הרשתות החברתיות. הבורר, רוברט ד. האו, פסק בתחילת החודש כי 'נתיבות התחבורה הציבורית של טורונטו' (TTC) לא הגנה על עובדיה, במידה ראויה, מפני הטרדה בחשבון הטוויטר שלה – @TTChelps – המשמש למענה על פניות הציבור, כך דיווח תאגיד השידור הציבורי הקנדי באתרו.

סניף מס. 113 של איגוד התחבורה המאוחד (ATU), המייצג את עובדי ה-TTC, והגיש את התביעה בנושא כבר ב-2013, וביקש, במסגרת הבוררות, להפסיק לחלוטין את פעילות חשבון הטוויטר. במסגרת תהליך ההוכחות הציג האיגוד את מטר ההודעות הבוטות שהופנו כלפי עובדים ספציפיים ברשת החברתית.

אנשי האיגוד, שהעמידו 38 עדויות להטרדה חוזרת ונשנית כלפי עובדים, טענו כי הפעלת החשבון "מאפשרת את קיומו של פורום בו ניתן להטיח עלבונות והטרדות" וכי החברה "כשלה בטיפול במקרי הטרדה אלו".

הנהלת ה-TTC טענה מנגד כי עומדת לה הזכות לקיים נוכחות רשת ולתקשר עם קהל לקוחותיה וכי האפשרות לפרסם הודעות פוגעניות כלפי עובדיה לא תלויה בקיומו של חשבון הטוויטר אותו היא מפעילה, כך ציטט מפרוטוקול הדיונים העיתון הקנדי "טורונטו סטאר".

באחת הדוגמאות שהוצגו במהלך הדיון, עליהן טענו התובעים כי לא ניתנה תשובה הולמת, צייץ לקוח "2 נסיעות באוטובוס ושתי חוויות שונות לחלוטין. נהג 1 #מ—-ן נהג 2 #בנאדםטוב". מפעילי החשבון של החברה הגיבו בפרסום מספר הטלפון ואתר האינטרנט בו יוכל הלקוח להגיש תלונה רשמית.

נציגי האיגוד טענו כי בכך שהתעלמו לחלוטין מהעבודה שהנהג כונה "מ—-ן", עודדה החברה התעמרות מקוונת בעובדיה.

פסק הדין פורסם בתחילת החודש ומסכם, על פני 35 עמודים, הליך בן שלוש שנים במסגרתו התקיימו 12 דיונים. בפסיקתו קיבל הבורר את טענת ה-TTC כי אין לסגור את חשבון הטוויטר משום שהוא מהווה שירות חשוב ללקוחות החברה.

 עם זאת, קבע האו כי ה-TTC כשלה בהגנה על עובדיה והמליץ לחברה להתמודד עם מקרי ההטרדה על ידי "בקשה מהצייצנים המטרידים למחוק את הציוצים הפוגעניים, כמו גם "להזהיר אותם שבאם לא ימחקו את ההודעות, ייחסמו על ידי החשבון ולא יוכלו עוד להשתמש בשירותיו".

שינוי איטי

על אף שנעשה מאמץ להתאים את המצב החוקי כך שיוכל לטפל בנושא הטרדות באינטרנט, נראה שמדובר בפסק דין ראשון בו מוטלת על המעסיק אחריות לפרסומים המכוונים לעובדיהם.

דייוויד מנגן, פרופסור למשפט מאוניברסיטת אוזגוד החוקר את האופן בו חוקי העבודה מתייחסים לרשתות החברתיות, אמר ל-CBC כי מרבית הפסיקות עד כה עסקו בהעמדת עובדים לדין משמעתי על השימוש שעשו בחשבונותיהם הפרטיים.

"ההחלטה הזו מצביעה על האחריות שניתן להטיל על מעסיקים, במיוחד בענפי השירות" אמר מנגן, "מדובר באחריות לפקח ולטפל במה שניתן לכנות 'ביטויים קיצוניים'; כלומר: גזענות, סקסיזם והומופוביה".

בראד רוס, דובר מטעם ה-TTC, אמר ל"טורונטו סטאר", כי היוצעים המשפטיים של החברה עדיין לומדים את פסק הדין וכי בכוונת ההנהלה לקיים פגישה עם נציגי האיגוד במהלך הקיץ.

"נפעל בעתיד, כפי שפעלנו עד כה, ונבקש מאנשים להתנהג בצורה מכובדת יותר ואם לא יפעלו כך הרי שלא נטפל בפניותיהם. יש לנו אמפתיה רבה וכבוד עצום לעובדים שלנו ונעשה כל שביכולתנו לתמוך בהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!