דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

עובדים מוגנים / הטבות גמישות ועבודה מרחוק: נחתם הסכם קיבוצי ל-800 עובדי סאפ

על ההסכם חתמו הנהלת סאפ, ועד העובדים וההסתדרות | ההסכם מבטיח את זכותם של העובדים לעבוד מרחוק ומאפשר לעובדים לבחור בין הטבות שונות, כולל "חופשת Restart" | יו״ר הוועד גד רביד: "גאים בהישגי ההסכם פורץ הדרך"

חתימת הסכם קיבוצי ב-SAP ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי ב-SAP ישראל (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת סאפ (SAP) בישראל, ועד העובדים וההסתדרות חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי חדש, עבור 800 עובדי החברה בישראל. ההסכם כולל מודלים חדשניים של הטבות גמישות, ותמיכה בנושאים כמו פונדקאות וחופשות ארוכות להתרעננות. בין היתר מבטיח ההסכם החדש את זכותם של העובדים לעבוד מרחוק, וכן מתבסס על מודל הטבות גמיש המאפשר לעובדים לבחור בין הטבות שונות, בהתאם לצרכיהם השונים והאינדיווידואליים.

מודל ההטבות החדש שגובש בין ההנהלה ונציגות העובדים, נועד לאפשר לעובדים להגדיר בעצמם את ההטבות שהם מעוניינים לקבל. כך לדוגמה, הטבות הרלוונטיות לעובדים שהם הורים לילדים קטנים אינן רלוונטיות לעובדים שאינם הורים לילדים או שילדיהם מבוגרים כבר.

על פי המודל שהוסכם, כל עובד SAP יקבל סכום חודשי קבוע אותו יוכל לממש במסלולי הטבות חלופיים על פי בחירתו האישית. מסלול ההטבות יוכל להשתנות בהתאם להעדפות העובד, גילו, מצבו המשפחתי וצרכיו האישיים. סל ההטבות שיעמוד לבחירת העובדים יהיה סל שוויוני, ללא הבדל של סוג משרה, ותק או מעמד בחברה.

לצד זאת, הסדרת נושא העבודה מהבית בהסכם הקיבוצי הייתה סוגיית ליבה שוועד העובדים ביקש לדחוף עוד טרם פרוץ משבר הקורונה. על רקע המעבר בתקופת הקורונה לעבודה מרחוק, והצלחת המודל, הסכימו הצדדים לאמץ מדיניות ארגונית דומה לזו שקיימת במוקד החברה המרכזי בגרמניה, על פיה תעמוד לכל עובד הזכות לעבוד מכל מקום, תוך אימוץ מודלים של תמיכה, אינטראקציה, מעורבות וקשר חברתי בין הקולגות למקום העבודה. מודל העבודה החדש יהיה היברידי וישלב עבודה מהבית לצד עבודה במשרדי החברה ברעננה.

בניין חברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).
בניין חברת SAP (צילום: ניצן צבי כהן).

עוד במסגרת ההסכם הושק מודל חדש של חופשים בחברה, "חופשת Restart", שיאפשר לעובדים לתכנן ולייצר חופשה לתקופה ממושכת. מודל זה מתווסף למכסת החופשות העומדות לרשות העובדים בשגרה ומטרתו לחזק את המדיניות הארגונית של SAP המעודדת איזון בין חיים לעבודה, באופן  שיאפשר לעובדי SAP לתכנן חופשות ארוכות ולארגון להיערך אליהן בהתאם.

סעיף משמעותי נוסף שנכלל בהסכם הקיבוצי הוא מענקי חברה לעובדים הנמצאים בתהליכי פונדקאות או אימוץ ילדים. עובדים אלו יקבלו מענק בשווי של 50 אלף שקל המבטא תמיכה של החברה במאמציהם והכרה בעלויות הכלכליות הנלוות לתהליכים מסוג אלו. לצד זאת, הרחיבה החברה בהסכם את השקעתה הכלכלית בעובדים וברווחתם, הסדירה בין היתר ביטוחי שיניים, וצמצמה את ההעסקה הקבלנית בחברה.

"אנו מאמינים כי יצרנו הזדמנות ארגונית יוצאת דופן וגאים בחדשנות שהובלנו עבור העובדים" מסרה הנהלת SAP בישראל, עם החתימה על ההסכם. "הצלחנו ליישם גישות גמישות ומעודכנות המתאימות למציאות ולשינויים הדרמטיים שעובר העולם בכלל, ושוק התעסוקה בפרט: המודלים שלנו הוכחו כרלוונטיים לרבות בתנאים של מגפה עולמית. רוח החברה, האומץ להסתגל והנכונות לפרוץ מחסומים – כל אלה מוצעים עכשיו לעובדים שלנו.

"עבדנו בשיתוף פעולה והצלחנו להתגבר על השונות בין הגורמים השונים לטובת הארגון והעובדים. תהיה לכך השפעה חיובית מאוד על התרבות הארגונית ואנו מאמינים שזה יבוא לידי ביטוי גם בחיזוק המחוברות הארגונית, הפרודוקטיביות והמצוינות של עובדי החברה. יש לנו אתגרים תחרותיים משמעותיים ואנו נתייצב מולם מאוחדים וחזקים מאי פעם".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר: "בתקופה המאתגרת הזו גילינו כולנו שרק ביחד זה עובד: ההתאגדות והעבודה המאורגנת, גם בהייטק הישראלי מוכיחה את עצמה. ניתן לפרוץ גבולות ולחדש מודלים ארגוניים בעבודה באמצעות שיח של עובדים ומנהלים. אבקש לברך את ועד עובדי SAP והנהלת האתר על המוגמר".

גד רביד, יו"ר ועד SAP (צילום: אלבום פרטי)
גד רביד, יו"ר ועד SAP (צילום: אלבום פרטי)

יו״ר ועד עובדי SAP בישראל, גד רביד: "הסכם זה משקף את מקומו החשוב של ועד עובדים בהייטק הישראלי כגורם יוזם ומעודד שינויים חיוביים בתפיסת העולם התעסוקתית, הפועל בשיתוף ובסינרגיה עם הנהלת החברה בארץ ובעולם. לאורך כל הדרך שמנו דגש על חשיבה מעצימה ששמה את הצורך במתן גמישות ואמון בעובד על מנת לממש את חזון המצוינות של חברת SAP. אנו גאים בהישגי ההסכם פורץ הדרך ובחברת SAP אשר ממשיכה להציג מחויבות לעובדים ושואפת יחד עם ועד העובדים להמשיך ולפעול על מנת לשמר את מעמדה כמעסיק הטוב ביותר בארץ ובעולם".

עובדי SAP בישראל התאגדו בהסתדרות בשנת 2014 וחתמו על הסכם קיבוצי ראשון בענף ההיי-טק בישראל בשנת 2017. החברה, שבסיסה בגרמניה, מעסיקה קרוב למאה אלף עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-800 בישראל. ברבים מהמוקדים שלה באירופה ובמקומות נוספים, ישנם וועדי עובדים.

המשא ומתן לחתימת ההסכם החדש החל בין ועד העובדים, איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות והנהלה כבר בתחילת השנה עוד טרום פרוץ משבר הקורונה, ונמשך עמוק לתוך המשבר, על אף הסגרים והמגיפה הגלובלית. בתקופת הסגרים בישראל, ועל אף משבר הפיטורים שאפיין את השוק העולמי, נמנעה SAP העולמית והחברה בארץ מפיטורי עובדים, ואף לא הוציאו אף עובד לחל"ת, תוך יצירת מודלים חדשניים בשיתוף וועד העובדים לעבודה מרחוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!