דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרכנות

צרכנות / הרשות להגנת הצרכן הודיעה על כוונתה לקנוס את רשת ACE ב-2.45 מיליון שקלים

ההחלטה התקבלה, בין היתר, על הטעיית צרכנים לגבי מועד ההספקה של מוצר, תנאי ביטול עסקה ודמי ביטול עסקה | לחברה 45 ימים לערער על הכוונה לקנוס אותה

חנות אייס (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
חנות אייס (צילום: יוסי אלוני/פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה אתמול (שני), לחברת ACE קפיטל קמעונאות (2016) בע"מ על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך כ-2.45 מיליון שקל. הקנס יינתן, בין היתר, על הטעיית הצרכנים באשר למועד ההספקה, תנאי הביטול ודמי הביטול של עסקה. לחברה אין הפרות קודמות, לכן העיצום הכספי הופחת ב-20%. לחברה 45 ימים לערער על הכוונה לקנוס אותה.

על פי הודעת הרשות, צרכנים נכנסו לאתר החברה, נרשמו אליו תוך הזמנת פרטים אישיים והזמינו מוצרים שונים מתוך המגוון המוצג באתר. לאחר מכן, ניתנה אפשרות אם לאסוף את המוצר מסניפי החברה או לשלם תוספת של 50 שקלים למשלוח עד הבית.

לאחר סיום ההזמנה והתשלום, נשלח לכל צרכן דוא"ל עם עיקרי העסקה, ובהם גם מספר ימי המשלוח או האיסוף מהסניף. משתמו ימי המשלוח/איסוף והמוצרים לא סופקו, החלו הצרכנים בבירורים לגבי סטטוס הזמנתם.

הפניות אל החברה נעשו במספר ערוצים – טלפון, וואטסאפ, דף הפייסבוק ודואר אלקטרוני – אך באף אחד מהערוצים הצרכנים לא קיבלו מענה. מאחר ומועד האספקה חלף, ביקשו חלק מהצרכנים לבטל את העסקה. בקשת ביטול העסקה נעשתה גם כן, בערוצים השונים אך החברה לא התייחסה לבקשות אלו.

הפרה נוספת שמצאה הרשות היא היא  אי מסירת מסמך גילוי. מהחקירה בעניין עלה כי אחרי ביצוע העסקה, העבירה החברה לצרכנים רק אישור תשלום.  זאת בזמן שהחוק מחייב למסור לצרכן פרטים על העסקה, בהם פרטי האחריות וכל הדרכים לביטולה.

הפרה רביעית היא הטעיה בדמי ביטול עסקה. באתר החברה תחת הכותרת "מדיניות ביטולים והחזרות" נרשם: "בביטול עסקאות בכרטיסי אשראי תיתכן עמלת ביטול נוספת בגין עמלת סליקה בגובה של עד 2.5% נוספים לדמי הביטול". דמי הביטול המוגדרים בחוק כוללים הוצאה או התחייבות בגין משלוח וכל הוצאה או התחייבות אחרת מצד החברה. על פי הודעת הרשות, קביעת העובדה כי בעסקאות שנעשו באשראי תתכן עמלה נוספת, בגין סליקת האשראי, עלולה להטעות את הצרכן.

חקירת הרשות מצאה גם כי החברה לא הציגה קישור ייעודי לביטול עסקה בדף הראשי באתר החברה, כמתחייב על פי הוראות החוק. הפרה שישית, ואחרונה, של החוק שמצאה הרשות נוגעת להצגת מחיר על גבי מוצר בחנויות הרשת, שלא תואם את מחיר המוצר בקופה.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "שוק הצרכנות צועד בצעדי ענק לצרכנות מקוונת. משבר הקורונה וההגבלות שהושתו על המשק בגינו, האיצו תהליך זה. לצד היתרונות הקיימים בקניה מקוונת עולות מורכבויות שלא קיימות ברכישה פרונטלית.

"מועד אספקת המוצר הוא פרט מהותי בקבלת החלטה האם לבצע רכישה, כמו גם גילוי מלוא המידע באשר למוצר ולתנאי לביטול עסקה . קיימת חשיבות רבה בקיומו של קישור ייעודי לביטול עסקה שיאפשר לצרכן בקניה מקוונת להעביר בקלות לכתובת ברורה את בקשת הביטול. ובוודאי קיימת לחברה החובה לכבד את בקשת הביטול מקום שזכות זו קיימת לצרכן. גובה העיצום משקף את היקף הצרכנים הנפגעים. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד עוסקים הפוגעים בציבור הצרכנים ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

מ- ACE נמסר בתגובה: "חשוב לציין כי מדובר רק בהודעה על כוונה להטיל עיצומים כספיים אשר ביחס אליה קיימות לאייס טענות טובות אשר בכוונתה להעלותן הן במסגרת השימוע הניתן לנו בהתאם לחוק והן בפני ערכאת הערעור במידה ותידרש. לגופו של עניין, מאז פרוץ המגיפה עומד המשק הישראלי ובוודאי מי שעוסק במכירות און ליין בפני אתגר בלתי צפוי, עם זמני הערכות מהרגע לרגע. בטווח הזה אייס עשתה ככל יכולתה על מנת להתמודד עם עליה דרמטית במספר הרכישות שנעשו דרך אתר האון ליין. לצערנו היו אכן מקומות בהם לא הצלחנו. מאז שיפרנו משמעותית את מערך השירות והלוגיסטיקה ונערכנו מחדש, ואנו מודים למאות אלפי הלקוחות שנותנים בנו אמון מדי חודש. אנו לוקחים בכובד ראש כל תלונה, ועושים כל יום מאמצים ללמוד ולהשתפר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!