היום בחצות הלילה עודכנו מחירי הדלק הנמצאים בפיקוח. על פי התעריף החדש, ירד המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת ל-5.69 שקלים לליטר, ירידה של 27 אגורות מהחודש האחרון (כ-4.53%). המחיר תקף לתחנות בשירות עצמי. התוספת לשירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מהחודש הקודם.

בשנים האחרונות ירד מחיר הדלק משמעותית: משיא של 8.25 לליטר בספטמבר 2012, למחירו הנוכחי- 5.69 שקלים לליטר. הירידה, בשיעור של כמעט 30%, נובעת בחלקה מירידת מחיר הנפט. עם זאת, חלק גדול ממחיר הבנזין נובע ממיסי הבלו והמע"מ. עלותו של מס הבלו מתוך מחירו העדכני של ליטר בנזין עומדת על כמעט 3 שקלים, ומהווה 53% מהמחיר.

מחיר הבנזין בישראל מורכב בעיקר ממיסים (בלו ומע"מ) והשאר הוא מרווח השיווק של חברות הדלק. כדי לעדכן את המחיר הבנזין, מנהל הדלק במשרד האנרגיה מודד את מחירו הממוצע של הבנזין באגן הים התיכון בחמשת ימי המסחר האחרונים בכל חודש בנקודת ייחוס ספציפית – הסחר בנמל לברה שבצרפת. ממוצע זה משוקלל עם שער הדולר ובתוספת המיסוי הופך למחיר הבנזין המקסימלי בישראל. מכיוון שמס הבלו נקוב בשקלים לליטר ולא באחוזים וחלקו במחיר הדלק גדול, מחיר הדלק יציב יותר ממחיר הבנזין. כך, הירידה הדרמטית במחיר הנפט משפיעה באופן מתון על מחיר הדלק בישראל, המתעדכן פעם אחת בחודש.