דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נאבקים בקורונה

נאבקים בקורונה / מבצע החיסונים ייצא לדרך ביום ראשון; הראשונים להתחסן: צוותים רפואיים ובני 60 ומעלה

מסמך התעדוף הסופי שפרסם, מדגיש משרד הבריאות כי בשלב חיסון האוכלוסייה המבוגרת יש להראות גמישות ולחסן גם מלווים ומטפלים | בשלב בשני יורחב החיסון לאוכלוסיות נוספות בסיכון | נכון לעכשיו לא יחוסנו ילדים ונשים הרות

אחות בבית החולים שיבא בתל השומר (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
אחות בבית החולים שיבא בתל השומר (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) את מסמך התעדוף הסופי לקבל החיסונים לקורונה, במסגרת מבצע 'לתת כתף', שהשלב הראשון שלו ייצא לדרך ביום ראשון הקרוב. בשלב הראשון יחוסנו צוותים רפואיים ואזרחים בני 60 ומעלה. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "זוהי המשימה הכי חשובה של מדינת ישראל לשנת 2021".

על מסמך התעדוף חתום ד"ר בועז לב, ראש צוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות, שהוביל ועדת מומחים שקבעה את סדר החיסון. במשרד הבריאות הדגישו כי מבצע החיסון יתבצע בהדרגה בהתאם לאספקת החיסונים לאוכלוסיות נוספות.

על פי הודעת המשרד, ביום ראשון יועברו חיסונים לכ-10 בתי חולים ולמרכזי חיסון של קופות חולים, לטובת חיסון צוותי הרפואה בקופות החולים ובבתי החולים. במהלך הימים הקרובים החיסון יגיע בהדרגה לכל אתרי החיסון בבתי החולים ובקופות החולים.

בשלב א' יחוסנו סגלים רפואיים בסדר הבא: בתי חולים; קופות חולים, מרפאות פרטיות ומרפאות רופאי שיניים; בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים; סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים; מד"א וארגוני הצלה; ומוסדות מגן אבות ואמהות ומוסדות רווחה לחוסים ומטפליהם

במהלך השבוע הבא צפויים להתחיל בחיסון מבוגרים בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון, מהלך זה יהיה באחריות קופות החולים. על פי המשרד, במסגרת שלב זה יש לנהוג גמישות ולחסן. לדוגמה, קשיש בקהילה והמלווה או המטפל. דוגמה נוספת לגמישות שנתן המשרד היא עבור מטפלים של אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

בשלב ב', יורחב מעגל החיסונים לכלל האוכלוסייה בסדר הבא: המשך חיסון קבוצות סיכון: סוכרת, השמנת יתר חולנית, COPD, יתר לחץ דם, מטופלים עם דיכוי חיסוני, מושתלי איברים, חולים המטולוגיים וכדומה. יצוין כי בקבוצה החולים עם דיכוי חיסוני יש לכלול משפחה ובני בית בקדימות; קבוצות בחשיפה גבוהה כמו מורים, גננות, עובדים סוציאליים, בתי סוהר אסירים וסוהרים; צה"ל וגופים ביטחוניים יקבלו הקצאה בהתאם לתוכנית חיסון שתוצג למשרד.  בהמשך, ייפתח החיסון לכלל האוכלוסייה על פי תזמון קופות חולים

המשרד הודיע כי, בשלב זה, לא יחוסנו ילדים ונוער עד גיל 16, מחלימים, נשים בהריון, נשים מיניקות, אנשים עם היסטוריה של תגובות יתר קשות (אנפילקסיס), ונשים המתכננות להרות עד חודש לאחר קבלת חיסון שני

אדלשטיין: "לא יצאנו לדרך עד שלא היינו בטוחים מאה האחוז בבריאות הציבור זה התפקיד שלי ושלנו. אל תקשיבו ל'פייק ניוז', תקראו את החומר תשמעו את מנהלי בתי החולים והרופאים".

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות: "אני קורא לכולם להתחסן, זאת הדרך שבאמצעותה נצליח להתמודד עם המחלה ולחזור לשגרת חיים בכל התחומים".

מידע על החיסון ניתן למצוא באתר משרד הבריאות ובו עדכונים בכל שלב בהתקדמות מבצע החיסונים

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!