דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נתב"ג

עובדים במאבק / ועד עובדי מעברי הגבול ייכנס אסיפה ביום א' בלילה, צפויים עומסים בנתב"ג

ועד העובדים קורא להנהלה להחזיר לעבודה עובדים מחל"ת במקום לאייש את התקנים החסרים בעובדי קבלן | יו"ר הועד: "לצערנו הרב, ההנהלה בחרה לתגבר את המשמרות בעובדי חברות כח אדם"

נתב"ג. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
נתב"ג. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי מעברי הגבול הודיע היום (חמישי) כי בכוונתו לכנס אסיפת עובדים בנתב"ג ביום ראשון בלילה, על רקע הכנסת עובדי כוח אדם בשבוע האחרון בעוד רבים מעובדי היחידה עודם בחופשה כפויה על רקע משבר הקורונה.

אסיפת העובדים שאושרה על ידי הסתדרות עובדי המדינה בראשות אריאל יעקובי, עשויה ליצור שיבושים בטיסות. בוועד קוראים גם לאיוש תקנים פנויים בנתב"ג על רקע העומסים הכבדים שנרשמו בו.

"בחודשים האחרונים, מאז חזרת נתב"ג לפעילות התרענו כי אם לא יחזירו עוד עובדים מהחופשה ויעבירו אותם לנתב"ג, ובמקביל יוסיפו לעובדי חצי משרה שעות נוספות, לא נוכל לעמוד במשימות שהטילו עלינו", מסרה יושבת ראש הוועד, שני שבתוב. "משימות כמו: טיפול במסורבי כניסה, תשאול קפדני של נוסעים, מילוי טפסי משרד הבריאות, פיקוח הדוק על המכונות הביומטריות, מתן קנסות למפרי בידוד – לא יבוצעו כמו שצריך. לצערנו הרב, ההנהלה בחרה לתגבר את המשמרות בעובדי חברות כח אדם".

לדבריה, בשעה שהנהלת מעברי הגבול מכניסה עובדי קבלן לנתב"ג, עובדי יחידות אחרות כגון אשכול אילת, אכיפה וזרים, ולשכות מנהל האוכלוסין מצויים עדיין בחופשה כפויה בעקבות משבר הקורונה. בוועד מדגישים כי עובדי כח האדם לא עברו את ההדרכות המתאימות כך שאינם תורמים להורדת הצפיפות והסכנה הבריאותית עדיין קיימת.

לא רוצים לאייש תקנים

שבתוב אומרת כי "עובדי מעברי הגבול הם מקצועיים, מתמצים בנהלים ועברו את ההדרכות התאימות. לצערי, מפקירים את בריאות הציבור, רק כדי לא לתת לנו עבודה נוספת ולא להחזיר עובדים שלנו שסתם יושבים בבית".

בשבוע האחרון נרשמו עומסים כבדים בנתב"ג, בין היתר על רקע העובדה שהיציאה מישראל נעשית היום דרך טרמינל 1 בשל השדרוג והשיפוץ של טרמינל 3, וכן בגלל ריבוי הטיסות. מוקדם יותר השבוע התריעה שבתוב כי "הצפיפות בנתב"ג בימים האחרונים היא תוצאה של כשלון קולוסאלי של כל הגורמים – הן של ההנהלה והן של משרד האוצר. בנתב"ג יש 60 תקנים שאינם מאוישים ותוספת כח אדם דרושה עכשיו כמו אוויר לנשימה.

"ההנהלה ומשרד האוצר אינם רוצים לאייש תקנים משום שצעד כזה סותר את מדיניות המעבר למכונות מעבר אלקטרוניות. צר לנו שהם אטומים למצב החירום שאנחנו נמצאים בו ובמקום להוסיף עובדים, אפילו באופן זמני, הם אינם מתגמשים ומעדיפים לדבוק במדיניות שאינה מתאימה לימים אלו. אנו קוראים להם לאייש תקנים באופן מיידי כדי לא להעמיד הן את הנוסעים והן את העובדים בסכנה בריאותית".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "ככלל, על פי הדין צריך לבקש אישור מההנהלה לפני שנקבעת אסיפת עובדים במהלך שעות העבודה. במקרה האמור, הוצבה עובדה בפני הנהלת הרשות ולא ניתן אישור מראש כנדרש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!