ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בדרישה להעניק קדימות בחיסון לקורונה גם לעובדי המנהל והמשק בבתי החולים ולא רק לרופאים ולאחיות. פנייתו של ארבל מגיעה בעקבות פרסום התעדוף לחיסונים, שכתב כי הראשונים להתחסן יהיו הסגל הרפואי בבתי החולים.
"האוכלוסייה הראשונה שצפויה להתחסן היא אוכלוסיית עובדי הרפואה המצויים בסיכון מוגבר להידבק בקורונה והידבקותם בנגיף, או כניסתם לבידוד, פוגעת בכשירות מערכת הבריאות כולה", כתב ארבל, "חשוב שלצד הצוות הרפואי עצמו, הרופאים הרופאות והאחיות, יזכו לקדימות בחיסונים גם כוח העזר של בתי החולים, עובדי הניקיון, התחזוקה, הפקידות, עובדי חברות כח האדם בבתי החולים וכיוצ"ב. הצורך לחסנם במהירות זהה לצורך שחל ביחס לצוות הרפואי עצמו, שכן סיכוייהם להידבק גבוהים עקב מקום עבודתם, והידבקותם עשויה לפגוע בכשירות מערכת הבריאות ותפקוד בתי החולים וקופות החולים".
ארבל ביקש מהשר להבהיר האם המנקים ויתר עובדי כוח העזר במערכת הבריאות יזכו לקדימות בחיסון לקורונה בדומה לצוות הרפואי. תגובת משרד הבריאות טרם התקבלה.
מבצע החיסון בבתי החולים יתחיל בראשון הקרוב בעשרה מרכזים רפואיים. בכל מקרה, כל בית חולים יידרש לתעדוף סדר קבלת החיסונים של עובדיו, מכיוון שמספר המנות שיתקבל בתחילת מבצע החיסון יהיה ככל הנראה קטן ממספר העובדים. כך לדוגמה, בבית החולים איכילוב בתל אביב, המעסיק 7,000 עובדים, יתקבלו ככל הנראה כ-1,000 חיסונים.



