דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מפלגת העבודה

מפלגת העבודה / קריאות בוז וניצחון להרצוג, שיעמוד בראש מפ' העבודה שנה נוספת

ועידת מפלגת העבודה קיבלה את הצעתו של יו"ר המפלגה ודחתה את הפריימריז ליולי 2017. הרצוג: "יוצאים לדרך חדשה. מה שהיה לא יהיה עוד"

בוז'י הרצוג בוועידת מפלגת עבודה. צילום:  פלאש90
בוז'י הרצוג בוועידת מפלגת עבודה. צילום: פלאש90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בתום מפגש סוער במיוחד של ועידת מפלגת העבודה, נקבע כי הפריימריז במפלגת העבודה יערכו ביולי 2017. ההחלטה, שהתקבלה בבחירות חשאיות, מבטאת את התמיכה לה זוכה יו"ר המפלגה בוז'י הרצוג בקרב הצירים, שפעל בתקופה האחרונה בכדי לדחות את הבחירות. בוועידת המפלגה יש 2200 צירים, מתוכם הצביעו היום 1158 חברים, 750 בעד הצעת היו"ר והמזכיר, ו-402 נגדה. המתנגדים הבולטים להחלטה הם חברי הכנסת שלי יחימוביץ', אראל מרגלית, עומר בר-לב ויוסי יונה. ביום שישי האחרון התקבלה החלטה של המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה לאפשר הצבעה חשאית, לאחר שארבעתם הגישו עתירה בנושא.

הוועידה נפתחה בסערה עם צעקות בוז ליו"ר הרצוג שנמשכו בקריאות 'בוז'י הביתה'. מזכ"ל המפלגה חיליק בר תקף את המתנגדים להצעה והתייחס לתמונות שפורסמו בקבוצות ווטסאפ בהן משווים את הרצוג לפוטין וארדואן. לאחר שסיים לדבר הזמין את המתנגדים להצעה לעלות לנמק את התנגדותם אבל אף ח"כ לא עלה. כשהרצוג עלה לדבר הפכו הצעקות באולם הוועידה לבלגן מוחלט, והקהל ולא נתן לו לסיים את דבריו. הרצוג אמר שהוא לא ייתן למפלגה להפוך להיות 'לה פמיליה' וכי הדברים יבחנו בהצבעה.

לאחר קבלת התוצאות המבשרות על נצחון ההצעה שהציג לדחיית הפריימריז אמר הרצוג, "אחרי שנה של השמצות גידופים ואלימות, יש הכרעה ברורה, חדה נוקבת! חברי המפלגה שהיו צריכים לבחור בין אמון בדרך שלי לאמון בדרך של מרגלית ויחימוביץ' אמרו את דברם. אני מודה למאות חברי הועידה שנתנו בי את אמונם המוחלט.

"ההצבעה הזו שנוהלה באופן דמוקרטי, בכפוף להחלטות מוסדות המפלגה ויועצים משפטיים, בכפוף להחלטות המוסד לבירור עתירות ובפיקוח צמוד של השופט שמעוני – הייתה בראש ובראשונה הצבעת אמון. בהצבעת האמון הזו אנחנו ניצחנו. אתם ניצחתם, הדרך שלנו ניצחה! תם העידן של אלימות, תם העידן של אנרכיה, תם העידן של שיח ברוטאלי אצלנו בבית. מי שזו דרכו שיחפש מהיום בית אחר. אנו יוצאים מכאן לסדר יום חדש במפלגה , לסדר יום חדש בועידה – ומה שהיה לא יהיה עוד".

באולם הוועידה, בחילופי הצעקות ניתן היה לשמוע קריאות כמו 'היא מנסה לגנוב את המפלגה', 'להצביע לבוז'י זה להצביע לביבי' ועוד אמירות בטונים דומים. לקראת סוף ההצבעה פעילים של יחימוביץ' אלתרו חמ"ל טלפונים והתקשרו לאנשים שיבואו להצביע, כשהגיעו התוצאות הם קמו ויצאו מהאולם לפני שהועידה התכנסה שוב. גם חלק מחברי הכנסת שהיו נגד ההצעה לא נשארו לסוף. חברי הסיעה שנשארו היו מרב מיכאלי, רויטל סויד, איציק שמולי, נחמן שי, איילת נחמיאס-ורבין, איתן כבל, עומר בר-לב ויוסי יונה.

ועידת מפלגת העבודה. צילום: דבר ראשון.
ועידת מפלגת העבודה. צילום: דבר ראשון.

ח"כ בר-לב התייחס לתוצאות ההצבעה ואמר כי הוא "מברך את הרצוג על בחירת הצעתו בוועידה", והוסיף "עמדתי על כך שההצבעה תהיה חשאית וכך היה. זו הדמוקרטיה האמיתית שהכריעה. אני גאה להיות חבר במפלגה שיודעת להצביע בצורה חשאית ובכך לשקף את קולם האותנטי של מתפקדיה. מפלגת העבודה הייתה ותמשיך להיות הבית הפוליטי של כל אזרח ואזרחית שרוצה במדינת ישראל בטוחה ודמוקרטית".

ח"כ איתן ברושי התייחס גם להחלטה ואמר "הועידה החליטה נכון ועכשיו זהו המבחן של הרצוג והנהגת המפלגה להוכיח שהדחייה הייתה נכונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!