דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נאבקים בקורונה / "אנחנו, שצריכים לעמוד מול משפחות ולומר את הרע מכל, מפצירים בכם: לכו להתחסן"

מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים טיפלו בשנה האחרונה ברבבות חולי קורונה, וכעת הם קוראים לציבור "לא לחשוב פעמיים" וללכת להתחסן | ד"ר הדי אורבך, וולפסון: "החיסון בטוח ויתרונותיו הם רבים אל מול תופעות הלוואי הקלות שיש עמו"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנהלי המחלקות הפנימיות בבתי החולים בישראל פונים אל הציבור הרחב בבקשה להתחסן מקורונה. אחרי שבשנה האחרונה טיפלו בחולי הקורונה במצב קשה שחלקם סיימו את חייהם, צילמו את עצמם שישה מנהלי מחלקות והכריזו כי יתחסנו ביום ראשון הקרוב, וקראו לכלל הציבור "לא לחשוב פעמיים" ולהתחסן בהקדם האפשרי.

"בחודשים האחרונים למדתי כמה שמחלת הקורונה היא קשה, גורמת לסבל, ומשאירה אחריה נכויות", אומר פרופ' אלון הרשקו מהמרכז הרפואי הדסה עין כרם בירושלים ויו"ר האיגוד הישראלי לאלרגיה ולאימונולוגיה קלינית, "כאזרח, אני גם רוצה לחזור למדינה פעילה ותוססת ללא מגבלות של מגפה. כשם שאני חובש מסכה ושומר על ריחוק חברתי, ככה אני גם לוקח את החיסון, ואני ממליץ לכל אחד לקחת את החיסון".

ד"ר הדי אורבך מהמרכז הרפואי וולפסון בחולון אומרת בסרטון: "אני מפצירה בציבור להתחסן כנגד הנגיף ששינה את חיינו בשנה האחרונה, החיסון הוא בטוח ויתרונותיו הם רבים אל מול תופעות הלוואי הקלות שיש עמו". ד"ר ליאור זלר מהמרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע אומר כי "אנחנו חייבים להכחיד את המחלה הזו".

בסרטונים מופיעים גם פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, פרופ' ריימונד פרח מהמרכז הרפואי זיו בצפת, ופרופ' ענת גפטר-גווילי מבית החולים בילינסון.

בהודעת האיגוד נאמר כי "אנחנו, שרואים כמעט שנה, את הכתר של הוירוס בגופם ובנפשם של החולים שלנו ב'מחלקות פנימיות קורונה', שיודעים מתוך ההתמודדות המתישה, והסוחטת נפשית עם הקורונה, כמה זו מחלה נוראה, שנפרדים בכאב לב עצום מחולי קורונה, שהולכים לעולמם, שצריכים לעמוד מול משפחות ולומר את הרע מכול, שיודעים כי גם אצל חלק מהמבריאים, יישארו תופעות רפואיות קשות. אנחנו, יותר מכל גורם רפואי אחר במדינה, אשר מבינים עד כמה המחלה הזו מקוללת, מתעתעת וקשה, מפצירים: מהרו להתחסן".

עוד הוסיפו באיגוד כי "כפי שהאנושות הצליחה למגר ולנצח בעבר מחלות אחרות קשות, כך נצליח עם הקורונה בעזרת החיסונים. התעלמו נא כציבור ממידע כוזב ומתיאוריות מסוכנות. רק חיסון מסודר ומאורגן של מירב האוכלוסייה, יבלום את המגיפה. מהרו להתחסן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!