דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קורונה בעולם

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | הודו מתכוננת למבצע חיסון של 250 מיליון בני אדם עד הקיץ הבא

המבצע רחב ההיקף ייצא לדרך כבר בתחילת 2021, ויתבסס על חיסונים מתוצרת מקומית, שחמישה מהם נמצאים בשלבים שונים של אישור | איטליה תיכנס לסגר מלא בחג המולד, בשנה החדשה ובחג ההתגלות

עובד רפואי עושה בדיקת קורונה באחמדאבאד, הודו. (צילום: AP/Ajit Solanki)
עובד רפואי עושה בדיקת קורונה באחמדאבאד, הודו. (צילום: AP/Ajit Solanki)
אוריאל לוי

רגע לפני שמאות מיליונים בעולם מתחסנים, מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט. יותר מ-76 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, ומספר החולים הפעילים עולה על 21 מיליון, מספר שיא מאז פרוץ המגפה לפני כשנה. אירופה ממשיכה להיות מוקד ההתפשטות הגדול ביותר בעולם עם כמחצית מהחולים הפעילים, קרוב לשליש מהחולים הפעילים חיים בארה"ב.

מניין המתים ממגפת הקורונה עומד 1,683,840 בני אדם, קרוב למחצית מהם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, הודו ומקסיקו. כמעט בכל מדינות אירופה מספר הקרבנות הכפיל את עצמו בחודשיים האחרונים.

נתונים אלה דווחו על-ידי 218 רשויות בריאות של מדינות וטריטוריות ברחבי העולם ופורסמו באתר Worldmeter.

הודו

המספר הכולל של נשאי הקורונה שאובחנו בהודו בשנה האחרונה עבר את רף עשרת המיליון, אך נתוני התחלואה היומיים ירדו למספרים הנמוכים ביותר מזה שלושה חודשים. כל זאת בשעה שמדינת הענק, המונה יותר מ-1.3 מיליארד נפשות, מתכוננת למבצע חיסונים.

ממשלת הודו מתכננות לחסן את תושבי המדינה כבר בתחילת 2021 באמצעות חיסונים מתוצרת מקומית. בהודו מצויים כמה ממפעלי החיסונים הגדולים בעולם, וכרגע יש חמישה חיסונים מקומיים בשלבים שונים בתהליך האישור לשימוש.

הרופא המומחה, ד"ר רנדיפ גולרייה, המייעץ לממשלת הודו בנוגע להמאבק בקורונה, אמר אתמול כי שני חיסונים צפויים לקבל אישור לשימוש חירום כבר בשבועות הקרובים. אחד מהם הוא החיסון שפותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד וחברת אסטרהזנקה והוא מיוצר ברישיון על ידי ארגון סרום ההודי, יצרן החיסונים הגדול בעולם. החיסון השני פותח בהודו על ידי חברת בהרט ביוטק.

ניסוי חיסון הקורונה של חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: Siphiwe Sibeko/Pool via AP)
ניסוי חיסון הקורונה של חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה (צילום: Siphiwe Sibeko/Pool via AP)

הודו מתכננת לחסן 250 מיליון בני אדם עד הקיץ הבא. הממשלה צפויה לקבל בקרוב 500-450 מיליון מנות חיסון. בשלב הראשון יחוסנו צוותי בריאות החירום. בשלב השני יחוסנו בני 50 ומעלה, ובעלי מחלות רקע.

"אם נצליח להמשיך להאט את התפשטות המגפה בחודשיים-שלושה הקרובים, תוך כדי שנתחיל את תכנית החיסונים, נוכל לנצח את המגפה". אמר  גולרייה.

לפי נתוני רשויות הבריאות בהודו, אובחנו אתמול (שישי) 26,991 חולים חדשים ומספר החולים הפעילים עומד על 309,731.

מאז פרוץ המגפה אובחנו בהודו 10,004,825 נדבקים בנגיף, ומניין המתים ממחלת הקורונה וסיבוכיה עומד על לפחות 145,171 בני אדם.

איטליה

איטליה תכנס לסגר כולל, בכל רחבי המדינה, במהלך ימי החג הקרובים. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה, אמר כי זו לא הייתה החלטה קלה אבל הצעדים היו הכרחיים.

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה במסיבת עיתונאים בה הכריז על הסגרים הקרובים: "המומחים שלנו מודאגים מעלייה חדה בתחלואה בתקופת החגים". (צילום: Mauro Scrobogna/LaPresse via AP)
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה במסיבת עיתונאים בה הכריז על הסגרים הקרובים: "המומחים שלנו מודאגים מעלייה חדה בתחלואה בתקופת החגים". (צילום: Mauro Scrobogna/LaPresse via AP)

המדינה כולה תהיה תחת מגבלות המוגדרות בחוק כ"אזור אדום" החל מערב חג המולד, ה-24 בדצמבר, ועד ה-27 בדצמבר. לאחר מכן, ישוב הסגר לרגל חגיגות השנה החדשה, בין ה-31 בדצמבר ל-3 בינואר. סגר שלישי יוטל לרגל חג ההתגלות ב-6-5 בינואר.

הסגר יכלול סגירה של כל המסחר, מלבד חנויות חיוניות, וסגירה של כל המקומות הציבוריים. יציאה מהבתים תהיה אסורה מלבד לצורכי רפואה, עבודה חיונית או הצטיידות.

"המצב עדיין קשה", אמר  קונטה במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, "המצב קשה בכל אירופה. הנגיף ממשיך להתפשט לכל מקום. אנחנו יכולים להתמודד איתו אבל אנחנו לא יכולים להביס אותו. בגלל זה המומחים שלנו מודאגים מעלייה חדה בתחלואה בתקופת החגים".

לפי נתוני רשויות הבריאות באיטליה אובחנו אתמול 17,992 חולים חדשים ומספר החולים הפעילים עומד על 627,798.

מאז פרוץ המגפה אובחנו באיטליה 1,921,778 נדבקים בנגיף ומניין המתים ממחלת הקורונה וסיבוכיה עומד על לפחות 67,894 בני אדם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!